2023-04-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Kan detta var kopplat till det som pågår mellan Jocke/Rask/Lokal/Olof bla just nu?

Detta är inte ett radhus. Bostadsrätt på markplan. Lugnt område med pensionärer.
Citera
2023-04-02, 14:21
Medlem
Hospitalsgatan 2B är det räddningstjänsten står vid på filmen och jag antar att det även är där det skett, även om jag inte kan se dörrar/fönster på Google maps som stämmer överens med de som man ser krossade på filmen.
Citera
2023-04-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vet inte hur det såg ur när TS skapade tråden men nu finns det i alla fall en filmsnutt i svt-länken. Någon som känner igen sig?

Det är ett par i 80-årsåldern som bor på adressen
Citera
2023-04-02, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KossanDoris
Hospitalsgatan 2B är det räddningstjänsten står vid på filmen och jag antar att det även är där det skett, även om jag inte kan se dörrar/fönster på Google maps som stämmer överens med de som man ser krossade på filmen.

Det stämmer att det är den adressen. Det går att lokalisera utifrån bilder jag sett på facebook
Citera
2023-04-02, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gokenstein
Detta är inte ett radhus. Bostadsrätt på markplan. Lugnt område med pensionärer.

Radhus kan säljas som bostadsrätt 🤦
Citera
2023-04-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Kan detta var kopplat till det som pågår mellan Jocke/Rask/Lokal/Olof bla just nu?

Långsökt men Jocke boi har hetat K*rlsson. Och är det rätt par där det sprängdes hette de ju så i efternamn.
Citera
2023-04-02, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitton88
Radhus kan säljas som bostadsrätt 🤦

Ja men detta är en lägenhet i ett plan i ett flerbostadshus med en annan lägenhet på våningen ovanför. Inget radhus.
Citera
2023-04-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gokenstein
Ja men detta är en lägenhet i ett plan i ett flerbostadshus med en annan lägenhet på våningen ovanför. Inget radhus.

Det ligger endast två lägenheter i huset, och den andra ligger bredvid, vilket borde betyda att det är två vånigar 🤷🏼
Citera
2023-04-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blagylta
Väldigt idyllisk strax innan göta kanal mynnar ut i Östersjön. Men de fick väl "flykting" boende där också och då börjar helvetet...

Helvetet påbörjade långt innan flyktingarna kom. Många svenska pundare som lever på bidrag och samhället i den hålan precis som många andra städer.

Sluta skyll på flyktingarna, långt ifrån största samhällskostnaden i våra kommuner. Förespråkar själv inte flyktingmottagning så som det varit!
Citera
2023-04-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance
Långsökt men Jocke boi har hetat K*rlsson. Och är det rätt par där det sprängdes hette de ju så i efternamn.

Karlsson vettifan men väldigt säker på att han hetat berg alltså J**akim B*rg uppväxt i Vadstena och inte Söderköping!

** = O

* = E
Senast redigerad av DrBush 2023-04-02 kl. 15:41.
Citera
2023-04-02, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nochance

Han hette väl ändå Berg innan han gifte sig?

Den där teorin kan du släppa, för den vågar jag lova dig är helt åt h*lvete fel 😄
Citera
2023-04-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitton88
Det ligger endast två lägenheter i huset, och den andra ligger bredvid, vilket borde betyda att det är två vånigar 🤷🏼

Vissa lägenheter har egen ingång, som denna. Andra genom delade trapphus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in