2023-04-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Många bilder på sjuka mamman och begravningen, samt inlägg om barnens sjukdomar och diagnoser. Hon vill helt klart väcka sympatier.

Ja, det är ju alldeles uppenbart. Jävla tragiskt liv... Och sedan skaffat 6 barn. Borde vara förbjudet för WT att reproducera sig.
Citera
2023-04-03, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Hur kan detta hänt utan att någon närstående märkt något?
Och det verkar som att vissa av deras vänner till och med försvarar dom på facebook
Hur förvar deras vänner dessa två? Har inte facebook. Vännerna är i så fall lika vidriga
Citera
2023-04-03, 14:31
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Jag uppfattade det som att flickan levde isolerad hemma ifrån sina syskon??? Men här står det även inspärrad????

Citat ur en nyhetsartikel: ” Flickan misstänks ha hållits inspärrad och ha blivit misshandlad i flera år. Hon ska också ha isolerats från sina syskon. ”

Och att inte bara flickan skulle ha någon typ av diagnos eller sjukdom????

P4 ska prata om det här nu!! (P4 extra ungefär kl 13.06)
Enligt mammans FB hade hon redan 2019 minst 2 barn som diagnostiserats med en bokstavskombination
Citera
2023-04-03, 14:38
Medlem
https://www.skd.se/2023-04-03/eslovsforaldrarna-gav-somnmedel-till-sig-sjalva-och-barnen

"Redan den 28 december beslutade Eslövs kommun om ett akut omhändertagande av barnen i familjen. Det fastställdes av förvaltningsrätten i början av januari. Nyligen beslutade domstolen att barnen ska vårdas enligt LVU."

"Familjen har varit föremål för utredning sedan september 2022 efter att mamman fått ett anfall och ramlat. I samband med detta skickades det även in en anmälan om att allt inte stod rätt till i hemmet. Det framgick då att mamman medgett att hon hade missbrukat amfetamin. "

”Föräldrarna har en generös inställning till medicinering såväl avseende sig själva som barnen."

Åtal sker någon gång under april månad.
Citera
2023-04-03, 14:47
Medlem
WallabeJoys avatar
Det är väl flickan längst ut till höger det handlar om på mammans facebook. Som inte ser så glad ut.
Gör iof ingen av barnen.
MBP tror jag inte då hon verkar ha skador som självläkt, frakturer.
Samt skador i undergivet. MBP vill ju ha uppmärksamhet från sjukvård och omgivning.

Finns några saker jag funderar på som fup får ge svar på sen.
Men flickan har ju skolplikt. Gick hon inskolad, det står hon hölls inspärrad.

Föräldrarna har i förhandling om omhändertagande sagt de vill bli av med henne.

Sjukvården gjorde orosanmälan i september. Varför sa de inget då?

Ättika är ju vidrigt, och mängden som behövs för att fräta sönder en magsäck dricker ett barn inte frivilligt.

Stämmer detta som kommit framvisar det tydligt hur lojala barn är som inte säger vad ens föräldrar gör. Tänker de äldre barnen är ju inga småbarn.

Otroligt tragiskt, tycker så synd om flickan.
Citera
2023-04-03, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det är äldsta dottern.

Han syftar på kvinnan, mamman, INTE ungarna.

Och enligt flera här i tråden är det inte halvsyskonet, den mörka äldsta flickan, som är den som hamnat på sjukan.
Citera
2023-04-03, 14:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Det är väl flickan längst ut till höger det handlar om på mammans facebook. Som inte ser så glad ut.
Gör iof ingen av barnen.
MBP tror jag inte då hon verkar ha skador som självläkt, frakturer.
Samt skador i undergivet. MBP vill ju ha uppmärksamhet från sjukvård och omgivning.

Finns några saker jag funderar på som fup får ge svar på sen.
Men flickan har ju skolplikt. Gick hon inskolad, det står hon hölls inspärrad.

Föräldrarna har i förhandling om omhändertagande sagt de vill bli av med henne.

Sjukvården gjorde orosanmälan i september. Varför sa de inget då?

Ättika är ju vidrigt, och mängden som behövs för att fräta sönder en magsäck dricker ett barn inte frivilligt.

Stämmer detta som kommit framvisar det tydligt hur lojala barn är som inte säger vad ens föräldrar gör. Tänker de äldre barnen är ju inga småbarn.

Otroligt tragiskt, tycker så synd om flickan.
Den sjuka flickan är inte 7 år, hon är född 2017 och fyller alltså 6 år i år. Om dem nu inte skrivit fel i tidningen och hon är 6 år?
Citera
2023-04-03, 15:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Han syftar på kvinnan, mamman, INTE ungarna.

Och enligt flera här i tråden är det inte halvsyskonet, den mörka äldsta flickan, som är den som hamnat på sjukan.
Nej kan inte vara henne då hon är född 2010, alltså 12/13 år.
Citera
2023-04-03, 15:01
Medlem
Blir lite misstänksam när jag läser om den ena flickans astma på Facebook OCH att ättika förekommer i utredningen. Astma förvärras av att andas in ångor av ättika. Att andas in ättika kan starta ett anfall om man har anlag för astma. Det kan ha varit så det började, om man föreställer sig att mamman har munchausen by proxy och ville förvärra dotterns astmasymtom. Detta är alltså bara en hypotes från min sida.
Citera
2023-04-03, 15:03
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det är något väldigt skevt med bilder på Facebook, och Instagram
Är det samma kvinna på alla bilder?
En snygg mörkhårig kvinna med ljus hy och rakt hår på de flesta bilderna, men sedan en bild med familjen där hon ser direkt afrikansk ut med mörk hy ochv afroburr.

Barnen ser också ut att ha olika fäder?

Är det rätt personer? Svårt att se dessa två tortera ett barn.

Hade faktiskt förväntat mig något annat.

Jag tycker hon är relativt lik sig, lite kraftigare och brunare på vissa bilder, men så kan man ju också sola och gå ner i vikt.
Hon kanske tog amfetamin för att gå ner i vikt?
Tror du verkligen man kan se utanpå vilka som torterar barn?
Allt bra naiv du!
Citera
2023-04-03, 15:10
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag tycker hon är relativt lik sig, lite kraftigare och brunare på vissa bilder, men så kan man ju också sola och gå ner i vikt.
Hon kanske tog amfetamin för att gå ner i vikt?
Tror du verkligen man kan se utanpå vilka som torterar barn?
Allt bra naiv du!
I en kommentar på hennes fb sida har hon kommenterat att hon tidigare vägt 136 kg (tror jag det var) så amfetamin i bantningssyfte kan ju stämma
Citera
2023-04-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Ättikan tyder på att det handlar om någon förvriden kristen variant av tortyr. Förmodligen afrikansk demonutdrivning. Skulle ju inte vara första gången det inträffar i Sverige.
Amfetaminmissbruk går inte riktigt ihop med det du skriver.
Européer, sannolikt från norra eller östra Europa om man går på just amfetaminmissbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in