2023-03-30, 16:21
Medlem
När jag jobbade som fiskare fann jag dagligen tecken på intelligent design.
Mer eller mindre allt vi fångade hade hullningar eller sträva ytor på ett sätt som gav mig optimalt grepp under rensning.
Inte över hela kroppen, inte alltid.
Och formen på fisken gjorde att jag med enkelhet kunde vända den för att göra arbetet lättare. Det kändes som att vi verkligen är placerade i ett paradis bara för oss människor.
Någon som haft liknande upplevelser?
Berätta, beskriv och diskutera.
Citera
2023-03-30, 16:26
Medlem
Tomtekukars avatar
När jag promenerar barfota i blålera i strandkanten i Stockholms skärgård. Tömmer eller fyller på fiskesumpen om vart annat.
Citera
2023-03-30, 16:58
Medlem
Det du observerar hos fiskarna har utvecklats för att det gav en överlevnadsfördel i deras naturliga miljö. Att dessa egenskaper även råkar underlätta vårt arbete med dem kan vara en ren tillfällighet. De har utvecklats genom naturligt urval över långa tidsskalor.

med andra ord det du upplever är evolution och anpassning snarare än intelligent design (GUD,BUDDHA,ALLAHOAKBAR)
Citera
2023-03-30, 17:20
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
När jag jagar ......... brudar i Pattaya.
Det är ett paradis skapat för mig.
Ooo så gudomligt härligt.
Halleluja.
Citera
2023-03-30, 18:16
Medlem
Ballooonies avatar
När jag märker hur jag utvecklat mig som en rödspätta pga min medfödda personlighet.
Och försöker vara nån annan finare fisk. Då får jag huvudvärk och ont i ögat etc.

Nej jag kunde inte urskilja Guds verk när jag fiskade. Det kom när jag var som svagast och minst. Sönderslagen.
Du ska krossa (valla) [regera över] dem med en järnspira (en käpp av järn) [ha all auktoritet, se Upp 2:27–28; 12:5; 19:15],
slå dem i spillror som lerkärl."
Senast redigerad av Ballooonie 2023-03-30 kl. 18:20.
Citera
2023-03-31, 20:26
Medlem
Han verkade finns mig och stack iväg med bomber snarare.
Otrevlig är han med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in