2024-05-31, 20:49
Medlem
GudarnasFisks avatar
Men det är ett brott att förfalska affärshandlingar för att påverka ett val. Vilket han alltså funnit skyldig till av en jury och dömts på samtliga 34 åtalspunkter.

Du kan väl försöka hälsa på oss här i verkligheten nån gång?

Citat:
Ursprungligen postat av Flaxit
Du menar 8-9 år sen?

Det känns som att preskriptionstiden borde rinna ut.

Det är inte bokföringsbrott att knulla en porrhora och betala henne för att hålla käft.

Vem bryr sig?
Citera
2024-05-31, 20:50
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
För den som är intresserad av vad Trump faktiskt blev åtalad och dömd för har jag fixat en lista. Det är så långt att det blir två inlägg.

Below are the 34 counts, as listed by the DA’s office, and the jury's verdict on each one.

https://www.yahoo.com/news/trump-found-guilty-on-all-34-counts-of-falsifying-business-records-heres-a-breakdown-211334652.html

Hitta bokföringsbrott är nog bland det enklaste som finns . Du kan ta en slumpvist vald juridisk person i Sverige och hitta något fel i bokföringen.
Citera
2024-05-31, 20:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
För den som är intresserad av vad Trump faktiskt blev åtalad och dömd för har jag fixat en lista. Det är så långt att det blir två inlägg.
https://www.yahoo.com/news/trump-found-guilty-on-all-34-counts-of-falsifying-business-records-heres-a-breakdown-211334652.html
Tack för ett av få faktabaserade inlägg i tråden.
Citera
2024-05-31, 20:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Hitta bokföringsbrott är nog bland det enklaste som finns . Du kan ta en slumpvist vald juridisk person i Sverige och hitta något fel i bokföringen.
Ett fel i bokföringen är dock inte samma som ett bokföringsbrott, min käre konspirationsteoretiker.

Citera
2024-05-31, 20:52
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Problemet är väl snarare att Biden aldrig skulle bli fälld på samma punkter.
Det kan i och för sig bero på att Biden aldrig legat med en porrstjärna och sedan försökt köpa hennes tystnad för att bokföra det som något annat.
Citera
2024-05-31, 20:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Du driver eller? 12 st personer i NY ? Ja man behöver inte ens undra varför världen ser ut som den gör när folk tror på allt som sägs
Vad är din uppfattning då? Helst någon som passar utanför konspirationsforumet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Folk känner allt möjligt. Frågan är om han har begått ett brott, något man nu kommit fram till att han har gjort. Gör man det så får man stå sitt kast.

Nä, Trump har inte begått något brott.
Citera
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Det kan jag mycket väl tänka mig.

Men nu gäller det någon som kandiderar till det mäktigaste ämbetet i världen och ställs det krav. Jag tror inte amerikanarna är så galna att de vill ha en sådan paria till president.
Citera
2024-05-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Snälla du, nivå! En vänlig själ ovanför klistrade in alla åtalspunkter.

Det var ju bara nonsens.

Det specifierade inte varför det var ”first degree”.

Kan du berätta?
Citera
2024-05-31, 20:55
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ett fel i bokföringen är dock inte samma som ett bokföringsbrott, min käre konspirationsteoretiker.

Kan vara. Bokföringsbrott är en enda stor gråzon vilket är anledningen till att de valde just att gå efter det. Speciellt en person som Donald Trump som är mycket ekonomiskt aktiv så är det ofrånkomligt att hitta något.

I alla fall, nästa steg är impeachment för det gick inte någon med 6:e januari dom men nu finns en dom.
Citera
2024-05-31, 20:55
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Såg att det samlats in närmare 360 miljoner kronor till Trump.
Jag skulle gärna vara med att stödja insamlingen. Någon som vet en säker väg för donation?
Varför behöver en man värd 8 miljarder dollar, dina 100kr?
Citera
2024-05-31, 20:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Vilket inte nödvändigtvis gör det till ett brott, men det krävs väl IQ > 20 för att fatta det.

Nu var det ju inte heller bara "något" "fel" i bokföringen, utan 34 fall av medveten manipulation i syfte att dölja valpåverkan, där varje sådant fall är ett brott, vilket var vad han dömdes för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in