2006-07-23, 21:32
Medlem
stRs avatar
Gott folk, bojkotta de svenska skräpmakarna!
Idag värmde jag på en bit ostkaka och tänkte testa lite olika sorters sylt, en från lidl, en från ica och en anna som det står "Familjens hemmagjorda"..

Till att börja med så kan vi kolla på fruktprocenten, lidls sylt har 50% jordgubbar i sin sylt, familjens hemmagjorda ligger på 35, bob tror jag ligger på 40.

Vad är resten? Jo socker och sirap, MEN Endå så är sylten ifrån lidl sötare och godare, det ser dessutom smakfullare ut. Och vad är det bästa? Jo den är såklart billigast.

Alltså, kalorisnålast, godat, mest frukt, minst socker och billigast.
Bäst i test med andra ord!

Märket är Primadonna, burken har tjockt plåtlock.
Citera
2006-07-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Gott folk, bojkotta de svenska skräpmakarna!
Idag värmde jag på en bit ostkaka och tänkte testa lite olika sorters sylt, en från lidl, en från ica och en anna som det står "Familjens hemmagjorda"..

Till att börja med så kan vi kolla på fruktprocenten, lidls sylt har 50% jordgubbar i sin sylt, familjens hemmagjorda ligger på 35, bob tror jag ligger på 40.

Vad är resten? Jo socker och sirap, MEN Endå så är sylten ifrån lidl sötare och godare, det ser dessutom smakfullare ut. Och vad är det bästa? Jo den är såklart billigast.

Alltså, kalorisnålast, godat, mest frukt, minst socker och billigast.
Bäst i test med andra ord!

Märket är Primadonna, burken har tjockt plåtlock.

Kan bara instämma, köper själv dom där burkarna på lidl för 8:- för 50% sylt!

Samma med äpplemos, eldorados billiga kostar hälften mot bob, innehåller hälften så mycket socker och smakar bättre (tycker jag!)
Citera
2006-07-23, 21:59
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansar
Kan bara instämma, köper själv dom där burkarna på lidl för 8:- för 50% sylt!

Samma med äpplemos, eldorados billiga kostar hälften mot bob, innehåller hälften så mycket socker och smakar bättre (tycker jag!)

Helt rätt, ska kolla upp det där med äppelmoset, kan vara kul att variera mormors lingonsylt till havregrynsgröten ibland..
Citera
2006-07-23, 22:10
Medlem
Den har jag inte provat ännu,men gillar lidl då dom sänker priset på vissa varor ofta tex denna som jag köper jämt när jag är där: http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages....Apelsinjuice4
Har slutat att handla på ica,konsum etc men jag tycker dom borde ha aftonbladet/expressen också
Citera
2006-07-23, 22:15
Bannlyst
Lidl är verkligen superbra på många punkter. Deras vitlöksbröd är jättefina, Graffenwalder-ölen är helt ok, mozarellan är fin, frukten och grönsakerna är kanon, krossade tomater och juice är också bra. Rengöringsmedel, aluminiumfolie och batterier är också helt ok. Jag har nästan bara gott att säga om Lidl. Det enda som är dåligt som vi provat är tvålen och rakhyvlarna. Det mesta andra är både billigare och bättre än svenska varor.

// Roger P.
Citera
2006-07-24, 00:21
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Lidl är verkligen superbra på många punkter. Deras vitlöksbröd är jättefina, Graffenwalder-ölen är helt ok, mozarellan är fin, frukten och grönsakerna är kanon, krossade tomater och juice är också bra. Rengöringsmedel, aluminiumfolie och batterier är också helt ok. Jag har nästan bara gott att säga om Lidl. Det enda som är dåligt som vi provat är tvålen och rakhyvlarna. Det mesta andra är både billigare och bättre än svenska varor.

// Roger P.

Kan bara hålla med ang rakhyvlarna, hade nog haft mindre skärsår om jag rakat mig med motorsåg...
Ang sylten så gillar jag lingonsylten, i dom där vita burkarna med rött lock, verkar hålla sig bra oxå, hade en burk i kylen som stått några månader, men det var inget fel på den!
Men marmeladen, den duger bara till o släcka skogsbränder med!
Citera
2006-07-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

// Roger P.

I september kommer Lidl hit Deras glass är god också.
Citera
2006-07-24, 00:41
Medlem
roppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audi
Den har jag inte provat ännu,men gillar lidl då dom sänker priset på vissa varor ofta tex denna som jag köper jämt när jag är där: http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages....Apelsinjuice4
Har slutat att handla på ica,konsum etc men jag tycker dom borde ha aftonbladet/expressen också

Aaaah, den där juicen är så satans god, mycket fruktkött i den
Morsan o farsan har alltid sånna hemma hos sig, visste inte att det var lidls.
Ger inte mycket för Lidl men jag tror ta mig fan att jag måste testa sylten.
Citera
2006-07-24, 04:05
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Happy_Seashell
I september kommer Lidl hit Deras glass är god också.
Jag tycker inte deras glass är speciellt bra. Mycket socker och lite grädde...

Vad gäller sylten så har jag köpt blåbärssylt på Lidl. Den var mycket god. Sen köpte jag Apelsinmarmelad, och den var lite väl sur för min smak.
Citera
2006-07-24, 11:49
Medlem
Litet gult djurs avatar
Öhh... Vilka rakhyvlar? Jag använder de här med ett skaft och 30 lösa dubbelblad och har inga problem med dem, vassa och bra och ger en väldigt nära rakning. Man ska inte raka mothårs vet ni!

Har tidigare tipsat om Lidls kryddkvarnar, chilikvarnen är den starkaste torrkrydda jag någonsin stött på.

Svårigheten med att handla på Lidl är att de ofta har samma typ av vara i flera kvalitéer, det allra billigaste är sällan något att ha medan de lite dyrare grejerna slår det mesta andra butiker har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in