2023-03-28, 22:03
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Som titel. Har ett par, gillar dom.

Nu är jag nyfiken om flashback hyllar eller dissar.

Bra klocka i skogen/naturen, inget man bär för att visa upp.
Citera
2023-03-29, 01:30
Avslutad
Alltså, jag är inte mycket för Casio egentligen, men jag gillar deras multicolor Collection https://www.vestiairecollective.com/women-accessories/watches/casio/?product_id=22265455&setLocale=15.en.SEK&authfee=f alse&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_camp aign=se_se_organic_freelisting_buyer_all_all&utm_c ontent=free_googleshopping_clicks&gclid=EAIaIQobCh MInIT-4OP__QIVFWAYCh0qKwPBEAQYDyABEgLYsvD_BwE
Citera
2023-03-29, 01:40
Avslutad
Näe men man skall aldrig betala 3k usd för en Casio, det ska man inte. Men det är ju dom klockorna som visar tiden korrekt, tillsammans med dom andra Quartz uren.
Citera
2023-03-29, 20:47
Medlem
Idumeas avatar
De runda G-shockarna ser ju ut som röven, men de fyrkantiga är snygga. Särskilt de helsvarta; en toppenaccessoar för den sportiga gotharen.
För de små handlederna finns ju alltid varianten Baby-G.
Citera
2023-03-30, 11:37
Medlem
Charliework86s avatar
Gillar dom. Har själv en ga-100b-4aer som är en slitvarg.
Citera
2023-04-02, 15:13
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
J
Till TS: personligen gillar jag inte G Shock då den känns för mycket av allt. Bra till vissa aktiviteter eller för vissa funktioner. Eller om du har stora handleder. Kör en F105W istället då den är mindre och känns knappt att man har den på sig, aldrig i vägen. Inte det snyggaste men håller tiden bättre än en Rolex och man kan vakna mitt i natten och kolla klockan med ljuset, har även datum osv.

F105W väger bara ca 20 gram, så det stämmer att den knappt märks på handleden.

Nackdelen är att den klockan lätt blir repig, G-shock har en kant längs boetten som skyddar LCD-skärmen.
Citera
2023-04-02, 21:00
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
F105W väger bara ca 20 gram, så det stämmer att den knappt märks på handleden.

Nackdelen är att den klockan lätt blir repig, G-shock har en kant längs boetten som skyddar LCD-skärmen.

Ja det är sant tyvärr. Hade den haft safirglas så hade det varit den optimala klockan - iaf för mig.
Citera
2023-04-03, 08:50
Medlem
BarryHeros avatar
Mycket bra klockor. Har själv en Casio G-Shock GW-M5610U-1ER (en s.k. "Square") som är både soldriven och har radiosignalsmottagning för korrekt tid. Använder den på gymmet, i löpspåret, och vid andra fysiska eller friluftsaktiviteter. Till kontoret blir det dock snäppet mer dressiga klockor.
Citera
2023-04-03, 17:21
Medlem
Jag är inte direkt en storsamlare men jag har en automatisk Seiko, en billig kvarts-modeklocka och två gshock - dw5600 och GA100. DW5600 är ju perfekt på alla vis och den använder jag frekvent, när det ska simmas å tränas å fiskas osv. Men GA100 den tycker jag sitter dåligt och den har löjlig ljusfunktion så den är knappt läsbar i mörker.
Citera
2023-04-03, 22:07
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Mycket bra klockor. Har själv en Casio G-Shock GW-M5610U-1ER (en s.k. "Square") som är både soldriven och har radiosignalsmottagning för korrekt tid. Använder den på gymmet, i löpspåret, och vid andra fysiska eller friluftsaktiviteter. Till kontoret blir det dock snäppet mer dressiga klockor.

Har också Casio GWM 5610, får signal varje natt numer efter att jag har placerat klockan nära fönstret åt rätt håll riktning sydväst. Signalmottagningen drar en del batteri. Har alltid powersave-läget aktiverat och solar klockan några timmar i veckan. Så förhoppningsvis håller laddningen i 10 år minst.
Citera
2023-04-04, 09:12
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David Banner
Har också Casio GWM 5610, får signal varje natt numer efter att jag har placerat klockan nära fönstret åt rätt håll riktning sydväst. Signalmottagningen drar en del batteri. Har alltid powersave-läget aktiverat och solar klockan några timmar i veckan. Så förhoppningsvis håller laddningen i 10 år minst.
Jag har haft min i strax över två år och inte tänkt på att signalmottagningen lär dra en del på batteriet. Jag bor i Stockholmsområdet och hade länge problem med att koppla mot radiosignalerna, i början hade jag en period där den vägrade koppla upp sig under nästan tre månader trots att jag lät den ligga på fönsterkarmen varje natt. Numera kopplar klockan däremot upp sig mer eller mindre varje natt - till och med när den ligger i klocklådan i sovrummet. Jag vet inte om signalerna numera är starkare eller om klockan helt enkelt vaknade till liv?

Jag använder också batterisparläget och har stängt av funktionen med automatiskt lys när man vrider på handleden. Har din klocka någonsin droppat ned till nivå L eller M i batteriindikatorn?
Citera
2023-04-04, 16:30
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
. Numera kopplar klockan däremot upp sig mer eller mindre varje natt -

Jag använder också batterisparläget och har stängt av funktionen med automatiskt lys när man vrider på handleden. Har din klocka någonsin droppat ned till nivå L eller M i batteriindikatorn?

Kan ju vara så att sändaren i Hessen, Tyskland har ökat i styrka den senaste tiden. Om man köpte radiokontrollerade ur på 90-talet stod det att signalen inte nådde norr om Gävle. Idag ska den nå 200 mil, alltså ända upp i Norrland.

Jag köpte min GWM 5610 för 2 år sen och laddningen har alltid stått på H. Har alltid ställt klockan i solen när den visat sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in