2023-04-06, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Två iakttagelser. Hon ser anorektisk ut. På var och varannat inlägg på sin Instagram pratar hon om sin utmattningsdepression hon hade när hon var 24.
Är det här en välmående tjej eller inte?

Intressant iakttagelse. Min hjärna blir utbränd av att läsa om alla som basunerar ut hur de kom ur sin utbrändhet. Ständigt leende och anorektisk kropp signalerar helt klart vibbar om det du är på spåret.
Citera
2023-04-06, 10:47
Medlem
Citat:
Två iakttagelser. Hon ser anorektisk ut. På var och varannat inlägg på sin Instagram pratar hon om sin utmattningsdepression hon hade när hon var 24.

Kollade hennes Ig fort.
Ser ut som
En snäll tjej osv,
Men hennes buskiga ögonbryn är tillgjorda och totalt färgade bajsbrunt.
Sedan hennes hårfärg…. Är hon verkligen så mörkhårig? Så ja om hon inte gillar sina enga råttfärgade/blonderade hår så lider hon nog av mycket osäkerhet om hon måste färga den ljusa utväxten var tredje vecka som är hennes riktiga JAG…

Så trött på alla mediepersonligheter…
Citera
2023-04-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Kollade hennes Ig fort.
Ser ut som
En snäll tjej osv,
Sedan hennes hårfärg…. Är hon verkligen så mörkhårig? Så ja om hon inte gillar sina enga råttfärgade/blonderade hår så lider hon nog av mycket osäkerhet om hon måste färga den ljusa utväxten var tredje vecka som är hennes riktiga JAG…

Håller med om ögonbrynen...... ser, jättekonstiga ut!
Citera
2023-04-06, 23:00
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:

Tänkte precis skriva samma sak som dig.
Anorexia var det första som slog mig när jag såg hennes IG.
Har haft en familjemedlem som varit sjuk i anorexia och jag har varit på olika enheter i Stockholm och träffat många tjejer men även killar.
Det går inte att ta fel.
Hon har ingen sund kropp.
Citera
2023-04-07, 11:38
Medlem
rex144s avatar
Läste precis att Tareq säljer sin "townhouse" på 90m2 i Malmö för 6 miljoner.
Ett ruckel från 1800-talet, väggsprickor, mögel... sovrummet på vinden med snedtak, han måste slagit huvudet där många gånger,
En liten obskyr innergård...
Senast redigerad av rex144 2023-04-07 kl. 11:41.
Citera
2023-04-07, 18:24
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Läste precis att Tareq säljer sin "townhouse" på 90m2 i Malmö för 6 miljoner.
Ett ruckel från 1800-talet, väggsprickor, mögel... sovrummet på vinden med snedtak, han måste slagit huvudet där många gånger,
En liten obskyr innergård...
Säger mycket om marknaden men inte så mycket om honom.
Citera
2023-04-07, 19:51
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Säger mycket om marknaden men inte så mycket om honom.
Ja, du har rätt, men samtidigt så tror jag att han som kändis har satt ett överpris.
Citera
2023-04-07, 20:02
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Ja, du har rätt, men samtidigt så tror jag att han som kändis har satt ett överpris.
Aha, typ, ni får köpa ett hus där JAG har bott? Isåfall :
Citera
2023-04-12, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tänkte precis skriva samma sak som dig.
Anorexia var det första som slog mig när jag såg hennes IG.
Har haft en familjemedlem som varit sjuk i anorexia och jag har varit på olika enheter i Stockholm och träffat många tjejer men även killar.
Det går inte att ta fel.
Hon har ingen sund kropp.

Jag har följt Fia sen 2012. Hon har ständigt fått försvarat sig mot dessa anklagelser om ätstörningar som hon inte har!

Det går absolut att ta fel! Jag har själv haft anorexia och såg ut som corpse bride och död ut i ansiktet, medan min bästa vän som hade samma vikt och längd (utan ÄS) helt enkelt var mindre byggd naturligt.

Fia är bara mindre och absolut inte sjuk. Hon är typ den enda vettiga "träningsprofilen" jag följde då bland alla lchf:are, GI:are, medelhavskostare och gud vet vad. Man kan ganska lätt se när någons vikt inte "passar", varför jag b.la nämnde mig och min bästa vän.
Citera
2023-04-12, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Kollade hennes Ig fort.
Ser ut som
En snäll tjej osv,

Brukar snälla tjejer vara golddiggers och knulla andra kvinnors äkta män?

De flesta judinnor brukar vara väldigt mörkhåriga så det är väl inget märkligt med det.
Citera
2023-04-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lollsan
Jag har följt Fia sen 2012. Hon har ständigt fått försvarat sig mot dessa anklagelser om ätstörningar som hon inte har!

Hon ser ut som urtypen för en anorektiker, till och med tänderna ser stora ut i truten på henne. Många anorektiker blir matfixerade, så lämpligt att hon hittade sig en matlevererare...
Citera
2023-04-14, 13:33
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lollsan

Det går absolut att ta fel! Jag har själv haft anorexia och såg ut som corpse bride och död ut i ansiktet, medan min bästa vän som hade samma vikt och längd (utan ÄS) helt enkelt var mindre byggd naturligt.

Fia är bara mindre och absolut inte sjuk. Hon är typ den enda vettiga "träningsprofilen" jag följde då bland alla lchf:are, GI:are, medelhavskostare och gud vet vad. Man kan ganska lätt se när någons vikt inte "passar", varför jag b.la nämnde mig och min bästa vän.

Hon har alla tecken som tyder på en ätstörning. Om du har följt henne sedan 2012 så ser man det tydligt främst senare år. Alla hennes citat är baserade på hur hon mår på insidan och det handlar inte om hur andra mår utan är baserade på hennes egna upplevelser.
Jag är 100% säker på att hon inte har levt hälsosamt med sitt ätande i förhållande till hennes träning och har inte en naturlig syn på mat. Ofta gömmer sig personer med en störning bakom precis på det sätt hon gör. En ätstörning kan vara så olika och hur du upplevt den har ingen annan upplevt den då den är olika hos alla människor som har den. Går aldrig att jämnföra men det vet du om du haft en och blivit behandlad för den eller varit på klinik. Ätstörning handlar inte om längd och vikt utan om så mycket annat.
Senast redigerad av Krickedixan 2023-04-14 kl. 13:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in