2023-03-26, 11:05
Medlem
Alkibiadess avatar
Problem med svenskornas chip?
Citera
2023-03-26, 11:06
Medlem
spx700s avatar
Inte många tider som stämmer.
Citera
2023-03-26, 11:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf
Kom in i sändningen lite sent men satte kaffet i vrångstrupen direkt. Teodor tyckte det
var helt okej att köra lite långsamt för att hjälpa en lagkompis till seger och en del flis.
87% av Svenska folket tyckte att Moa Ilar gjorde rätt...

Man häpnar... Jag häpnar.

Vart tog sportmanship vägen? Etik och moral? Jag hoppas att Moa får ett rejält straff!

- BBZW

Om en Norska t.e.x hade gjort likadant som Moa igår och de Svenska folket hade fått rösta, då hade 87 % av de Svenska folket tyckt att de var fel.
Citera
2023-03-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadZekeWolf
Kom in i sändningen lite sent men satte kaffet i vrångstrupen direkt. Teodor tyckte det
var helt okej att köra lite långsamt för att hjälpa en lagkompis till seger och en del flis.
87% av Svenska folket tyckte att Moa Ilar gjorde rätt...

Man häpnar... Jag häpnar.

Vart tog sportmanship vägen? Etik och moral? Jag hoppas att Moa får ett rejält straff!

- BBZW

Ja synd om fähndrich som blir rånad på vinsten och massa pengar. I en så liten sport med få nationer är det absolut viktigaste att sån här fulspel inte förekommer. Att åkare börjar lägga sig för att hjälpa lagkamrater på olika sätt. Verkligen en slippery slope.

De svenska damerna får skämmas. Min respekt för Dahlqvist gick från ganska hög till 0 igår. Super glad och firar när vinsten kommit genom lagkamrat som lagt sig och där det officiellt har uttryckts att det kamraten gjorde var fel och osportsligt och hon blev diskad.

FIS anordnar tävlingarna och är facit för vad som är OK. Detta var inte OK och det skall vara den allmänna uppfattningen bland journalister. Annars kan man ju skapa egna tävlingar där allt fokus ligger på ”teamet”.
Citera
2023-03-26, 11:09
Medlem
FNLSs avatar
Han som sköter live timing gör inte sitt jobb
Citera
2023-03-26, 11:10
Medlem
Nää, är det vajsing med tiderna?! Vad förvånad jag blir!
Citera
2023-03-26, 11:12
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Nej, orättvisor kan aldrig vara rättvisa, det hörs liksom på namnet.
Men när man ställer upp i en tävling som sprint så är man medveten om, och accepterar, att det finns en risk att man råkar ut för vissa typer av olyckor och incidenter.
Att en medtävlare medvetet fuskar hör dock inte till de saker som man accepterar, det tror jag att alla är överens om, och det var just precis det som hände igår.
Det blir aldrig rätt men det blir så nära rätt man kan komma. Jag tycker det är lika i fotboll. Om ett lag får en felaktigt dömd straff så är det mest rättvisa attt det andra laget får det också, även om den andra straffen är en medveten kompensering och den första ett misstag. Det är det närmaste man kommer rättvisa fastän det är fel enligt regelboken.
Citera
Medlem
Letade efter Maja men har nu sett henne igen. Vad har hänt med Ribom som har gått från ca 8:e till 41:a plats ?
Citera
Medlem
Izkalls avatar
Tror Ribom och Fändrich krokade ihop och tappade massor.
Citera
2023-03-26, 11:13
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Nää, är det vajsing med tiderna?! Vad förvånad jag blir!
Vad är problemet, live timing funkar fint.
Men vad har hänt med Ribom?
Citera
2023-03-26, 11:13
Medlem
Forsberg helt ute och cyklar som vanligt, hon var ju bra med innan. Han tror på riktigt hon har tröttnat redan.
Citera
2023-03-26, 11:14
Medlem
Ribom blev ju påkörd bakifrån av Fähndrich.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in