Det är så att jag för en vecka sedan blev stoppad av polisen då jag missade en skylt där det står att det är förbjudet område att köra mellan KL 23-05. Jag körde där runt 12:00, när polisen stoppar mig hoppar direkt fyra cowboys ut och börjar direkt dra i alla handtagen men som tur så låser sig alla dörrarna automatiskt när jag har igång bilen. Drar ner rutan och dem börjar direkt babbla om hur sne jag är och vilken idiot jag är osv.. Sen säger dem att jag gjorde en förbjuden högersväng vilket inte stämmer (gjorde en svag högersväng men märkte att det var en bussfil så svängde vänster igen och körde rakt efter någon sekund). Dessutom så skulle jag inte kunna göra en högersväng då det är en bussfill och kanterna är så pass höga att jag inte kan svänga vänster igen. I dem flesta fall hade jag släppt det, men då det är min tjänstebil så är jag beroende av körkortet och är nojig för att transportstyrelsen ska ta den nu. Jag vägrade skriva på då jag inte gjort någon högersväng, då hotade dem mig med att dem skulle lägga till att jag även kört snabbt vilket jag absolut inte gjort, och dessutom skulle dem tvinga in mig i piketbussen och hålla ett 40 minuter långt förhör. Efter drygt 45 minuter och en av dem säger att han även kommer lägga till att jag har kört alldeles för fort så blir jag så skraj att jag säger okej jag skriver på. Hela händelsen är ganska bisarr och faktiskt helt sjuk då detta är första gången jag råkar ut för något sånt. Nu för att komma till frågan, är det värt att anmäla dem till JO eller polisanmäla dem för tjänstefel? Jag har dock inte bevis men det satt 4 vittnen i bilen ifall det skulle hjälpa. Är rädd för att dem i tingsrätten även kommer lägga på hastighetsöverträdelse ifall jag anmäler dem och rätten brukar ju alltid backa polisen då deras ord väger tyngst. Vad ska jag göra?