2025-08-11, 14:17
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Från början var det typ kåkfarare och sjömän som hade tatueringar i vårat samhälle, vilket redan nämnts i tråden.

Sen kom väl de där armtatueringarna med taggtråd eller brusten kedja runt biceps på män. Några år senare skaffa ju var och varannan brud svanktatuering.

Någonstans mitt upp i allt detta så sas det ju att det var unikt att tatuera sig, men en normalbegåvad 12 åring kunde räkna ut att inom ett par år kommer det vara allt annat än unikt.

Sen bryr jag mig inte om vad folk gör och vilka tatueringar de anskaffar, det är upp till dem. Men jag blir full i skratt när vissa sedan lipar ut i Aftonbladet att "jag får inget jobb" och så har de ansiktstatueringar som är skitfula ofta kompletterat med ett par kilo piercingskrot i ansiktet. Nu är väl detta lyckligtvis ett fåtal.

Personligen tycker jag att 99 av 100 tatueringar är halvtaskigt eller rent dåligt gjorda. Ska man göra en tatuering så gå då till någon som verkligen kan och är yrkesskicklig och inte till Greger i närmsta kvarter som dessutom är billigast i landet. Jag jobbar dessutom i vården och det gör att jag ser rätt mycket hud, och det som många inte tänker på är att tatueringarna blir ännu fulare med tiden.

Jag och frugan är inte tatuerade, och är man i det offentliga rummet eller ännu hellre på en badstrand så är det snarare vi som är unika.
En med tatueringar i ansikte och hals går ju bara inte ta på allvar hur än den skäller skriker och hotar skrattar man så tårarna rinner, ser man ut som en clown går det inte ta en sån på allvar eller visa någon respekt det går ju bara inte.

Om nu någon skaffar tatueringar för att det är fint, varför då skaffa dom där dom inte själva kan se dom som exempelvis rygg, hals, ansikte, baksida ben och armar även på röven?

Skaffa då där dom själva kan titta på dom hela dagarna i stället som på framsida armar ben mage då och tänk 2 gånger innan dom gör en tatuering, något som ser ut som åderbråck är inte snyggt och folk verkar vara desperata det tatueras en hamburgare exempelvis, men vad fan.

Skaffa något vettigt i så fall och inte vilket klotter som helst och se ut som en clown på rymmen, tänkte skriva idiot på rymmen men någon kan ju bli kränkt.
Citera
2025-08-11, 14:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Inte bara töntigt. Det är ett synligt bevis på osedvanligt dåligt omdöme.
Dåligt omdöme, dålig smak, lågt eller inget konsekvenstänk, psykisk ohälsa, självskadebeteende, oförmåga att förstå att "konst" hänger man på väggen istället för att klottra ner sin kropp, ingen originalitet och kan inte vara sig själv utan följer alla andra (grupptryck), försöker vara rockstjärna inte genom musikalisk talang utan genom tatueringar, och tatuerar sig bara för att öka chanserna till att få fitta/ligga.

Tatueringar har alltid varit töntigt, blev inte töntigt nyligen. Däremot är tatueringar töntigare än någonsin nu när det är så mainstream och varenda mainstreamtänkare/normie kör med tatueringar. Det är en sak att man var gaddad rockstjärna på 80-talet, mycket alkohol och droger och knulla 30 groupies om dagen, då hör det väl till den degenererade livsstilen att vara gaddad över hela kroppen. Men nu som det är idag, där varenda 20 årig fjortis och småbarnsföräldrar går omkring med tatueringar från topp till tå, då är det inte längre coolt, inte längre rockstjärna, att ha tatueringar. Då är det lamestream när varenda tönt och normie är gaddad. Det är liksom inte unikt eller häftigt när varenda tönt har tatueringar.

Hur som helst är det bara efterblivna människor som har tatueringar, eftersom de har dålig smak och förstår inte hur fult det faktiskt är att se ut som en bluebird. Hud är vackert och hud är sexigt; att gå och förfula sig själv på det och tycka att man har gjort sig mer attraktiv, det är helt efterblivet, ungefär som feminister som kör med kort lugg som om det vore snyggt. De värsta skräckexemplen hittar man idag på dokusåpor. Varenda jävel där har tatueringar, piercingar, botox och läppfillers, även killarna (som också noppar ögonbrynen). Ser ut som ett skämt varenda en av dem. Man vet att det är skräpmänniskor man har att göra med när man stöter på någon som har knogtatueringar, halstatueringar, ansiktstatueringar och många/stora/heltäckande tatueringar på lår och vader. Vad är syftet med alla dessa tatueringar? Hur mycket olika droger måste man gå på innan man börjar tycka att det är snyggt att ha en massa fult klotter över hela kroppen?
Citera
2025-08-18, 20:34
Bannlyst
Jag tänker på alla tjejer som idag skaffar en tatuering över armbågen. På baksidan av armen alltså. Förstår att den är strategiskt utplacerad där för att kunna synas när man bär T-shirt, och att man kan se hela istället för en avhuggen tatuering under en tröjärm. Men alla har det nu. Det är påväg att bli nya tramp stampen känns det som. Och de flesta som skaffar det är för unga för att känna till svanktatueringen.
Citera
2025-08-22, 11:06
Medlem
rex144s avatar
Först var det kriminella och sjömän som hade tatueringar, sedan rockstjärnor, kändisar och idrottsmän.

Men idag är det inte längre coolt när kassörskor på Lidl har tatueringar.

Idag ser man också en tendens att alltfler har tatueringar på halsen och även i ansiktet. Det måste bero på att de har redan tatuerat större delen av sin kropp och eftersom det gått inflation i tatueringar så måste de ta ett steg längre för urskilja sig från mängden.

Det som förvånar mig mest att så många kvinnor skaffat tatueringar eftersom kvinnor gillar att ha olika frisyrer, hårfärger, olika nagellack, de tröttnar fort på sina kläder och även gillar att byta klädstilar.
och så skaffar de sig tatueringar.... som kommer vara med de resten av livet och inte bara det utan efter kanske 8-10 år kommer de bli gråa och suddiga.
Citera
2025-09-03, 18:31
Medlem
Idag finns det mer tankar bakom gaddar. Jag har själv en hel sleeve med tema. Den speglar min livsresa och allt jag tagit mig igenom, min gadd är jag utan den vore jag vilsen
Citera
2025-09-05, 13:14
Medlem
swebarbs avatar
Små oskyldiga som man kanske inte ens ser med kläderna på är skitsamma men när vissa tjejer har hela halsen och båda armar helt övertäckta ser det bara vidrigt ut
Citera
2025-09-06, 20:02
Medlem
Finns inte någon tatuering jag ångrar ialf
Citera
2025-09-09, 21:21
Medlem
Vem0ths avatar
Hade jag varit en konstnärlig person hade jag gärna haft mina bästa verk tatuerade på mig själv.

Dock så tycker jag alltid det har varit kul med vissa tjejer som tatuerat in citat som "Han var rolig.", "Hassans Kött & Video" och en som hade "Iron Maiden" fast i vanlig text och inte som bandets album textar sitt namn.
Citera
2025-09-28, 16:25
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Små oskyldiga som man kanske inte ens ser med kläderna på är skitsamma men när vissa tjejer har hela halsen och båda armar helt övertäckta ser det bara vidrigt ut

Det beror på hur den ser ut skulle jag säga. Motiv och hur stilren den är tillexempel. De flesta tatueringar jag sett på halsen har varit fula i och för sig men har sett några stycken som är jävligt fina med.
Citera
2025-09-28, 16:27
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epic81
Idag finns det mer tankar bakom gaddar. Jag har själv en hel sleeve med tema. Den speglar min livsresa och allt jag tagit mig igenom, min gadd är jag utan den vore jag vilsen

Jag gjorde nyligen min första tatuering. Den täcker en stor del av underarmen. Det ligger mycket tanke bakom den. Är väldigt nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in