2023-03-29, 17:12
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
Fråga dinosaurierna. Nej visst de dog i en vinter orsakad av en massa stoft i atmosfären, så det går ju inte . . . . .
Men jösses. Nu snackar vi om krafter som är så totalt orimliga att ens ha med i ekvationen.

Inge idé att ens bemöta det där.
Citera
2023-03-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Men jösses. Nu snackar vi om krafter som är så totalt orimliga att ens ha med i ekvationen.

Inge idé att ens bemöta det där.
Jag tror inte att du inser hur mycket kärnvapen det finns i världen.
Citera
2023-03-29, 17:15
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Den ömsesidiga pakten om vapenkontroll gäller inte ens längre. Upprustning kan därför ske okontrollerat precis som 1950-talet.
Kärnvapen är till för att förhindra "hot war" dvs konventionellt krig mellan kärnvapennationer.
Man ska förhandla istället eftersom ingen vinner ett dylikt krig i slutänden.
Nu är det i realiteten Nato mot Ryssland. Det enda som fattas är "boots on the ground". Alla vet detta.
Dessutom verkar det eskalera hela tiden och det finns inte tillstymmelse till dialog.
Intressant att du känner till exakt vad som sker i Kreml och i Pentagon på detta område?
Jag litar inte alls på din analys. Tyvärr.
Detta har uppgivits av såväl amerikanska källor som ryska källor. Orkar inte engagera mig i att gräva fram en källa när du ändå inte tycks vilja försöka förstå vad jag skriver, men sist jag såg något om det var i amerikansk media för cirka en månad sedan.
Citera
2023-03-29, 17:21
Medlem
Citat:
Det är välkänt att ett totalt kärnvapenkrig utlöser en nukleär vinter, utöver att miljarder människor kommer att dö omedelbart.
Inkl det vidriga landet Ryssland med dess invånare där väldigt många står på Putins sida.
Citera
2023-03-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Inkl det vidriga landet Ryssland med dess invånare där väldigt många står på Putins sida.
Ja, naturligtvis. Men den ryska nomenklaturan har ju visat att de inte bryr sig om människoliv.
Citera
2023-03-29, 17:33
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Jag tror inte att du inser hur mycket kärnvapen det finns i världen.
Det finns ungefär 1000-1500 nukleära ICBMS i världen. Det är dessa som är intressanta. Du måste väl begripa att alla dessa inte kommer explodera precis samtidigt på ett och samma ställe?

Nej jorden kommer inte gå under för att kärnvapenmakterna skickar missiler till varandra. Möjligt att temperaturen förändras någon grad eller så under en liten stund.
Citera
2023-03-29, 17:35
Medlem
Citat:
Det finns ungefär 1000-1500 nukleära ICBMS i världen. Det är dessa som är intressanta. Du måste väl begripa att alla dessa inte kommer explodera precis samtidigt på ett och samma ställe?

Nej jorden kommer inte gå under för att kärnvapenmakterna skickar missiler till varandra. Möjligt att temperaturen förändras någon grad eller så under en liten stund.
OK. Du har din tro, jag litar på vetenskapen.
Citera
2023-03-29, 17:36
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
OK. Du har din tro, jag litar på vetenskapen.
Vad är vetenskapen? Det finns lika mycket vetenskapliga artiklar som motbevisar teorin om nukleär vinter.
Citera
2023-03-29, 17:37
Medlem
Citat:
Nagasaki var en liten smällare jämfört med dagen strategiska kärnvapen.
Nagasaki 20 kt
Taktiska 100-300 kt
Strategiska 1-5 Mt

Atomvintern är en hypotes, ingenting annat.
Citera
2023-03-29, 17:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Så ett kärnvapenkrig kommer inte påverka någon... troligen inte de som blir bombade heller, de bara låtsasdör.

Och vi har faktiskt nästan utplånats tidigare pga av en supervulkan.

Troligt också att antikens slut var pga en supervulkan.

Bara för att inte 100 % dör betyder det inte att alla kan fortsätta svulla chips och kolla på teve.
Citera
2023-03-29, 17:38
Medlem
Citat:
Vad är vetenskapen? Det finns lika mycket vetenskapliga artiklar som motbevisar teorin om nukleär vinter.
OK. Jag tycker du är väldigt naiv.
Citera
2023-03-29, 17:39
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Så ett kärnvapenkrig kommer inte påverka någon... troligen inte de som blir bombade heller, de bara låtsasdör.

Och vi har faktiskt nästan utplånats tidigare pga av en supervulkan.

Troligt också att antikens slut var pga en supervulkan.

Bara för att inte 100 % dör betyder det inte att alla kan fortsätta svulla chips och kolla på teve.
Vem har påstått att det inte kommer påverka någon?
Vi pratar om en nukleär vinter, blanda inte in annan uppenbar skit. Det blir bara tramsigt.

Citat:
OK. Jag tycker du är väldigt naiv.
Tillbakakaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här