2023-04-01, 21:57
Medlem
Ni som är "gamla", när anser ni att er kropp började förfalla på allvar med allt fler krämpor, utseendet blev plötsligt förfulat på kort tid och ni tappade er potens etc? Vilken ålder är den magiska åldern för detta förfall enligt er?

Jag såg Marchus Schenkenberg som hastigast på något program på TV idag och han såg för jävlig ut. Kan ju inte vara 55 ens. Men det är klart, 55 är ju gammalt som fan.
Citera
2023-04-01, 22:01
Medlem
Livssynslurks avatar
Anser att resultat av träning brukade resultera mindre efter 35, men det ger fortfarande effekt så jobba på!
Citera
2023-04-01, 22:02
Medlem
varit kroppsarbetare i 50 år( snickare ) har faktiskt inte märkt så mycket ..lite slöare blir man ju...på topp är man nog vid 40 ca...det är först nu när jag slutat man gått upp i vikt lite. är 66 nu.
Citera
2023-04-01, 22:04
Medlem
Pungpuckels avatar
Väldigt individuellt..
Männen har väl fetma och håravfall som sina största fiender.
Detta brukar ju börja någon gång vid 30.
Jag tror att korta män ligger mest illa till, på dom kan magen växa snabbt.
Särskilt om de har bil!

Bilen är boven, kvittar om den så skulle gå på luft, folk blir inte mindre feta för det.
Citera
2023-04-01, 22:04
Medlem
Kickassfarsans avatar
Jävligt olika har jag märkt. Vissa tappar håret vid 22 och andra ser ut som ungdomar upp till 40 års åldern.

Träning är ett bra sätt att motverka ålderdom och skippa rökningen.

Men som sagt det mesta handlar om gener
Citera
2023-04-01, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Jävligt olika har jag märkt. Vissa tappar håret vid 22 och andra ser ut som ungdomar upp till 40 års åldern.

Träning är ett bra sätt att motverka ålderdom och skippa rökningen.

Men som sagt det mesta handlar om gener

Träning verkar bara göra saker och ting värre med alla skador man får.
Citera
2023-04-01, 22:18
Medlem
Schicklgrubblares avatar
En man på 50 - 60 år kan se ut som en 40-åring om han lever bra. Finns många män som håller sig superfräscha långt upp i åldern. Det handlar om hur väl man tar hand om sig själv.

En aktiv man med fysiskt jobb kommer se frisk o fräsch ut för sin ålder livet ut.

Lite grått hår ger KARAKTÄR.
Citera
2023-04-01, 22:19
Medlem
70.
Citera
2023-04-01, 22:20
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Träning verkar bara göra saker och ting värre med alla skador man får.

Inte alls, motsvarigheten lägger dig i förfall med en blekfet-massa som inte känns särskilt het.
Citera
2023-04-01, 22:25
Medlem
börjar vid födseln men pikar efter 55
Citera
2023-04-01, 22:49
Medlem
Sommarvikingens avatar
Det beror helt och hållet på hur mycket stress man har i livet, vad man äter för typ av mat, om man röker, super, om man utsätter sin kropp för toxiner på en daglig basis, ens livsstil och lite genetik etc.

En normie som har ätit skitkost och levt osunt hela sitt liv brukar se gammal ut när han närmar sig 30års åldern. På mitt jobb blev jag ganska chockad över hur gamla många 25-åringar såg ut att vara. Tunnhåriga och rynkiga, ser ut att vara 38-åringar. Självklart så skyller dom håravfallet på högt testosteron för coping skull men i själva verket är det toxiner och skitkost som är boven.

Om man äter bra och lever ett stressfritt liv så ser man yngre ut oavsett om man har dålig genetik. Många förknippar träning och motion med anti-aging men tyvärr bidrar det bara till mer kortisol och stress så många bodybuilders och maratonlöpare åldras snabbare utseendemässigt. Det är väldigt få som tar upp detta ämnet utan de flesta tror att man ser yngre ut om man tränar, så är det inte. Bra kost, sömn och ett stressfritt liv är det viktigaste.
Citera
2023-04-01, 22:50
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Vilken ålder är den magiska åldern för detta förfall enligt er?
Jag skulle säga att för både män och kvinnor börjar de stora förändringarna utseendemässigt ske i åldersintervallet 35-40. Få klarar sig förbi denna period utan tydliga tecken på åldrande, och då bara för ytterligare några få år.

Talar vi istället om hälsan så är denna så hårt kopplad till livsstil, genetik och ibland rena slumpen (olyckor etc) att det är betydligt svårare att säga något om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in