Citat:
Ursprungligen postat av
Goulburn
Har tagit foto med min mobiltelefon som jag önskade lagra i min e-brevlåda. Kan inte koppla telefonen till datorn och har därför brukat skickat bilder från telefonen till datorn.
När jag försökte göra det i dag dök det inte upp något foto i mailboxen i stället fick jag upp meddelandet på telefonen. "Ett problem inträffade med åtkomst till kontot. ange lösenordet för -------@outlook.com en gång till."
Verkar helt sjukt. Ska den som skickar ett e-brev behöva uppge lösenord till mottagarens outlook. box?
Är det något som är fel? Någon som vet?
Har inget problem med att skicka eller få post normalt.
Har Telia som operatör.
(Se det Fetade)
Jag har en iMac och en iPhone 12 Pro Max som jag har samma iCloudanvändarnamn synkade mot varandra, så när jag får mejl på datorn får jag samtidigt samma mejl på mobilen. Jag har Google och deras G-Mail via mitt Mac-Mejl förmodligen därför har jag aldrig några problem.
När jag tagit foto med mobilen (På exempelvis båten) då frågar den var jag vill spara bilden, då scrollar jag efter alternativen som syns i fönstret och klickar på denna för att få bilden i den mapp jag valt så jag kommer ihåg detta tills nästa gång. När jag då skrivit färdigt mitt mejl då går jag antingen in under gemet och där scrollar mig fram till rätt bild och kickar på enter, så dyker bilden upp i mejlet. Eller att jag
med högerklick öppnar ny mapp som jag döper till Båtbilder som jag öppnar och med muspekaren drar in bilden i mejlet som jag sedan sänder iväg.