2023-04-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Långsökt men Jocke boi har hetat K*rlsson. Och är det rätt par där det sprängdes hette de ju så i efternamn.

Jo det stämmer att han hetat Karlsson (mammans tidigare namn) .. Berg är väl antagligen från brödernas pappa iom att Jacke och Chrille heter det och de är ju halvbröder till Jocke.

Men vad eller om det har med ämnet att göra låter jag vara helt osagt - men tänkte som svar på de senare kommentarerna så stämmer Karlsson iaf för Joakim.
Citera
2023-04-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gokenstein
Vissa lägenheter har egen ingång, som denna. Andra genom delade trapphus.

Söker du på adressen så ser du att det endast är ett par som bor där 👍
Citera
2023-04-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBush
Karlsson vettifan men väldigt säker på att han hetat berg alltså J**akim B*rg uppväxt i Vadstena och inte Söderköping!

** = O

* = E

Googla Jocke Boi och kolla hans Wiki så står det att han har hetat K*arlsson. Men som sagt troligtvis har det inte med honom att göra.
Citera
2023-04-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitton88
Söker du på adressen så ser du att det endast är ett par som bor där 👍

Ja endast ett par bor i lägenheten. Det brukar vara så. Läs föreningens årsredovisning och besök innergården så får du en tydligare bild.
Citera
2023-04-02, 17:29
Medlem
Citat:
Ja endast ett par bor i lägenheten. Det brukar vara så. Läs föreningens årsredovisning och besök innergården så får du en tydligare bild.

Vad menar du med årsredovisningen? Är det något avskrap som tycker hen har rätt till pengar som inte är deras? Eller finns det pengar men de renoverar inte? Verkar rätt sjukt att dra av en bomb för det. Men det är klart finns allt för många avskrap nu för tiden.
Senast redigerad av nochance 2023-04-02 kl. 17:39.
Citera
2023-04-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitton88
Kan personen heta Karlsson i efternamn? Om det är rätt adress jag tror det är, så är det ett par i 80-årsåldern med det efternamnet som bor där
Jag har nu konstaterat att det inte överensstämmer med adressen. Det skiljer ett par hundra meter.
Citera
2023-04-02, 17:57
Medlem
Citat:

Enligt de bilder jag sett finns det endast två ingångar i den byggnaden, så hur hade du tänkt att de som bor på övervåningen skulle komma upp dit?

Jag skulle kunna gå och besöka innergården, men det lär vara avspärrat för tillfället
Citera
2023-04-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vetgirigast
Jag har nu konstaterat att det inte överensstämmer med adressen. Det skiljer ett par hundra meter.

Inte 2B alltså? Vilken adress tror du mer på? På 3 bor det en E*n 65 + 19år.. kan 19åringen vara inblandad i trubbel? Har kollat bilder från tidningen och Google maps och tycker det ser ut som 2 faktiskt. Men det har ju hänt att de tagit fel dörr tidigare.
Senast redigerad av nochance 2023-04-02 kl. 18:29.
Citera
2023-04-02, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Inte 2B alltså? Vilken adress tror du mer på? På 3 bor det en E*n 65 + 19år.. kan 19åringen vara inblandad i trubbel? Har kollat bilder från tidningen och Google maps och tycker det ser ut som 2 faktiskt. Men det har ju hänt att de tagit fel dörr tidigare.

Det är 2B som smällt, det är tydligt utifrån bilderna i tidningar och komnentarsfält på facebook
Citera
2023-04-03, 13:16
Medlem
Nått mer? Pundarpack?
Citera
2023-04-03, 19:00
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av synCed
Nått mer? Pundarpack?

Citat:
Explosionen i Söderköping ”Inget genombrott i utredningen”
PUBLICERAD IDAG 14:17
Det finns ännu ingen misstänkt för explosionen som inträffade i Söderköping tidigt under söndagsmorgonen. Polisen har heller ingen motivbild om varför det skett, uppger presstalesperson på måndagsförmiddagen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/explosionen-i-soderkoping-inget-genombrott-i-utredningen
Citera
2023-04-05, 18:43
Medlem
Aftonblaskan skriver att det finns en person med hotbild mot sig på samma gatuadress...men i en annan stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in