Orginalskaparna säger att de använder sig av Unreal Engine 5. De återskapar spelen helt från grunden, med nya kontroller och funktioner. Valet att använda sig av de gamla kontrollerna kommer att läggas till som alternativ. Även musiken får sig ett lyft.
Little Big Adventure är några av mina absoluta favoritspel genom tiderna och även om jag idag är vuxen så ser jag verkligen fram mot att få spela dom remastrade.
Ska bli fantastiskt fint att se resultatet!
Var bland mina favoritspel i ungdomen.
Just för att det är så pass speciellt.
Virtuellt dockskåp med gulligt utseende och karaktärer möter en bra och allvarlig story med en diktator och en profetia. Det var även relativt svårt.
Originalet bättre än tvåan som det brukar vara men båda bra. Tvåan är lite väl stereotyp i storyn för en efterföljare. Dock är delar av omgivningen i tvåan väldigt magisk - "the under-gas" på planeten Zeelich.
Också hört att det finns en kickstarter-kampanj för att spela in hela soundtracket från LBA1 professionellt med filharmonisk orkester.
Ska bli fantastiskt fint att se resultatet!
Var bland mina favoritspel i ungdomen.
Just för att det är så pass speciellt.
Virtuellt dockskåp med gulligt utseende och karaktärer möter en bra och allvarlig story med en diktator och en profetia. Det var även relativt svårt.
Originalet bättre än tvåan som det brukar vara men båda bra. Tvåan är lite väl stereotyp i storyn för en efterföljare. Dock är delar av omgivningen i tvåan väldigt magisk - "the under-gas" på planeten Zeelich.
Också hört att det finns en kickstarter-kampanj för att spela in hela soundtracket från LBA1 professionellt med filharmonisk orkester.