2023-05-08, 22:45
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
"Ukraine Vows To Continue To Kill Russians Around The World"
Äntligen lite goda nyheter! Det där är ju att göra hela världen en tjänst och stärker mitt stöd till Ukraina, snarare än nånting annat.
Citera
2023-05-08, 22:49
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
"Ukraine Vows To Continue To Kill Russians Around The World"

https://indonesia.postsen.com/trends/557224/Ukraine-Vows-To-Continue-To-Kill-Russians-Around-The-World.html

Från en intervju med ukrainska SBUs överste chef. Kan tolkas som att SBU står bakom attacker över hela världen.

Han verkar dock ha etnicitet som sitt kriterium, han dödar ryssar men inte andra som säger Ukraina emot.

Kreml fultolkar det, och du för vidare kremls propaganda.
" artikeln " shitnews, börjar med att säga
" ukraina försökte mörda putin med en drönare över kreml...."
Ryzzland försöker sprida sin fakenews-dynga över hela världen, ryzzland är ungefär som pesten.
Senast redigerad av GustavAnder 2023-05-08 kl. 22:55.
Citera
2023-05-10, 12:07
Medlem
vet inte om detpostats här i trpden, men här är af film på när bomben smäller:
https://www.kaotic.com/video/34c7c551_20230404112148_t

Den måste väl varit placerad inne i statyn?
Citera
2023-05-10, 12:13
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det är knepigt att Sverige stöder ett land som förbjuder oppositionen och mördar politiker.
Vi borde inte beblanda oss med Ukraina eller involvera oss i kriget annat än att hjälpa civilbefolkningen.
Nej, vi har inte stött Ryssland.

Och vi hjälper Ukrainska civilbefolkningen, främstgenom vapen som hjälper dem att driva ut de våldtäktsorcher som har fått fäste i landet. Det är den bästa hjälpen civilbefolkningen kan få just nu.
Citera
2023-05-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Nej, vi har inte stött Ryssland.

Och vi hjälper Ukrainska civilbefolkningen, främstgenom vapen som hjälper dem att driva ut de våldtäktsorcher som har fått fäste i landet. Det är den bästa hjälpen civilbefolkningen kan få just nu.

Nej, jag har inte påstått att vi stödjer Ryssland heller. Jag påstår att vi stöder Ukraina.
Vi bör inte o skall inte stödja krigande länder med vapen.
Är man för fred och stabilitet så fungerar det inte att hälla bensin på en eld.

Det är inte att hjälpa civilbefolkningen att elda på konflikten.
Skicka in medicin och förnödenheter till befolkningen om man nu är emot att folk lider.
Men det är konstigt att folk bryr sig nu helt plötsligt.
Det dör ju för fan 15 000 barn om dagen runt om i världen. I sjukdomar som man lätt kan bota.
Inte en jävel bryr sig om dessa utan ni mumsar era chips o visslar medans ni går till jobbet.
Hyckleri o påstå att detta är så förbannat hemskt bara för att TV visar skiten hela tiden.

Blir så trött på detta trams.
Mer vapen=ännu fler civila som dör.
Men du skiter i det hela för du är en död fisk som flyter med strömmen.

Idioti att stötta länder som dödar civilbefolkning som denna Vladlen.
Det gör att Sverige kommer dras in i konflikten och kanske det blir ett nytt världskrig.
Är det bra att utöka lidandet till hela Europas civilbefolkning?

Om folk började använda sin valnöt istället för att surfa porr o upprepa skit som politiker hittar på så vore världen en bättre plats.
Citera
2023-05-11, 07:18
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte påstått att vi stödjer Ryssland heller. Jag påstår att vi stöder Ukraina.
Vi bör inte o skall inte stödja krigande länder med vapen.
Är man för fred och stabilitet så fungerar det inte att hälla bensin på en eld.

Det är inte att hjälpa civilbefolkningen att elda på konflikten.
Skicka in medicin och förnödenheter till befolkningen om man nu är emot att folk lider.
Men det är konstigt att folk bryr sig nu helt plötsligt.
Det dör ju för fan 15 000 barn om dagen runt om i världen. I sjukdomar som man lätt kan bota.
Inte en jävel bryr sig om dessa utan ni mumsar era chips o visslar medans ni går till jobbet.
Hyckleri o påstå att detta är så förbannat hemskt bara för att TV visar skiten hela tiden.

Blir så trött på detta trams.
Mer vapen=ännu fler civila som dör.
Men du skiter i det hela för du är en död fisk som flyter med strömmen.

Idioti att stötta länder som dödar civilbefolkning som denna Vladlen.
Det gör att Sverige kommer dras in i konflikten och kanske det blir ett nytt världskrig.
Är det bra att utöka lidandet till hela Europas civilbefolkning?

Om folk började använda sin valnöt istället för att surfa porr o upprepa skit som politiker hittar på så vore världen en bättre plats.
Vedervärdigt inlägg som ger sken av att du skulle bry dig om civiilbefolkningen men i själva verkat är förtäckt russofili. Vi såg vad som hände i Butja och på många andra platser om man ger ryssorcherna fri lejd. Ukrainas kämparvilja och västs vapen beivrar sådana scenarion samt minskar därigenom ryssarnas massmord och tortyr av civila.

Vem som dödade Vladlen lär vi nog aldrig få veta. Det råder dock ingen brist på folk i Ryssland som var less på honom, så det skulle lika görna kunna vara någon där.
Senast redigerad av pf10 2023-05-11 kl. 07:23.
Citera
2023-05-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Vedervärdigt inlägg som ger sken av att du skulle bry dig om civiilbefolkningen men i själva verkat är förtäckt russofili. Vi såg vad som hände i Butja och på många andra platser om man ger ryssorcherna fri lejd. Ukrainas kämparvilja och västs vapen beivrar sådana scenarion samt minskar därigenom ryssarnas massmord och tortyr av civila.

Vem som dödade Vladlen lär vi nog aldrig få veta. Det råder dock ingen brist på folk i Ryssland som var less på honom, så det skulle lika görna kunna vara någon där.

Är det vedervärdigt att tycka att det är dåligt med krig? Ja då är jag vedervärdig i så fall.

Nej, jag har faktiskt inte sett något om Butja som man kan lita på. Mig veterligen har ingen utredning förklarat vad som har hänt där. Dock finns det mycket propaganda från bägge sidor.

Jag ser att du har tagit ställning för krig och lidande.
Tråkig inställning.
Du kanske fick för lite kramar när du var liten?
Citera
2023-05-12, 17:53
Medlem
Citat:
Är det vedervärdigt att tycka att det är dåligt med krig? Ja då är jag vedervärdig i så fall.

Nej, jag har faktiskt inte sett något om Butja som man kan lita på. Mig veterligen har ingen utredning förklarat vad som har hänt där. Dock finns det mycket propaganda från bägge sidor.

Jag ser att du har tagit ställning för krig och lidande.
Tråkig inställning.
Du kanske fick för lite kramar när du var liten?
Vedervärdig russofil och krigsbrottsförnekare som uppenbarligen inte bryr dig ett skit om civila i Ukraina.
Citera
2023-05-12, 23:28
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:
Så med din inställning så hade USA och Storbrittanien bara tittat på när Hitler och hans Sovjetiska allierade delade upp Europa. Det är hemskt med krig, låt dem ta vad de vill ha så skickar vi lite mat.
Med din inställning hade USA och Storbrittanien sedan låtit Hitler ta Sovjetunionen, för det är hemskt med krig. Den för USSR livsviktiga USA-hjälpen (motsvarande idag 180 miljarder dollar) med vapen, utrustning, tanks, lastbilar, flygplan och metaller hade aldrig skickats. Däremot hade de fått filtar och mat att trösta sig med.

Så om vi låter Ryssland ta Ukraina (det är hemskt med krig), vad gör vi sedan när de vill ta Moldavien, Estland, Lettland, Litauen och delar av Polen? Ska NATO bara ge upp eftersom det är hemskt med krig?
Citera
2023-05-12, 23:29
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Vedervärdig russofil och krigsbrottsförnekare som uppenbarligen inte bryr dig ett skit om civila i Ukraina.

Jo, dessa ryska "pacifister" brukar vara emot militärt försvar - för alla andra. Den egna ryska militären, som går till anfall och startar krig, är självklart aldrig något problem för "freden".
Senast redigerad av peterpanp 2023-05-12 kl. 23:31.
Citera
2023-05-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfittan
Så med din inställning så hade USA och Storbrittanien bara tittat på när Hitler och hans Sovjetiska allierade delade upp Europa. Det är hemskt med krig, låt dem ta vad de vill ha så skickar vi lite mat.
Med din inställning hade USA och Storbrittanien sedan låtit Hitler ta Sovjetunionen, för det är hemskt med krig. Den för USSR livsviktiga USA-hjälpen (motsvarande idag 180 miljarder dollar) med vapen, utrustning, tanks, lastbilar, flygplan och metaller hade aldrig skickats. Däremot hade de fått filtar och mat att trösta sig med.

Så om vi låter Ryssland ta Ukraina (det är hemskt med krig), vad gör vi sedan när de vill ta Moldavien, Estland, Lettland, Litauen och delar av Polen? Ska NATO bara ge upp eftersom det är hemskt med krig?

Ska vi börja analysera på det sättet så var alla uppoffringar o sådant helt bortkastat.
Folk dog för att försvara gränser som man 60 år senare i princip tog bort. Alla får vara här.
Så varför offrade folk sina liv för det mångkulturella kaos som nu råder?
Det hade varit bättre att de överlevt.
Citera
2023-05-13, 10:04
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:
Ska vi börja analysera på det sättet så var alla uppoffringar o sådant helt bortkastat.
Folk dog för att försvara gränser som man 60 år senare i princip tog bort. Alla får vara här.
Så varför offrade folk sina liv för det mångkulturella kaos som nu råder?
Det hade varit bättre att de överlevt.
Dvs, din "humanism" som du argumenterar så jälva hårt för är helt jävla fejk.

- helt OK att diktaturer attackerar andra länder (då är det helt OK med krig)
- helt FEL att hjälpa den som blir attackerad (då är det hemskt med krig), helst ska de angripna bara ge upp direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in