Citat:

Ursprungligen postat av 
a-mortal

Jag tycker att det borde vara hänsynsfullt att vara skeptisk, men när det kommer till religiösa så har man lärt sig att hålla mun för att vissa är högmodiga om hur gud hjälp dem. När någon säger att det inträffat ett mirakel kan man ju inte bara säga "det tror jag inte på", för då får man en lektion i hur man ska bemöta andra.
Jag bryr ju mig om dem, så därför plågas jag bara av en förklaring som kräver att jag tror på en gud som oförklarligt botar sjuka eftersom förklaringen distraherar en från att tänka kritiskt kring symptomen som ledde till att han tog cancertest från början. Om det inte är cancer är det kanske något annat allvarligt fel.
Varför skulle det vara elakt att vara ödmjuk? Jag vet att man blir irriterad av att bli ifrågasatt, men är det elakt?

Okej. Nu tappade du mig dessvärre totalt.. du skriver om högmodighet och att "vissa kristna" typ inte borde ha det.. samtidigt som du verkar anse att han  borde inse vad som hänt och vända sig till Gud?
Du skriver oförklarligt samt om du vore kristen.. Gud är väl Gud och ingen "gud"?
Att ta ett cancertest om man kan och är orolig är väl mer smart än dumt.. jag förstår mig inte på dig det minsta och förstår inte vart du vill komma...
Att han skulle dö snart är heller inget du har en sussning om..
Du skriver att du bryr dig... men varför gör du det?
För din eller den andres skull?