• 1
  • 2
2023-07-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Men hur ? Kan jag göra så mycket mer än ringa företaget och skatteverket som jag redan gjort ?
Det minskar din pension. Gör en skriftlig överklagan till Skattemunterheten att du inte haft detta avdrag. Då måste de behandla ett ärenden. Du fick väl även med hur du kan överklaga beslutet?
Citera
2023-07-09, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det minskar din pension. Gör en skriftlig överklagan till Skattemunterheten att du inte haft detta avdrag. Då måste de behandla ett ärenden. Du fick väl även med hur du kan överklaga beslutet?

Det är ingetyp beslut i den meningen utan ett brev där det står att det registrerats och att jag ska kontakta skatteverket om jag inte känner igen det. Hamnar det på deklarationen så är det för nästa år.
Citera
2023-07-09, 17:35
Medlem
Awkwardmans avatar
99% har dom råkat fylla i fel persnummer.
Världens sämsta bedrägeri annars om inte ”kunden” är med l det hela, om dom mot förmodan skulle insistera begär skatteverket ut fakturan samt utdrag från inbetalningen från dig.

Eventuellt bedrägeri är om man sätter timmar istället för material och resa eller samt att mottagaren är med på det hela.
Senast redigerad av Awkwardman 2023-07-09 kl. 17:42.
Citera
2023-07-09, 17:46
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Det är ingetyp beslut i den meningen utan ett brev där det står att det registrerats och att jag ska kontakta skatteverket om jag inte känner igen det. Hamnar det på deklarationen så är det för nästa år.
Så om det står att du ska kontakta skv om du upptäcker fel så varför nekade de att hjälpa dig, varför insisterade du inte på att de uppfyller vad de själva skrivit i brevet?
Och ja, beslutet är taget men effekten för dig märks först i vår när detta års totala skatt ska fastställas, och den lär bli några hundralappar lägre än annars.
Citera
2023-07-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Så om det står att du ska kontakta skv om du upptäcker fel så varför nekade de att hjälpa dig, varför insisterade du inte på att de uppfyller vad de själva skrivit i brevet?
Och ja, beslutet är taget men effekten för dig märks först i vår när detta års totala skatt ska fastställas, och den lär bli några hundralappar lägre än annars.

Eftersom det inte kom med på detta års deklaration råddes jag att kontakta företaget det gällde.
Citera
2023-07-09, 19:10
Medlem
Citat:
Nej det minskar varken pension eller sjukersättningsnivå.
Citera
2023-07-09, 23:29
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:

Nej. Har ingenting med pension eller inkomst att göra. Alla får göra lika mycket (lite me rom man är 65+). Om du inte gör stora arbeten hemma och behöver varje rut-timme så är det egentligen skit samma
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in