Citat:
Ursprungligen postat av
Sneestekt
Hej,
har en Mercedes C220, w204, från 2011 där det börjat komma bubblande ljud från tanken. Varit så ett tag, inte påverkat under körning förutom att det är irriterande.
Bilen har stått rätt mycket still senaste året, så tänkte att jag skulle ut och rasta den idag. När jag låg i cirka 170km/h så slutade den svara på gaspådrag och motorlampan tändes. Saktade ner och vände om och rullade hemåt i ca 100km/h. Då fungerade den precis som vanligt.
Kan det vara dieselpumpen som spökar för mig? Dieslen är inte gammal, tankade upp den förra månaden.
Finns det någon som har en aning om vad det kan bero på?
Mvh
Det bubblande ljudet från tanken kan vara ett tecken på att bränslepumpen är på väg att gå sönder, vilket kan orsaka problem med bränsletillförseln till motorn och leda till att motorn stannar eller tappar kraft.
Symptomen du beskriver med att motorn slutade svara på gaspådrag och att motorlampan tändes kan också vara relaterade till bränslepumpen eller bränslesystemet. Det kan vara värt att kontrollera bränslefiltret och bränslepumpen för att se om det finns några tecken på skador eller blockeringar.
Det kan också finnas andra orsaker till problemen med motorn, såsom en elektrisk störning eller problem med insugnings- eller avgassystemet. Om problemet återkommer, skulle jag rekommendera att du tar din bil till en kvalificerad verkstad för en noggrannare diagnostisering och reparation.