Citat:
Ursprungligen postat av
David Banner
Har också Casio GWM 5610, får signal varje natt numer efter att jag har placerat klockan nära fönstret åt rätt håll riktning sydväst. Signalmottagningen drar en del batteri. Har alltid powersave-läget aktiverat och solar klockan några timmar i veckan. Så förhoppningsvis håller laddningen i 10 år minst.
Jag har haft min i strax över två år och inte tänkt på att signalmottagningen lär dra en del på batteriet. Jag bor i Stockholmsområdet och hade länge problem med att koppla mot radiosignalerna, i början hade jag en period där den vägrade koppla upp sig under nästan tre månader trots att jag lät den ligga på fönsterkarmen varje natt. Numera kopplar klockan däremot upp sig mer eller mindre varje natt - till och med när den ligger i klocklådan i sovrummet. Jag vet inte om signalerna numera är starkare eller om klockan helt enkelt vaknade till liv?
Jag använder också batterisparläget och har stängt av funktionen med automatiskt lys när man vrider på handleden. Har din klocka någonsin droppat ned till nivå L eller M i batteriindikatorn?