Citat:
Ursprungligen postat av
BigBadZekeWolf
Kom in i sändningen lite sent men satte kaffet i vrångstrupen direkt. Teodor tyckte det
var helt okej att köra lite långsamt för att hjälpa en lagkompis till seger och en del flis.
87% av Svenska folket tyckte att Moa Ilar gjorde rätt...
Man häpnar... Jag häpnar.
Vart tog sportmanship vägen? Etik och moral? Jag hoppas att Moa får ett rejält straff!
- BBZW
Ja synd om fähndrich som blir rånad på vinsten och massa pengar. I en så liten sport med få nationer är det absolut viktigaste att sån här fulspel inte förekommer. Att åkare börjar lägga sig för att hjälpa lagkamrater på olika sätt. Verkligen en slippery slope.
De svenska damerna får skämmas. Min respekt för Dahlqvist gick från ganska hög till 0 igår. Super glad och firar när vinsten kommit genom lagkamrat som lagt sig och där det officiellt har uttryckts att det kamraten gjorde var fel och osportsligt och hon blev diskad.
FIS anordnar tävlingarna och är facit för vad som är OK. Detta var inte OK och det skall vara den allmänna uppfattningen bland journalister. Annars kan man ju skapa egna tävlingar där allt fokus ligger på ”teamet”.