2006-07-24, 01:13
Medlem
Berberines avatar
Jaha, jag har skrivit något ytterst överflummig i denna spalt som var något sorts försök till tripprapport. Men nu i efterhand när jag läst igenom det förstår jag fan inte vad jag snackar om. Försökte minnas något av det jag upplevt från n2o men kunde bara minnas känslan i huvudet och synfältet, vartje gång jag försökte nå den känslan kändes det som att jag höll på att glömma bort något jag hade glömt, men sen när jag försökte fokusera på det så försvann allt från mitt huvud. Lite samma känsla som när man försöker se en sådan där 3D-bild som man ska dra från ögonen och fokusera bakom. När man sedan väl ser bilden brukar man, iaf jag, vilja "spana över bilden". Men så fort ögonen vandrar iväg mot den försvinner den lika fort.. Hopas någon förstår vad jag menar...

Nu hade jag iaf bestämt mig för att utvärdera detta ytterligare. genom att koncentrera alla sinnen på att komma ihåg det jag hör och tänker i mitt huvud under ett n2o rus.

Tänkt och gjort.
Jag skaffade 2 patroner, då jag estämde mig för att det var nog för att komma dit jag ville utan att flumma iväg förlångt så att man omöjligt kan komma ihåg något.
Fylde en sifon, drog i mig halva + lite syre. Höll inne i ca 20 sek. Tog tcå stora andetag och tog resten av första, bytte patron och upprepade moment 1.
Nu bar det iväg. Självklart hade jag rökt lite cb innan för att få ut så mycket som möjligt av upplevelsen.
Denna gång hamnade mitt medvetande på exakt samma tidslösa område som tidigare gånger. Mer och mer insåg jag hur lite man mins av sitt lustgasrus, detta var en revolutionerande tanke under ruset. Den väckte en "lucid dreaming port", fast till n2o världen istället för drömvärlden. Plötsligt insåg jag meningen med mycket utav det jag upplevt tidigare gånger.
En sak som länge stört mig innan var detta "snack" om början och slutet som jag berättade för mig själv, i mitt huvud... Nu insåg jag att i mitten mellan början och slutet ligger den människliga döden, det tillstånd vi uppnår när våra hjärtan slutar slå... Då fick jag en äcklig vision av att man kunde uppnå en stor del av lustgasruset genom att bara hålla andan, då den delvis berode på syrebrist.

Detta var egentligen en tanke från mitt "normala" och "inlärda" tankesystem. Så fort den tanken var klar Ekade svaren upp från det undermedvetna. Och dessa svar var från en del av mig jag inte känner till normalt sätt.
Allt kändes fruktansvärt paradoxalt.
Jag hörde alla dessa ord och fraser som inte på något sätt var "jag". De var rena och klara tankar. Självklara och visa. Inte ett uns av dubbelmoral fanns i dem. De hade aldrig befunnit sig i min fysiska kaotiska vardag där huvet fylls av information. Detta var tankar från något sinne betydligt djupare ner i hjärnan.

Plötsligt hamnade i en "loop" jag tidiagre hamnat i. Men denna gång insåg jag att det var denna som handlade om början och slutet. Att det finns ingen början och slut.
Allt är konstant.
Alla tankar jag tänkte insåg jag att jag, eller andra, haft förut. Allt upprepar sig. Allt spinner i loopar utan att man normalt sätt sätt ser det.

och sen insåg jag vad allting i detta rus handlade om (!!!)
De två "samvetena"
Tanke -tanklös- Eftertanke
Plus -nollgradit- minus
Ja -ingetdera- nej
inandning -ingetdera- utandning
före -människliga döden- efter

Alla tankar man tänker finns det ett svar på, från en tidigare erfarenhet i evighetshjulet.
Det behöver inte vara du som har tänkt den, men den finns med i denna universiella källa som finns begravd innom oss.
Under ett lustgas rus blir detta tydligt, och man "hör" alla de tidigare svar man fått i slutändan på denna fråga redan. Sedan rullar "rösten", som säger detta, iväg snabbare och snabbare. Tillsammans med både "frågetanken jag ställde mig själv" och "svarstanken som kom från det gömda" tills de båda möttes... framför mig.... rakt framför ögonen..... Där tar allting slut...

Detta gör mig otroligt skitförvirrad. För allt detta "tyder" på är att mitt "jag", det "jag" som är upplärt i våran fysiska verklighet, inte är mycket mer än ett tankespel från mitt "riktiga" jag. Mitt konstanta jag.
Det jag såg var att det finns en till del av mig..
Och att livet inte tar slut vid döden.
Döden finns hela tiden närvarande. "dödsvärlden" ligger redan i det metafysiska bakhuvudet. Mitt "riktiga" jag vet redan om det tankespel som kommer ske efter min död. Då detta redan ägt rum.
Båda mitt liv som levande, och mitt liv som död, har mitt inre medvetande redan upplevt. Det står stabilt i mitten medans de andra sakta sakta sakta sakta sakta sakta springer emot varandra i loopen.

Det allt går ut på i slutändan är att mellanrummet mellan före -döden- efter ska komma närmare varandra.. Dålig förklaring, men detta är skitsvårt att förklara utan literär talang...

Men ungefär såhär...

I dagsläget:
(före)->-tid->-tid->-tid->-(döden)-<-tid-<-tid-<-tid-<-(efter)

tänk dig sedan denna linjära lista cirkulär...

Och slutmålet som loopen åker mot är:
(före)>>>(döden)<<<(efter)

Och det totala målet:
("döden")

Allting möts på +-0

Det är typ det jag fått ut hitills.
Jag minns några ord och fraser från min senaste resa idag, som förövrigt tog mig till exakt samma ställe igen och påminde mig om allt detta...
En fras som kommer när jag tänker en viss tanke är "så får du en smäll",
Sedan vid utandningen så ändrades hela tanken och "svarsorden" kom. Som svar kom något med "käften", ungefär som om någon skulle sagt "ge upp, lägg av"
Sen flashade det till och båda tankarna möttes i mitten....

Detta är vad "jag", alltså den personen som sitter här, på jorden, och skriver detta medelande.
Det där om att allt är ett tankespel är jag mycket väl mevdeten om. "denna" värld, den som jag ser, den skulle inte finnas utan mitt medvetande om den. Skulle inte mitt tankespel reflektera öäver världen skulle den sluta existera, för mig. Och det är den ända värld som finns i mina ögon, i min teater.

Något jag automatiskt börjat göra efter detta är att om jag sitter och röker en cigg, spanar ut över staden, eller liknande, så börjar jag tänka mig in i andra vänner och människors kroppar. Försöka se saker ur andras ögon. Först genom att föreställa mig själv som att jag såg ut som dom och agerade likadant. Och varje gång jag gör så får jag en känsla av att känna igen mig i dem.

Ursäkta att detta är så osamanhängande och urflippat. Men det är helt enkelt så jag upplever n2o. Det är en upplevelse som är ytterst diffus och svårfångar.
Oftast låter man bara alla tankar och känslor från detta rus pasera obemärkt och bara se det som en stor headrush. Men om man satsar allt på att zooma in med microskop över ruset, så inser man att allt det där bruset och "rushen" som man känner är egentligen tankar som smyger på extremt högfrekvent på >>>(döden<<<-listan... Ju mer man kan sakta ner denna process, desto mer kan man tyda ur denna fors av evighetstankar. Om man sedan ska tyda dessa eller ej kan jag inte svara på. jag kan mycket väl tänka mig att hjärnan inte är skapt för att hantera det området på denna nivå som vi kallar "vaket tillstånd". Och de som väl tagit sig över är många av de som idag klassas som psykotiska...

Jag tror jag stannar mina n2o for4skningar här tills vidare.
Möjligtvis 1-2 gånger till, men först krävs en rejäl reflektion över dessa tankar och separera dem från mitt vardagsliv, så att jag kan lära mig ha det hela undertotal kontroll..

Nej nu måste jag sova.
Godnatt...
Citera
2006-07-24, 01:23
Medlem
dalleballes avatar
Damn, de där var some serious thinking man
Citera
2006-07-24, 22:06
Medlem
Jag har alltid varit den som använt lustgas i nykert eller alkohålpåverkat tillstånd, och har alltid bara fått skrattattacker och sen blivit helt normal efter 15 sekunder. Jag har tvivlat starkt på de få tripprapporter här på Flashback där folk beskriver andra upplevelser på lustgas. Ack så fel jag hade.

Efter att ha rökt lite hasch blir upplevelserna så otroligt annorlunda, i alla fall för mig. Det är precis som du beskriver. Jag fick känslan av att jag kom på någonting extremt viktigt, och försökte förgäves komma ihåg vad det var. Men under trippens gång så glömmer man, och till slut försöker man bara komma ihåg ett enda ord som kanske kan hjälpa minnet en bit. Men precis innan trippens slut glömmer jag till och med ordet, och låter ruset överta helt. Hela tiden förekommer en pulserande känsla, jag antar att det är det du beskriver som en loop. I kroppen känns en ganska så mysig stickande känsla, och man vill helst bara ligga och njuta. Syrebrist, perhaps?

Det du beskriver om döden har jag också upplevt vid både tillfällena som jag har rökt cannabis och tagit lustgas. Jag vet inte om det är just någonting med döden som är så viktigt. En sak som är säker är att man blir riktigt borta om man drar över 10 patroner. Förmodligen är det syrebristen.

Fint beskrivet i alla fall, lustgas+röka kan verkligen rekommenderas för de som gillar udda upplevelser!
Citera
2006-07-25, 03:35
Medlem
NightDrifters avatar
Än en gång läser jag vad du har o skriva med stora ögon o ett ihärdigt nickande över hur perfect du beskriver det hela. Nu har jag glömt vad jag skrev för svar till dig sisst men döden är i varje fall extremt påtaglig i alla mina lustgastrippar.

hur som underbar läsning, har försökt dela med mig om mina lustgastrippar med mina vänner men dom har inte alls samma syn och forskande i det som jag. vore kul att ta det med någon öppensinnad som man kan diskutera det med någon gång.

Tackar igen så höres vi säkert där tiden står still
Citera
2006-07-25, 03:44
Medlem
Det där var väl knappast mindre flummigt?
Citera
2006-07-26, 14:33
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronto
Det där var väl knappast mindre flummigt?

Hahaha, problemet är ju att det är omöjligt att försöka förklara lustgasruset på ettoflummigt sätt... Eftersom att detbara är ettstortkaos. och om man sedan ska försöka reda ut det där kaoset känns det kanska snabbt som att ens normala medvetande inte riktigt är gjort för att ta upp det till ytan.

Ända sättet jag vet för att kunna komma ihåg detoch reflektera är att ha rökt Cannabsi innan och sedan köra lustgas. För när den värsta trippen lagt sig ligger liksomn2o-världen kvar ett tag efteråt.
Och det är då man ska sätta sig och sakriva upp stödord direkt som en brainstorm. Sen går det att titta på stödorden och på så vis komma tillbaka till känslan och tankarna.
Jobbit, men lätt värt det
Citera
2006-07-26, 16:12
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Ett tips om man vill balla ur o endå komma ihåg o ha en snabb shysst tripp är att bestämma något.

JAg bestämde att jag skulle vara hela bandet Halford, under låten ressurection.

Jag spelade ALLA intrument, och sjöng.

Det var mäktigt.

Kan även uppnå det med 1 patron om man är taggad, håller andan ett bra tag samt får i sig allt .

Var ganska coolt att "Vara där"..

För jag var ju där...

Ett tips bara !

edit: när jag var hela bandet så tog jag 2 patroner, med låten på, samt att jag inte andades något imellan (knappt)
Citera
2006-07-26, 16:31
Medlem
Intressant...

Människor borde verkligen fundera på viktigare saker...
Citera
2006-07-27, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Hahaha, problemet är ju att det är omöjligt att försöka förklara lustgasruset på ettoflummigt sätt... Eftersom att detbara är ettstortkaos. och om man sedan ska försöka reda ut det där kaoset känns det kanska snabbt som att ens normala medvetande inte riktigt är gjort för att ta upp det till ytan.

Ända sättet jag vet för att kunna komma ihåg detoch reflektera är att ha rökt Cannabsi innan och sedan köra lustgas. För när den värsta trippen lagt sig ligger liksomn2o-världen kvar ett tag efteråt.
Och det är då man ska sätta sig och sakriva upp stödord direkt som en brainstorm. Sen går det att titta på stödorden och på så vis komma tillbaka till känslan och tankarna.
Jobbit, men lätt värt det

Jo, jag vet. Jag skulle inte ens försöka mig på att beskriva hur det känns. Det mest framträdande jag kunde känna var att nånstans i det där kaotiska ruset ruvade en hemlighet. Varje gång jag drog en patron kom jag närmare hemligheten, men jag kunde inte få med den ut. Smått frustrerande med helt underbart.
Citera
2006-07-27, 18:50
Bannlyst
Lustgas (Salpeteroxid, N2O)

Lustgas (Salpeteroxid, N2O) kan användas med andra inhalerare för att snabba upp en bedövning, men ensam fungerar det inte som bedövningsmedel, även vid 100% koncentrationer. Om N2O används som ensamt eutanasimedel, utvecklas syrebrist före andningsstillestånd.

N20 kan vara svårt att få tag på, men det finns internetaffärer som säljer allt mellan himmel och jord, så det är inte omöjligt. Andra inköpsställen är headshops eller special-matvaruaffärer och dragracer-cirkeln, de använder en typ som är utblandad med rutten ägg lukt som bara får dig att må illa. De i affärer som i vispgrädde och hos tandläkaren är en annan sort. Djuruppstoppare och konservatorer är ett annat tips.

N2O ökar faktiskt respirationstakten. N20 administerat ensam (utan kompletterande syre) kan orsaka kvävning, pga syreförlust för att kroppen kan inte tillvarata syremolekylen i N2O till att förmedla syre till vävnader. Den avsaknaden av syre leder till celldöd. En dödlig dos varierar från person till person och beroende på vikt och tålighet.

Det låter underbart, men är det inte farligt?
Citera
2006-07-27, 20:13
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunking
Lustgas (Salpeteroxid, N2O) kan användas med andra inhalerare för att snabba upp en bedövning, men ensam fungerar det inte som bedövningsmedel, även vid 100% koncentrationer. Om N2O används som ensamt eutanasimedel, utvecklas syrebrist före andningsstillestånd.

N20 kan vara svårt att få tag på, men det finns internetaffärer som säljer allt mellan himmel och jord, så det är inte omöjligt. Andra inköpsställen är headshops eller special-matvaruaffärer och dragracer-cirkeln, de använder en typ som är utblandad med rutten ägg lukt som bara får dig att må illa. De i affärer som i vispgrädde och hos tandläkaren är en annan sort. Djuruppstoppare och konservatorer är ett annat tips.

N2O ökar faktiskt respirationstakten. N20 administerat ensam (utan kompletterande syre) kan orsaka kvävning, pga syreförlust för att kroppen kan inte tillvarata syremolekylen i N2O till att förmedla syre till vävnader. Den avsaknaden av syre leder till celldöd. En dödlig dos varierar från person till person och beroende på vikt och tålighet.

Det låter underbart, men är det inte farligt?

låter som en konstig udda källa, sök i övriga droger forumet ,skall vara en tråd med vissa länkar om hur farlgit det är...

Det där låter som en tråkig sida där källorna är

1.Statens propaganda institut - Knark är bajs remix
2. Erik - Min far - knarkare och n2o missbrukare - numera erika, 43, byggarbetare.
Citera
2006-07-28, 10:28
Medlem
Ptja, det råder lite delade meningar om hur farligt lustgas är. Man bör ju exempelvis inte stå upp när man inhalerar lustgas, med risk för att man ramlar och slår sig / faller ut från en balkong eller liknande. Man bör inte heller stänga in sig i ett trångt utrymme tillsammans med en lustgasbehållare som står och pyser, med risk för att man deckar och aldrig vaknar igen.

Att lustgas är helt ofarligt har jag svårt att förstå, det känns i alla fall som att hjärncellerna bara flyger iväg, särskilt när man får upplevelser som är beskrivna ovan. But who knows!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in