Citat:
Ursprungligen postat av
Fittsvag
Om ekonomin i en förening är så seriöst påverkad av tvättstugan att man ska slanta en summa varje gång så lär den vara full av ragator eller på obestånd. Förmodligen båda. Höj avgifterna istället så slipper man mängder av tramsig admin.
Konstiga regler i föreningen är en riktig röd flagga för att det bor någon/några knasbollar där med inflytande som ALDRIG kommer att flytta.
Är ibland mer viktigt med symbolpolitik, än att det påverkar finanserna något avgörande. Och det får man ha respekt för.
Vissa föreningar tar betalt för parkering (de flesta gör det, men många mer symboliskt och oftast så långt under verkligt marknadsvärde att det nästan är att betrakta som gratis), eller för elbilsladdning. Vet föreningar som tar betalt att hyra en stor kolgrill.
Andra gör det inte. Det är upp till varje förening och deras medlemmar att göra som de vill.
Det är inget som vi skall, eller bör lägga oss i.
Däremot så kan det ju vara intressant att diskutera. Själv har jag ingen direkt åsikt om man skall ta betalt för tvätt eller elbilsladdning, om jag själv fick bestämma. Lutar nog åt att jag personligen skulle skita i det krånglet. Men jag har respekt för om andra medlemmar önskar annorlunda.