2023-03-28, 11:41
Medlem
Fick nyss ett sms från kreditly som jag aldrig tidigare hört talas om:

"Efter en längre användarundersökning har vi nu skräddarsytt låneerbjudande upp till
562310:
we.lcome.co/.. <=tog bort sista tecknen i url
"
Som jag förstått är kreditly ett sms-ocker låne företag som ger smslån utan kreditundersökning.
sms innehåller en länk också som jag givetvis ej tryckt på.

Vad kan detta vara? Kan människor i 2023 fortfarande ta sms-lån i andras namn?
Har aldrig tagit sms lån nån gång eller funderat på det.
Eller bara en ful marknadsföringsgrej?
Man blir lite nojig. Dags att spärra alla kort/personnummer mot handel på nätet?
Tryckte givetvis ej på länken i sms:et
Citera
2023-03-28, 11:48
Medlem
frdks avatar
Definitivt scam, håll dig borta.
Citera
2023-03-28, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janblommgren
Fick nyss ett sms från kreditly som jag aldrig tidigare hört talas om:

"Efter en längre användarundersökning har vi nu skräddarsytt låneerbjudande upp till
562310:
we.lcome.co/.. <=tog bort sista tecknen i url
"
Som jag förstått är kreditly ett sms-ocker låne företag som ger smslån utan kreditundersökning.
sms innehåller en länk också som jag givetvis ej tryckt på.

Vad kan detta vara? Kan människor i 2023 fortfarande ta sms-lån i andras namn?
Har aldrig tagit sms lån nån gång eller funderat på det.
Eller bara en ful marknadsföringsgrej?
Man blir lite nojig. Dags att spärra alla kort/personnummer mot handel på nätet?
Tryckte givetvis ej på länken i sms:et

Låter ju bara som rätt äcklig marknadsföring
Citera
2023-03-28, 12:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Vad kan detta vara?
Marknadsföring. Tycker det dyker upp liknande i skräpposten var och varannan dag.

Vartannat mail brukar vara låneerbjudande, och vartannat mail kommer från en kvinna som letat efter mig i hela sitt liv och äntligen funnit mig.
Citera
2023-03-28, 12:58
Medlem
SnutteFia03s avatar
Ser ut som spam.
Citera
2023-03-28, 13:12
Medlem
Jag får väl sisådär 4 såna om dagen! Jävla skit sms hatar dom men det verkar inte gå att spärra skiten
Citera
2023-03-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Jag får väl sisådär 4 såna om dagen! Jävla skit sms hatar dom men det verkar inte gå att spärra skiten
Aldrig fått det förut här-och handlar sällan på nätet. Så därför jag reagerar. Men ett företag eller illvilig person kanske inte kan ta sms lån i ens namn så där lätt via sms utan att fått kontroll över ens bank-id på nåt vis antar jag.
Citera
2023-03-28, 14:36
Medlem
Citat:
Aldrig fått det förut här-och handlar sällan på nätet. Så därför jag reagerar. Men ett företag eller illvilig person kanske inte kan ta sms lån i ens namn så där lätt via sms utan att fått kontroll över ens bank-id på nåt vis antar jag.

Jag slänger dom bara! Har ingen aning varför vissa får och andra inte? De jobbigaste är telefonsamtalen då jag har mycket kontakt med kunder och bör svara...säkerligen 1-2 ggr om dagen ringer någon spam företag jag spärrar alltid de numren men de ploppar upp lika många nya frustrerande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in