2023-03-31, 12:14
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Låter nästan som det vore ett tvång att ligga med kvinnor. Om man inte är tillräckligt intresserad för att hålla på och jaga så är man en incel. Jag har ett halvt intresse men tänker oftast inte på kvinnor. De framstår som lite obehagliga och kalla när man inte har så stark dragning till dem. Feminismen är en ideologi som stör mig intellektuellt. Vem blir inte irriterad av förljugna egoister? Att höra feminister snacka jämställdhet är som att klanen skulle tala om tolerans mellan människor. De är förljugna och ruttna i sin själ.

Jo sant, men det är inte riktigt det vi pratar om.
Feminister är ju en minoritetsgrupp eller vad man skall. Det är den här väldigt konstiga dikotoma uppdelningen jag stör mig på och att de liksom tystar folk som inte är feminister genom att kalla dem incels. Konservativa kninnor är i regel inte feminister och de är i regel också snyggare än feminister så..
Manliga feminister är ofta feminina..

Alltså man kan absolut HATA feminism och inte är man en incel för det. Motsatsen är förmodligen mer sann.
Citera
2023-03-31, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Går det att dela upp befolkningen i "incels" och "feminister"?

När man lyssnar på hur vissa resonerar så låter det som att antingen är man feminist, eller så är man incel. Är inte detta ett väldigt konstigt sätt att tänka?

Om man gjorde en opinionsundersökning för x antal år sedan skulle en minoritet kallat sig feminister. De flesta skulle svarat att de är "neutrala". Att vara feminist är ett ställningstagande.

Nu verkar logiken gå att alla som inte är feminister är incels. Hur går det ihop?

Jag uppfattar det som en härskarteknik. Om du inte är feminist så blir du kallad incel oavsett hur ditt sexliv ser ut. Jag har exempelvis aldrig kallat mig feminist, men haft perioder av mycket sexuell aktivitet.

Det är väl ganska många män med som är aktiva som inte kallar sig feminister. Uppfattar snarare att de män som har mest aktivitet inte är feminister. Vem vill ligga med en feminist egentligen?

Det verkar vara nästan den främsta taktiken för att tysta folk som ställer sig emot modern feminism och deras drev.

Goddagens NewInGothenburg!

Nej, det finns alla möjliga sorter.

Även jag som inte är feminist (utan är humanist) blir kallad feminist, för att jag står upp för kvinnor när jag ser kvinnohat. Visst, vi humanister har en del åsikter som liknar feministernas: vi vill ha mänskliga rättigheter även för kvinnor. Så jag kan förstå att jag blandas ihop med feminister.

Jag ser det nog mer såhär: det finns feminister, det finns de som är "halvfeminister" (i vissa frågor, såsom jag och andra humanister), det finns de som är "Halvfeminister" men inte kallar sig det/är helt omedvetna om det, det finns antifeminister som inbillar sig att feminism handlar om manshat, det finns antifeminister som är rädda att förlora makten över kvinnor, det finns antifeminister som får ligga mycket, det finns antifeminister som är incels, antifeminister som är incels och är förbannade på kvinnor för att de inte får ligga med kvinnor. Osv. osv. osv. I en oändlighet.

Kul i övrigt att se dig i en annan tråd!
Citera
2023-03-31, 12:20
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Goddagens NewInGothenburg!

Nej, det finns alla möjliga sorter.

Även jag som inte är feminist (utan är humanist) blir kallad feminist, för att jag står upp för kvinnor när jag ser kvinnohat. Visst, vi humanister har en del åsikter som liknar feministernas: vi vill ha mänskliga rättigheter även för kvinnor. Så jag kan förstå att jag blandas ihop med feminister.

Jag ser det nog mer såhär: det finns feminister, det finns de som är "halvfeminister" (i vissa frågor, såsom jag och andra humanister), det finns de som är "Halvfeminister" men inte kallar sig det/är helt omedvetna om det, det finns antifeminister som inbillar sig att feminism handlar om manshat, det finns antifeminister som är rädda att förlora makten över kvinnor, det finns antifeminister som får ligga mycket, det finns antifeminister som är incels, antifeminister som är incels och är förbannade på kvinnor för att de inte får ligga med kvinnor. Osv. osv. osv. I en oändlighet.

Kul i övrigt att se dig i en annan tråd!

God dag på dig.
Det finns nog fler antifeminister som får knulla mycket också. Alla mansgrisar genom historien t. ex.
Män med högt bodycount är ju inte kända för sina feministiska ståndpunkter...
Man behöver inte vara feminist för att vara emot kvinnohat eller vilja ha lika rättigheter. Det räcker att man är en juste person. Modern feminism drevar oskyldiga män till självmord.
Citera
2023-03-31, 12:26
Medlem
Citat:
God dag på dig.
Det finns nog fler antifeminister som får knulla mycket också. Alla mansgrisar genom historien t. ex.
Män med högt bodycount är ju inte kända för sina feministiska ståndpunkter...
Man behöver inte vara feminist för att vara emot kvinnohat eller vilja ha lika rättigheter. Det räcker att man är en juste person. Modern feminism drevar oskyldiga män till självmord.

De män jag känner som har högt bodycount är juste och fina och bra män med bra kvinnosyn. Charmiga och snygga. just för att de har lätt att få kvinnor, känner de också många kvinnor. Och på något vis ger det en fin kvinnosyn för dessa män. Men sedan har jag även manliga polare som inte har så lätt att få kvinnor men som även de har en fin och bra kvinnosyn. Ingen av dem kallar sig "feminister". och jag ser dem varken som feminister eller som antifeminister. Utan som människor med bra människosyn/bra manssyn/bra kvinnosyn. Som ser människor för hur människorna är som personer... Om alla män vore som mina manliga polare, skulle inte feminism behövas. Det är antifeministerna som gör att feminismen behövs... Antifeminister som vill inskränka kvinnors mänskliga rättigheter.
Citera
2023-03-31, 12:28
Medlem
Citat:
Alltså min åsikt är att det är sinnessjukt att tänka så. Bara en observation kring hur samtalen brukar gå.
I Sverige är feminism underförstådd standard och allt annat ses som avvikande.
Förhoppningsvis blir det ändring på det.

fast ....samtalen brukar inte gå så....finns fler samtal därute än flashbacks eller just de du är involverad i.

I Sverige är det feministiska målet: jämställdhet standard ja....
vet du varför? för allt annat är idioti.
Citera
2023-03-31, 12:34
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
De män jag känner som har högt bodycount är juste och fina och bra män med bra kvinnosyn. Charmiga och snygga. just för att de har lätt att få kvinnor, känner de också många kvinnor. Och på något vis ger det en fin kvinnosyn för dessa män. Men sedan har jag även manliga polare som inte har så lätt att få kvinnor men som även de har en fin och bra kvinnosyn. Ingen av dem kallar sig "feminister". och jag ser dem varken som feminister eller som antifeminister. Utan som människor med bra människosyn/bra manssyn/bra kvinnosyn. Som ser människor för hur människorna är som personer... Om alla män vore som mina manliga polare, skulle inte feminism behövas. Det är antifeministerna som gör att feminismen behövs... Antifeminister som vill inskränka kvinnors mänskliga rättigheter.

Vi har nog olika uppfattning om både feminism och antifeminism.
Min uppfattning är att feminismens första två vågor var bra, men att den nuvarande formen är skev och bygger på felaktiga antaganden. Antifeminism enl. min uppfattning är motstånd mot detta, vilket är helt sunt. Man skall vara juste mot alla människor.

De "fina" män du säger som har högt bodycount kan nog vara lite luriga skall du se. Många kvinnor faller dessvärre för det där lureriet. Om de var så moraliska skulle de inte ligga med massvis med kvinnor. Det där är en tröttsam klassiker. Män som är "behagliga", men svin. Känns bra, men beter sig illa. Skulle säga att det där är typexemplet av den manliga feministen. Det är spel. En manipulationsstrategi.

Kvinnor fattar inte det tyvärr. Jo vissa. Vissa genomskådar det. Det finns sådana väldigt rationella kvinnor som inte går på det. Det är där diamanterna finns.

Tror inte vi kommer längre eftersom vi inte förstår orden feminism eller antifeminism på samma sätt. Vi är dessutom off-topic.
Svaret på min fråga är det självklara att befolkningen inte går att dela upp i feminister och incels.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-03-31 kl. 12:45.
Citera
2023-03-31, 12:36
Medlem
trngws avatar
Feminister är väl detsamma som incels, bara att de är kvinnor. Eller kvinnor och kvinnor, de har snippa.
Citera
2023-03-31, 12:36
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
fast ....samtalen brukar inte gå så....finns fler samtal därute än flashbacks eller just de du är involverad i.

I Sverige är det feministiska målet: jämställdhet standard ja....
vet du varför? för allt annat är idioti.

Nej, blev faktiskt insprirerad av en antifeminist som heter Louise Perry. Tom. hon konceptualiserade det som att det finns feminister och det finns incels. Tom. hon gjorde fel där.
Nej, det är inte jämställdhet att dreva oskyldiga män till självmord. Att känslor väger tyngre än bevis. Att prata om toxisk maskulinitet, men inte toxisk femininitet. Det finns inget "jämställt" med modern feminism. Kan skriva en bok om hur mycket som inte är jämställt med modern feminism, men orkar inte den debatten för hundrade gången.
Tack och hej.
Senast redigerad av NewInGothenburg 2023-03-31 kl. 12:38.
Citera
2023-03-31, 12:56
Medlem
Citat:
Vi har nog olika uppfattning om både feminism och antifeminism.
Min uppfattning är att feminismens första två vågor var bra, men att den nuvarande formen är skev och bygger på felaktiga antaganden. Antifeminism enl. min uppfattning är motstånd mot detta, vilket är helt sunt. Man skall vara juste mot alla människor.
De "fina" män du säger som har högt bodycount kan nog vara lite luriga skall du se. Många kvinnor faller dessvärre för det där lureriet. Om de var så moraliska skulle de inte ligga med massvis med kvinnor. Det där är en tröttsam klassiker. Män som är "behagliga", men svin. Känns bra, men beter sig illa. Kvinnor fattar inte det tyvärr. Jo vissa. Vissa genomskådar det.

Tror inte vi kommer längre eftersom vi inte förstår orden feminism eller antifeminism på samma sätt. Vi är dessutom off-topic.
Svaret på min fråga är det självklara att befolkningen inte går att dela upp i feminister och incels.

Nja, mina manliga polare med höga bodycount har fått detta pga. att de nu är kring 40-55 år. De har inte (medvetet) sårat kvinnor/varit "luriga". De har bara haft lätt att få kvinnor från ung ålder. Och är nu alltså mellan 40-55 år. Klart de därmed har hunnit med en och annan dam i sina liv, i synnerhet när de varit singlar i många år.

Om du ser vad vissa skriver i dessa trådar, så ser du antifeminism: de vill ta bort rösträtten för kvinnor, de vill ta bort mänskliga rättigheter för kvinnor, göra kvinnor livegna, de ser kvinnor som barn som behöver tas om hand och inte klarar sig själva osv. Listan kan göras lång. Dvs. antifeministerna anser inte som du, att 1:a och 2:a vägens feminism var bra. De anser att al feminism är av ondo och att kvinnor ska vara underdåniga mannen. Där har du alltså antifeministerna.

Du kan lika gärna kalla dig feminist, eftersom du gillar 1:a och 2:a vågens feminism. man kan vara feminist utan att gilla allt som feminismen står för. Precis som man kan vara moderat, utan att stå för allt som moderaterna gör. Men grundtanken måste ändå finnas där. Feminismens grundtanke är ju i princip att kvinnor ska ha mänskliga rättigheter, precis som vilka människor som helst. Och ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter som män: socialt, politiskt och ekonomiskt.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-03-31 kl. 12:58.
Citera
2023-03-31, 13:00
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Nja, mina manliga polare med höga bodycount har fått detta pga. att de nu är kring 40-55 år. De har inte sårat kvinnor/varit "luriga". De har bara haft lätt att få kvinnor från ung ålder. Och är nu alltså mellan 40-55 år. Klart de därmed har hunnit med en och annan dam i sina liv, i synnerhet när de varit singlar i många år.

Om du ser vad vissa skriver i dessa trådar, så ser du antifeminism: de vill ta bort rösträtten för kvinnor, de vill ta bort mänskliga rättigheter för kvinnor, göra kvinnor livegna, de ser kvinnor som barn som behöver tas om hand och inte klarar sig själva osv. Listan kan göras lång. Dvs. antifeministerna anser inte som du, att 1:a och 2:a vägens feminism var bra. De anser att al feminism är av ondo och att kvinnor ska vara underdåniga mannen. Där har du alltså antifeministerna.

Du kan lika gärna kalla dig feminist, eftersom du gillar 1:a och 2:a vågens feminism. man kan vara feminist utan att gilla allt som feminismen står för. Precis som man kan vara moderat, utan att stå för allt som moderaterna gör. Men grundtanken måste ändå finnas där. Feminismens grundtanke är ju i princip att kvinnor ska ha mänskliga rättigheter, precis som vilka människor som helst. Och ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter som män: socialt, politiskt och ekonomiskt.

Ja, det finns vissa sådana åsikter på fb. Jag står inte bakom att ta bort rösträtt.
Jag skulle dock aldrig kalla mig feminist idag. Aldrig. Det är en hjärntvätt. Ett sätt att se verkligheten som inte tar hänsyn till vad som hänt utan utmålar män som onda och kvinnor som offer. Alltid. Nä att kvinnor skall ha mänskliga rättigheter är humanism. Feminism idag är mer än det. Mycket mer. Det ser du om du studerar vilka teoretiker de lutar sig mot.
Då är jag väl varken feminist eller antifeminist. Jag tänker på stackars Mats Löfving.
Citera
2023-03-31, 13:25
Medlem
Citat:
Nej, blev faktiskt insprirerad av en antifeminist som heter Louise Perry. Tom. hon konceptualiserade det som att det finns feminister och det finns incels. Tom. hon gjorde fel där.
Nej, det är inte jämställdhet att dreva oskyldiga män till självmord. Att känslor väger tyngre än bevis. Att prata om toxisk maskulinitet, men inte toxisk femininitet. Det finns inget "jämställt" med modern feminism. Kan skriva en bok om hur mycket som inte är jämställt med modern feminism, men orkar inte den debatten för hundrade gången.
Tack och hej.

Varken jämställdhet eller feminism "driver oskyldiga män till självmord".
Och vad kan vara mer "känslor väger tyngre än bevis" än antifeminism.

Och man kan ju fråga sig varför du sitter på feminsitforumet om du inte vill debattera feminism?
Senast redigerad av Merapi 2023-03-31 kl. 13:30.
Citera
2023-03-31, 13:27
Medlem
zombie-nations avatar
Det är ju mest män som stämplar andra som incels.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in