2023-03-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Förutser du att alla har ett förhållande? i dag har jag inte det just för att jag vill göra det jag vill när jag vill.
Förövrigt jobbar jag med något som jobbigare än att vara snickare. Vi har mer vänd och vrid, krypa på knä, dåliga lyft, dålig ergonomi. Jag har jobbat lite med att snickra och det är mycket inom snickeri som är lätt. Det enda jag kan säga om snickaryrket är att dom ofta är utomhus året runt och det är aldrig kul så det vill jag inte byta med.

att alla är i ett förhållande? ja gud vad tänker jag på, jag är på flashback nu
skada inte ryggen, jag hade ett jävla slitjobb för 20 år sedan, massor med tunga lyft o helt omöjligt att lyfta rätt, skadade ryggen där och kan än idag känna av det i vissa rörelser.

låter som du är mattläggare
Citera
2023-03-29, 12:40
Medlem
Atamons avatar
När prisökningen var som snabbast på bostäder för 5-10 år sedan så var det många som köpte risiga lägenheter som de renoverade och sålde med vinst. Det som de inte visste då var att de hade tjänat mer på att köpa risiga lägenheter, äga dem lika länge som lägenheterna de renoverade och sälja dem med ännu större nettovinst än de renoverade lägenheterna, prisökningarna gjorde jobbet.

Nu är idén iskall.
Citera
2023-03-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
När prisökningen var som snabbast på bostäder för 5-10 år sedan så var det många som köpte risiga lägenheter som de renoverade och sålde med vinst. Det som de inte visste då var att de hade tjänat mer på att köpa risiga lägenheter, äga dem lika länge som lägenheterna de renoverade och sälja dem med ännu större nettovinst än de renoverade lägenheterna, prisökningarna gjorde jobbet.

Nu är idén iskall.

Jag håller med, nu är det ju så också att jag tycker det här är kul.

Men jag lyfter ju frågan för man vill ju inte gå back samtidigt som jag lägger massor med timmar på att slita. Det är ju två -tre år kvar tills jag är där så jag kan ju fatta beslut senare.

Är läget så här ja då stannar jag nog vid att jag bor kvar och gör det som ett rent nöje.
Det hela är ju inte konstigt för nån stans måste det ju komma till en gräns för vad en bank vill att man ger för ett hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in