• 1
  • 2
2023-03-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Varning för den som äter.

Han gjorde nog bland annat detta test.
https://www.1177.se/behandling--hjal...ler-andtarmen/

"Provet kan visa om det finns osynligt blod i din avföring. Det kan vara ett tidigt tecken på cancer i tjocktarmen eller ändtarmen" - Ja som sagt - visar inte cancer. Det visar blod i avföringen. Om du hittar ett test som "visar cancer" så vill jag gärna veta då jag letar just sådana test att beställa. Tyvärr finns inga sådana, utan det bästa är att kolla allmän status, vita blodkroppar och inflammation.
Citera
2023-03-21, 23:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongurk
Berätta då för mig vilka test som "visar cancer" så ska jag berätta för dig att de inte gör det.

Det finns ett blodprov som kan visa på multipelt myelom.
Citera
2023-03-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det finns ett blodprov som kan visa på multipelt myelom.
Intressant. Ska definitivt kolla upp om det är värt. Men det ser ut som man först "upptäcker" det med "allmän status, vita blodkroppar, inflammation". Kalcium i blodet till ex testar jag redan.
Citera
2023-03-21, 23:57
Medlem
a-mortals avatar
När jag tror någon kommer dö så säger jag inget för att "jag är ingen läkare och kan inte heller spå framtiden". Samtidigt vill jag ju att andra ska hjälpa mig veta vad för fel jag gör i mitt tänkande. När det kommer till religion är det ju ett aktivt val att tro på gud, eller? Hade de valt att tro på gud så behöver de ju inte höra mina reflektioner, de sätter ju gud före logik. Har de inte valt att tro då tänker jag att de kan vilja ha nya synvinklar, de kanske förhåller sig ödmjukt.

Om man reflekterar över på konsekvenserna av mina tankar så visar det att de som har valt gud inte förtjänar att få reda på saker, för att jag är rädd för att de ska bli sårade. Jag blir inte klok på det här.
Citera
2023-03-22, 00:02
Medlem
Citat:
Varning för den som äter.

Han gjorde nog bland annat detta test.
https://www.1177.se/behandling--hjal...ler-andtarmen/

Varning för vad? Alla skiter kan man inte ens skopa upp lite av sitt eget bajs måste man ha anala problem..

I alla fall..

Röntgen? Magnetröntgen? Datortomografi? Vanlig bara "röntga kroppen runt"

Sen plåtar? Vilket djursjukhus har han varit på.. finns väl inga "plåtar" numera.. digitala bilder hoppas jag verkligen du syftar på.
Citera
2023-03-22, 00:09
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Varning för vad? Alla skiter kan man inte ens skopa upp lite av sitt eget bajs måste man ha anala problem..

I alla fall..

Röntgen? Magnetröntgen? Datortomografi? Vanlig bara "röntga kroppen runt"

Sen plåtar? Vilket djursjukhus har han varit på.. finns väl inga "plåtar" numera.. digitala bilder hoppas jag verkligen du syftar på.
Förlåt det skulle stått Varning TILL den som äter. En vanlig röntgen med röntgenstrålar, såna används väl fortfarande. Hur som helst är det inte relevant för trådens syfte.
Citera
2023-03-22, 00:23
Medlem
Citat:
Förlåt det skulle stått Varning TILL den som äter. En vanlig röntgen med röntgenstrålar, såna används väl fortfarande. Hur som helst är det inte relevant för trådens syfte.

Jo relevant.. för ska du gå i klinch med någon och påstå en sån sak måste du har extremt mycket kött på benen.. annars är det riktigt elakt.
Citera
2023-03-22, 00:43
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Jo relevant.. för ska du gå i klinch med någon och påstå en sån sak måste du har extremt mycket kött på benen.. annars är det riktigt elakt.
Jag tycker att det borde vara hänsynsfullt att vara skeptisk, men när det kommer till religiösa så har man lärt sig att hålla mun för att vissa är högmodiga om hur gud hjälp dem. När någon säger att det inträffat ett mirakel kan man ju inte bara säga "det tror jag inte på", för då får man en lektion i hur man ska bemöta andra.

Jag bryr ju mig om dem, så därför plågas jag bara av en förklaring som kräver att jag tror på en gud som oförklarligt botar sjuka eftersom förklaringen distraherar en från att tänka kritiskt kring symptomen som ledde till att han tog cancertest från början. Om det inte är cancer är det kanske något annat allvarligt fel.

Varför skulle det vara elakt att vara ödmjuk? Jag vet att man blir irriterad av att bli ifrågasatt, men är det elakt?
Citera
2023-03-22, 00:59
Medlem
Citat:
Jag tycker att det borde vara hänsynsfullt att vara skeptisk, men när det kommer till religiösa så har man lärt sig att hålla mun för att vissa är högmodiga om hur gud hjälp dem. När någon säger att det inträffat ett mirakel kan man ju inte bara säga "det tror jag inte på", för då får man en lektion i hur man ska bemöta andra.

Jag bryr ju mig om dem, så därför plågas jag bara av en förklaring som kräver att jag tror på en gud som oförklarligt botar sjuka eftersom förklaringen distraherar en från att tänka kritiskt kring symptomen som ledde till att han tog cancertest från början. Om det inte är cancer är det kanske något annat allvarligt fel.

Varför skulle det vara elakt att vara ödmjuk? Jag vet att man blir irriterad av att bli ifrågasatt, men är det elakt?

Okej. Nu tappade du mig dessvärre totalt.. du skriver om högmodighet och att "vissa kristna" typ inte borde ha det.. samtidigt som du verkar anse att han borde inse vad som hänt och vända sig till Gud?
Du skriver oförklarligt samt om du vore kristen.. Gud är väl Gud och ingen "gud"?

Att ta ett cancertest om man kan och är orolig är väl mer smart än dumt.. jag förstår mig inte på dig det minsta och förstår inte vart du vill komma...

Att han skulle dö snart är heller inget du har en sussning om..

Du skriver att du bryr dig... men varför gör du det?
För din eller den andres skull?
Senast redigerad av MuppetMinnieMe 2023-03-22 kl. 01:03.
Citera
2023-03-22, 01:00
Medlem
Nickeess avatar
Om personen fortfarande är cancersjuk lär det dyka upp nya symptom och smärtor. Verkligheten kommer ikapp.
Citera
2023-03-22, 03:13
Medlem
Citat:
När jag tror någon kommer dö så säger jag inget för att "jag är ingen läkare och kan inte heller spå framtiden". Samtidigt vill jag ju att andra ska hjälpa mig veta vad för fel jag gör i mitt tänkande. När det kommer till religion är det ju ett aktivt val att tro på gud, eller? Hade de valt att tro på gud så behöver de ju inte höra mina reflektioner, de sätter ju gud före logik. Har de inte valt att tro då tänker jag att de kan vilja ha nya synvinklar, de kanske förhåller sig ödmjukt.

Om man reflekterar över på konsekvenserna av mina tankar så visar det att de som har valt gud inte förtjänar att få reda på saker, för att jag är rädd för att de ska bli sårade. Jag blir inte klok på det här.

Oavsett vad vi väljer eller icke, dö skall vi alla!

Det onda är inte döden, utan att vården försöker uppskjuta den in absurdum!

Hur många på långvården längtar inte efter att få dö? Men hålls vid liv ändå, med artificiella medel och till stor kostnad för samhället, av ren vidskepelse!
Citera
2023-03-23, 15:33
Medlem
Citat:
En religiös person jag känner gjorde några cancertest och fick reda på att han hade höga värden av något som visar på cancer. Därefter fick han göra en röntgenskanning, varpå ett ställe såg underligt suspekt ut. Han bad till gud och när läkaren tog en titt så sa de att de inte hittade något där som de sett något på röntgenbilderna. Han kom fram till att han var mirakulöst botad. Jag är skeptisk till att det skett ett mirakel, men är det ok att säga det? Hur resonerar ni?

Om man vet säkert att en person har en felaktig uppfattning om något och att detta försämrar utsikterna för personen, så finns det anledning att ta upp det hela. Men om utsikterna är riktigt dåliga och en korrigering av uppfattningen inte är till nån nytta, så kan det bästa vara att lämna den som den är och inget säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in