2023-03-28, 05:51
Medlem
Tack Biggedy!
Ska självklart uppdatera tråden och vad som händer framöver.
Jag satt faktiskt och sökte i timmar innan jag startade tråden efter en tråd som den här.
"Jag har blivit testad av polisen, vad händer nu?" Ungefär.
Men kunde inte hitta något, så jag fick starta en egen

Det lustiga är att jag definitivt inte ser båla-stor ut. Mest bara jävligt "aesthetic", körde i en tjocktröja och dessutom är väldigt snäll och trevlig av mig, inte det minsta av vad fördomarna säger om anabola-brukare.
Så jag blev rätt förvånad faktiskt

Men men, jag såg fan bra ut natty också, så jag kan göra det ett tag igen och se om man kliver på i framtiden igen
Citera
2023-03-28, 08:04
Medlem

1: ca 2 veckor

2: kan bli husis, det är mer regel än undantag så städa hemma.

3: polisen kan vara fula och kontakta arbetsgivare.

4: första gången är det bara böter men händer det igen så kan du bli av med körkortet och då kommer du få lämna urinprov för att få tillbaka det.

5: Du får räkna med att polisen testar dig igen nu när du åkt fast en gång så det är ju en liten risk om du fortsätter.
Citera
2023-03-28, 08:05
Medlem
Hur lång tid tar det tills polisen har svarsresultatet och kan tänkas knacka på dörren?

Kommer jag att få gå och lämna urinprov på socialen en tid framöver?

Jag är ju inte den första personen att åka dit och jag tvekar ju på att folk går natty for life direkt när dom torskar.
Så hur går folk till väga?
Citera
2023-03-28, 08:10
Medlem
Kebabfrulle går in o levererar, tack som fan!

Där hade jag direkta, konkreta svar på alla mina frågor!

Så jag får städa ur, kliva av och vänta i nån vecka så borde det ringa på dörren.

Kontaktar dom arbetsgivaren så får jag ta det därifrån.

Ytterligare en gång, tack! Du är en jävla Flashback-hjälte!
Citera
2023-03-28, 08:15
Medlem
ilikeroidss avatar
Tvekar kraftigt på att det blir husis när resultatet kommer, dom har redan fått det dom vill utav ett positivt svar vilket är en pinne i statestiken, för alla vet vi snutarna kan inte lösa riktiga brott.

Du får en böter och mer än så blir det inte, så var det förr och garanterat fortfarande då brottsligheten skjutit i höjden och polis kompetensen är på sitt all time low. LOL

Har du barn kan eller blir det nog en oro anmälan då får du fika med soc kärringarna. Om du inte har barn är det en böter att invänta sen back to normal.
Räkna med att du får pissa varje gång du blir stannad då dom ser du vart positivt innan.
Citera
2023-03-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirkules
Kebabfrulle går in o levererar, tack som fan!

Där hade jag direkta, konkreta svar på alla mina frågor!

Så jag får städa ur, kliva av och vänta i nån vecka så borde det ringa på dörren.

Kontaktar dom arbetsgivaren så får jag ta det därifrån.

Ytterligare en gång, tack! Du är en jävla Flashback-hjälte!

När jag åkte fast för en 10 år sedan så väntade dom inte in testresultatet.
Dagen efter att jag blev intagen för pisseprov så gjordes en husis.
Citera
2023-03-28, 09:04
Medlem
Blaskas avatar
Någon på gymmet har golat ner dig. Tyvärr är det olagligt med steroider och är man onaturligt stor kan man bli stoppad. Har en polare som råkade ut för samma sak. Ringa narkotika följt av en husis. De kan även plocka dig igen om några månader om de känner sig fittiga. Byt gym är mitt tips.
Citera
2023-03-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ja, då var dagen här...
Jag blev stoppad utav 2 civilpoliser när jag gick ut ifrån gymmet nu idag, i en mindre stad i södra Sverige.
Det känns ju inte det minsta roligt iom att jag är helt laglydig på alla andra sätt men har ett stort intresse utav kroppsbyggning.

Iaf, så fick jag följa med till stationen och väl där så var jag trevlig och medgörlig på alla sätt.
Kände inte att det var värt att hålla på och bråka om något utan hade mest inställningen att förr eller senare så åker man ju fast om man håller på, så då får jag ta det därifrån.

Testet kommer att vara positivt då jag ligger på blast just nu.
Så mina frågor är helt enkelt, vad händer nu? Och vad borde jag göra?

Har inget körkort så den biten spelar ingen roll.

Men jag har lite frågor och funderingar.

1: Hur lång tid tar det innan dom har svar på provet?

2: När det visar sig vara positivt.
Kommer det att bli en husrannsakan utav det så att jag verkligen borde rensa hemmet?

3: Kommer polisen att informera min arbetsgivare om det, eller borde jag bara vara tyst om allt och låtsas som att det aldrig skett?

4: Kommer jag att få gå och lämna urinprov framöver ett tag hos Socialen eller hur går det till? Eller får jag bara böter och så är det bra med det?

5: Helt enkelt, vad borde jag göra nu rörandes hela doping biten?
Kliva av helt och hållet och gå Cold turkey ett tag, städa ur hemmet och vänta på att polisen knackar på dörren om någon dag.
Eller fortsätta som innan, ta mina böter, se glad ut och fortsätta lyfta vikter, äta kycklingfiléer och kroppsbygga i lugn och ro?

Allting känns väldigt overkligt på sätt och vis och man känner sig ju lite orättvist behandlad (nåja, jag visste ju faktiskt om att det är olagligt...), jag skadar ju faktiskt ingen annan, har inte ett ont ben i min kropp och vill inte göra en fluga förnär...
Men nu har jag problem med polisen för att jag har en avvikande hobby som möjligtvis kan kosta mig jobbet och försvåra mitt liv på väldigt många sätt...

Väldigt tacksam för svar ifrån er som vet vad jag har att vänta, tack på förhand

Du kommer klara dig med böter men brottet kommer finnas tillgängligt på nätet när man söker på ditt namn, t ex på lexbase. Det finns många arbetsgivare som hellre tar någon annan är en dopingbrukare, många potentiella kunder som känner på samma sätt. Även i sociala sammanhang av olika slag (föreningar, skolor, universitet) räcker det med att en person kollar upp dig på lexbase för att vetskapen om ditt dopingbruk kommer spridas; folk skvallrar en del. Så kort sagt är dopingdomar stigmatiserande. Men du kommer se snygg ut på #beach2023.
Citera
2023-03-28, 10:32
Medlem
Jobbet borde vara lugnt, men du kan glömma semestrar i USA och Australien ett bra tag framöver. Sen är mitt tips att flytta ditt stash till något ställe som inte har direkt koppling till dig,(dvs inte ditt lägenhetsförråd eller ett hyrförråd som står på dig.) och sen fortsätta som vanligt eller försöka gå av med hjälpmedel som sätter igång din egen produktion snabbare. Du har uppenbarligen länsmans ögon dig. Några ytterligare tester kommer du inte behöva stå ut så länge du inte är under 18 eller har barn som är under 18. Men Kom ihåg att ”är man redan en gång straffad så är det lätt att min blir straffad”
Citera
2023-03-28, 12:06
Medlem
Lite olika bud här rörandes husis eller ej.
Det är väl den bit jag faktiskt är mest nervös över just nu...
Jag har inga stora mängder hemma men ändå, känns ju onödigt att åka på det också.
Så det känns ju som att det säkra är att rensa ut hemmet och kliva av en stund.

Att jag kommer bli testad varenda gång polis stannar mig räknar jag med.
Men å andra sidan så blir jag aldrig stannad av polisen heller.
Är vuxen, ser städad och inte det minsta kriminell ut, är inte en mega-stor båla-byggare som springer runt i linnen året om.
Så det oroar mig inte så mycket.

Alltihop är ju väldigt tråkigt men någonstans nånting man får räkna med.
Är du med i leken liksom...

Att byta gym är ju en självklarhet.
Jag är också rätt så säker på att det är någon som tipsat polisen inne på gymmet...
Känns ju sådär med tanke på att jag är trevlig och hjälpsam emot allt och alla.
Citera
2023-03-28, 12:53
Medlem
Citat:
Tack, LadyCinderbottom.
Vet inte hur man citerar så du får låtsas att jag citerat in ditt svar

Att vara öppen emot min arbetsgivare behövs inte. Kollat upp det med en vän som var tidigare chef på min arbetsplats och dom får inte reda på något.
Om jag däremot går dit och är helt öppen och ärlig så är det en stor chans att jag blir av med jobbet... :/
Annars så var det ett bra råd!

Hur jag ska fortsätta på gymmet när jag blir avstängd förstår jag dock inte

Jag kommer bli avstängd men det är ingen större fara.
Det finns privat ägda gym där jag är välkommen

Du är dock något på spåret när du säger att OM dom hittar större mängder hemma hos mig.
Så jag kan räkna med en husis iaf?
Nu börjar vi ju nästan närma oss ett riktigt svar här!
Kom igen nu Flashback, nån gammal rövare som levt på fel sida om lagen måste väl kunna förklara vad jag har att vänta mig och vad jag borde göra nu tycker man!

Ja hade tömt lägenheten på alla substanser och gömt det hos någon. De nästan inte alltid men ofta standard att det blir husis om man blir tagen med droger och förmodligen gäller samma om man blir testad på steroider. Så ta det säkra före det osäkra och göm grejerna!

Arbetsgivaren får inte reda på något.

Du går under gdpr och din hälsa gäller enbart dig.

Men arbetsgivaren hade ju kunnat göra en slagning på dig och få reda på det den vägen, men varför skulle dom göra det från ingenstans
Citera
2023-03-28, 15:21
Medlem
Får jag fråga varför man inte kör hemmagym, speciellt om man dopar sig och åkt fast och ändå tänker fortsätta dopa sig och träna med vikter? Grundutrustning på blocket eller liknande kan ju inte kosta många månaders gymmedlemsskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in