2023-04-02, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Att spränga en bomb på ett fullsatt kafé är en terrorhandling. Ukraina ligger bakom på samma sätt som de gjort med terrordådet mot Sverige när de sprängde north streem.
Desto mer kriget går, desto mer går min avsky mot Rysslands krigsföring mer och mer över att även avsky Ukraina och deras krigsförbrytelser. Detta kaffe fanns det barn på så Ukraina är lika dåliga som
Ryssarna

Med skillnaden att ryssarna har skickat (hundra)tusentals artelleri granater emot städer och byar fulla med barn och vuxna civila där varje granat har haft mångfallt större sprängverkan.

Ungefär som att pissa i havet om man jämför.
Citera
2023-04-02, 22:16
Medlem
LeifD2s avatar
Verkar ha varit ett självmordsatentat. Tur att bara attentatsmannen dödades.
Citera
2023-04-02, 22:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Haha, absolut. Lägger in det i kalendern. Två veckor alltså? Tycker jag hört det i över ett års tid nu, "hans dagar är räknade", "månader kvar att leva", "dödssjuk / hålls vid liv" etc. Men nu menar du alltså att gubben dör i mars?

Menar du nästa år eller går din kalender lite fel?
Citera
2023-04-02, 22:19
Medlem
M_A_Rs avatar
En ryskmongolisk krigshetsare som omkommer i ett sprängattentat är inget jag sörjer. Världen är en bättre plats utan sådana avskum. Frågan är bara vem eller vilka det var som utförde attentatet, och motivet bakom detta. Var det de ukrainska frihetskämparna eller rör det sig om en intern ryskmongolisk maktkamp av något slag? Jag tror på det senare. Ryssland är ju ett primitivt blatteland och i dylika länder är det vanligt med mord, attentat och gängupprörelser. Vi ser det frekvent även i Sverige, i blattetäta städer som Stockholm, Göteborg och Malmö.
Citera
2023-04-02, 22:19
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Enögd Thulin, har inte sett dig spilla så mycket tårar för oskyldiga civila i Ukraina?
Undrar varför? 🤔

Det var ju såklart George Soros som med sina darriga 92-åriga händer tillverkade bomben avsedd för ryska nazisten. Soros och globalistmaffian hade ett hemligt möte i ett hemligt konferensrum där det beslutades att Soros personligen fick uppdraget att tillverka bomben. Bomben levererades till ryska nazisten via en kedja av ombud länkade och allierade med globalistmaffian.

George Soros, globalistmaffian och USA har en lömsk russofobisk plan som går ut på att krossa Rysslands spridande av fred och kärlek i resten av världen. Som tur är har Enögd Thulin och alla andra proryssar på flashback genomskådat den lömska planen och kämpar nu på barrikaderna för missförstådda och oskyldiga Ryssland.
Citera
2023-04-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Med skillnaden att ryssarna har skickat (hundra)tusentals artelleri granater emot städer och byar fulla med barn och vuxna civila där varje granat har haft mångfallt större sprängverkan.

Ungefär som att pissa i havet om man jämför.

Ska man verkligen hålla på att jämföra krigsbrott och terrordåd som om de är jämställda? Förstår vad du menar och håller delvis med att detta är en piss i havet som jämförelse, men civila är civila oavsett om de är Mariupol eller Sankt Petersburg.
Citera
2023-04-02, 22:20
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Attentatskvinnan:

Bild som påstås föreställa kvinnan som förärade Tatarsky med en statyett innehållande bomben. Tatarsky slet girigt till sig statyetten med orden: "Den är ju tung! Den måste vara gjord av äkta guld!". Sedan smällde det.

https://twitter.com/UrantianL/status/1642600685685600256/photo/1
Var hon kvar i lokalen när det smällde?
Citera
2023-04-02, 22:22
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypocaust
Såg videon men den verkar fejkad, den döde vid lyktstolpen rör på armen.

https://www.youtube.com/watch?v=FnFRagEmt0Q

Då kan den ju inte vara död?
Citera
2023-04-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
En ryskmongolisk krigshetsare som omkommer i ett sprängattentat är inget jag sörjer. Världen är en bättre plats utan sådana avskum. Frågan är bara vem eller vilka det var som utförde attentatet, och motivet bakom detta. Var det de ukrainska frihetskämparna eller rör det sig om en intern ryskmongolisk maktkamp av något slag? Jag tror på det senare. Ryssland är ju ett primitivt blatteland och i dylika länder är det vanligt med mord, attentat och gängupprörelser. Vi ser det frekvent även i Sverige, i blattetäta städer som Stockholm, Göteborg och Malmö.

Oavsett vad, så är det ju slavomongoler som dräper varandra. Men jag är nog inne på att det är något internt, är ju inte första gången en bloggare/journalist mördas direkt.
Citera
2023-04-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Oj. När min sida för fram sånt där brukar vi kallas för foliehattar. Men om FSB ligger bakom så kan inte Ukrainafans vara särskilt smarta som tokhyllar dådet.
Man kan tycka att det var jäkligt gött att grisen som propagerade för våldtäkt och massmord sprängdes i bitar och samtidigt fatta att det nog är rätt osannolikt att Ukraina skulle satsa resurser på att spränga någon bloggare.

Krafter i Ryssland som ligger bakom, om det inte är ett litet gäng Ukrainare som självständigt genomförde detta.
Citera
2023-04-02, 22:25
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Terrorism är fina grejor tycker Ukrainafans. Nu har ukrainare alltså lyckats spränga en rysk bloggare. På ett café med massor av oskyldiga människor. Till jubel och applåder från russofober. Bra att ni visar vilket vidrigt slödder ni är.

Skönt att du vet vem som låg bakom innan någon annan. Synsk?
Citera
2023-04-02, 22:25
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Hangarounds till wagner och pro krigs folk. Nästintill delaktiga i kriget och propagandan?

Frågan är som någon kanske kan svara på. Vem är avsändaren? Har någon tagit på sig.
Är det Putin? Är det wagner själva? Är de ukrainska? Dom 3 tänker jag men främst Ukraina. Annars någon form av resistance anti war. Men tror inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in