Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Och nu byter ni spår till alarmism och anspelningar på tyskt 1930-tal igen.
Sossarna har tillsamans med borgarna varit med och rivit ner det du påstår partiet byggt upp ända sedan 1985. Det var en socialdemokratisk regering som avreglerade kreditmarknaden i November 1985 vilket satte snurr på lånekarusellen till att börja med.
S&M är samma äckliga post-keynesianska centrist-skit. SD är M:s dörrmatta. V är dörrmatta åt S.
Jag förstår inte vad du låtsas vara orolig för. Det här parlamentariska läget är egentligen helt i din smak. Låtsas inte som något annat längre.
Och här ser vi ju hur mycket båda hållen i denna fejkade tönt-dialektik tycker om att brunkladda varandra. Quackenbush yrar om fuhrer Åkesson och Proliferate yrar om att de nedrans sossarna minsann är smygnassar. Ständigt dessa anspelningar till detta tyska 1930-tal med ominösa undertoner från båda hållen.
Så allt kan egentligen bara hårdras till Vänster-Sionism eller Höger-Sionism i slutändan. Skit ner er och hoppa i sjön med er bägge.
Haha, godwins law! Men jo är tröttsamt med alla dessa nazistreferenser överallt. Debatten är otroligt polariserad idag.
Dock är även jag av åsikten att sossarna kan dra något gammalt över sig. De var en gång i tiden jätteviktiga för Sverige men har bara förstört i cirkus 50 år. Det är inte bara avregleringar utan för varje nytt samhällsproblem har man först förnekat, sen "inte sett det komma", för att till slut skylla allt på högern. Persson satt ju och sa att han hade kunnat tänka sig att bo i de fina utanförskapsområdena på sin tid. Jävla hycklare är dem.
Att folk är av hållningen att vi ska visa respekt mot dagens sossar för att folk som idag är döda eller sitter på ålderdomshem byggde Sverige är för mig fullständigt befängt. Är för övrigt själv ideologiskt socialdemokrat.