2023-03-21, 17:35
Medlem
Jag är sjukskriven sedan en vecka typ och tar Iktorivil 1mg på morgonen + 1mg på kvällen tills vidare jag har inget emot preparatet det fyller sin funktion men hungern gör än galen. Från en svart kaffe som frukost & normal lunch o middag helt nöjd med det går jag runt med hungerkänslor ofta och måste äta mer för att orka. Tog ett "mellanmål" bestående av två dl makaroner och korv för nån timme sen och då har jag ändå druckit mycket vatten, två kaffekoppar och en stor portion köttfärsås innan dess. Igår blev jag inte ens mätt efter min middag bestående av två kycklingbröst, ugnsrostad klyftpotatis, tzatsiki helt absurt och fick laga någon jävla sen kvällsmat på det efter ikton kicka in igen. Sen när man har ätit då blir man lugnare.

Man vill ju kunna äta tabletterna utan gå upp i vikt än massa ligger garanterat på ett stadigt kaloriöverskott sedan starten av denna medicin och kommer nå tjockisnivå om skiten fortsätter såhär.

Vad gör man åt problemet förutom att inte fortsätta fylla buken såhär och gå upp i vikt?
Senast redigerad av lothare 2023-03-21 kl. 17:53. Anledning: *
Citera
2023-03-21, 18:42
Medlem
Port-charlottes avatar
Vad äter du mer för mediciner?
Citera
2023-03-21, 18:49
Medlem
BewilderedHulders avatar
Sodavatten till och mellan målen.
Be läkaren skriva ut appetite suppressant kanske, men ingen aning hur vanligt det är på recept.
Citera
2023-03-21, 23:10
Avslutad
Kolla på my 600ibs life på youtube. Så får du lära kroppen vem som bestämmer. Du eller fläskmagen. Ibland jobbar hjärnan och magen ihop för att övertyga en om att en vesuvio får slut på lidandet. Ta kontroll.
Citera
2023-03-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Vad äter du mer för mediciner?
Nää det är allt jag äter för nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Deadmantalking
Kolla på my 600ibs life på youtube. Så får du lära kroppen vem som bestämmer. Du eller fläskmagen. Ibland jobbar hjärnan och magen ihop för att övertyga en om att en vesuvio får slut på lidandet. Ta kontroll.
Jag har inte fläskmage eller ett osunt beteende kopplat till mat förutom nudå när jag äter detta.
Citera
2023-03-22, 11:50
Medlem
zombie-nations avatar
Du kanske skulle byta medicin.

Har bara haft en medicin som gjort mig riktigt hungrig. Jag löste det genom att alltid bestämma i förväg hur mycket mat jag skulle äta och inte laga mer. Bre mackor i förväg. Sedan var jag precis lika vrålhungrig när jag ätit det. Försökte acceptera att jag alltid skulle vara hungrig.

Det är svårare än folk tror. Har även haft medicin som gjort mig sugen på mat, men det är inte alls samma sak. Detta var känslan av att inte ha ätit på två veckor. Och den fanns alltid där. En panikkänsla att man skulle dö om man inte åt mer.

Kan säga att jag bytte bort den medicinen så småningom.
Citera
2023-03-22, 15:21
Medlem
Jadu med tanke på att du äter en relativt hög dos av en extremt beroendeframkallande bensodiazepin så får du nog lära dig att leva med denna biverkan. Detta preparat är bland de värsta du kan ta och i princip omöjlig att sluta med redan efter några veckors bruk. Du gräver din egna grav.

Väldigt konstigt att en läkare förskriver monoterapi med klonazepam mot ångest på detta sätt. Det är jävligt sjukt att du även hinkar i dig koffeinblask på detta sätt också.

Kasta pillrena åt helvete, ät carnivore, sluta fappa, lyft vikter och promenera i skogen istället.
Senast redigerad av VillJalentine 2023-03-22 kl. 15:25.
Citera
2023-03-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Jadu med tanke på att du äter en relativt hög dos av en extremt beroendeframkallande bensodiazepin så får du nog lära dig att leva med denna biverkan. Detta preparat är bland de värsta du kan ta och i princip omöjlig att sluta med redan efter några veckors bruk. Du gräver din egna grav.

Väldigt konstigt att en läkare förskriver monoterapi med klonazepam mot ångest på detta sätt. Det är jävligt sjukt att du även hinkar i dig koffeinblask på detta sätt också.

Kasta pillrena åt helvete, ät carnivore, sluta fappa, lyft vikter och promenera i skogen istället.
Känns som att graven är grävd redan härborta började få allvarliga självmordstankar och började kika efter lämplig plats för avslut osv innan jag sökte nu senast. Nu är dom tankarna borta i alla fall. Förstår att det inte är helt optimalt med benzo såhär men vad ska man göra? Sen vad jag har läst så är Iktorivil inte lika jobbig att lägga ner med personer kan stå på samma dos år ut och år in dvs ingen spårande toleransökning.

Min läkare vill kasta på mig SSRI också men dom kastade jag åt helvete efter egen research.

Gör armhävningar dagligen nu. Cyklar eller prominerar dagligen.

Försöker klura ur hur jag ska leva mitt liv och inte bara överleva.
Citera
2023-03-23, 18:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lothare
Känns som att graven är grävd redan härborta började få allvarliga självmordstankar och började kika efter lämplig plats för avslut osv innan jag sökte nu senast. Nu är dom tankarna borta i alla fall. Förstår att det inte är helt optimalt med benzo såhär men vad ska man göra? Sen vad jag har läst så är Iktorivil inte lika jobbig att lägga ner med personer kan stå på samma dos år ut och år in dvs ingen spårande toleransökning.

Min läkare vill kasta på mig SSRI också men dom kastade jag åt helvete efter egen research.

Gör armhävningar dagligen nu. Cyklar eller prominerar dagligen.

Försöker klura ur hur jag ska leva mitt liv och inte bara överleva.

Har du prövat annan benso? Stesolid är ju också långtidsverkande.
Citera
2023-03-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har du prövat annan benso? Stesolid är ju också långtidsverkande.
Stesolid har jag också här men där varnar dom för "beroenderisk" om jag brukar den allt för ofta. Iktorivl två gånger om dagen är fine dock enligt doktor.
Citera
2023-03-23, 18:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lothare
Stesolid har jag också här men där varnar dom för "beroenderisk" om jag brukar den allt för ofta. Iktorivl två gånger om dagen är fine dock enligt doktor.

Ja, du känner ju din kropp om du får sug. Själv har jag aldrig upplevt bensosug med de vanliga preparaten. Men det är personligt. Fysiskt beroende kommer du bli av ikto lik förbannat. Men läkaren menar nog sug och tolerans.
Citera
2023-03-23, 18:57
Medlem
Kolla upp keto-och karnivoredieter?
Jag tar inga mediciner men har slutat äta kolhydrater och mår bättre än någonsin..äter en gång om dan och fastar 23-24 timmar tills nästa dag..vikten har rasat och blodtrycket har gått ner på köpet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in