2006-07-23, 19:24
Medlem
MissMs avatar
Jag skulle vilja ha hjälp med en bra kur. För 3 år sedan gick jag ner i vikt med hjälp av viktväktarna. Från 70-55kg, är 160cm lång och tjej. Sedan har kilona smygit sig på lite då jag har varit sjuk så i våras vägde jag 61,4. Då började jag på en kur med nutrilette och efedrin. Då jag ätit vanlig mat har jag försökt att satsa på protein och grönsaker och äta väldigt lite kolhydrater. Äter jag kolhydrater blir jag väldigt sötsugen, är ett godismonster

Jag har inte "rasat" i vikt men sakta och säkert tappat några hekto i veckan och väger nu 53kg. Även om det inte låter så mycket så har jag en hel del fläsk på mage och lår. Jag skulle kunna tänka mig att gå ner till 50kg men egentligen så kvittar det, det viktiga för mig är att få kroppen i balans och få fettet bättre fördelat (om det går)

Har svårt med styrketräning pga av en nackskada så det blir mest promenader.

Hmm, känner att inlägget vart ganska luddig men alla tips på hur jag kan trimma min kropp och bli av med magfett är välkomna (och jag vet att man inte kan banta enbart en viss del av kroppen). Det skulle vara intressant att göra en mätning av kroppsfett för trots att jag inte är jättetung så känner jag mig ganska lös och slapp och fettig

Äh, slutar nu innan jag dillar på ännu värre.
Tacksam för hjälp iallafall
Citera
2006-07-23, 19:39
Medlem
simma låter som din melodi...
Citera
2006-07-23, 19:43
Medlem
MissMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abmmij
simma låter som din melodi...

Mmm, men det är ju svårt med nacken. Skulle vara ryggsim isåfall...
Får jätteont av att hålla huvudet ovanför vattenytan
Citera
2006-07-23, 19:45
Medlem
hmmm... tja lite svårt annars.... men gå e ju en början... sen försöka styrka nackmuskulerna så mycke det går få du får avlastning... kanske kan vända det till en utveckling åt rätt håll..
Citera
2006-07-25, 10:06
Medlem
MissMs avatar
Vill ha en fastare mage men vet inte hur jag ska få det utan att belasta nacken
Sen måste ju drygt tre kilo fett bort...
Citera
2006-07-25, 13:30
Medlem
Skaffa ett bra statiskt träningsprogram till att börja med och lägg upp en strikt diet med 8mål mat om dagen + promenader så löser det sig ganska snabbt
Citera
2006-07-25, 13:34
Medlem
Packans avatar
Sluta med allt knarkande och börja med långa promenader. Ta med dig en stor vattenflaska och ett par vitaminbrus (stillar sötsuget lite).
Citera
2006-07-25, 13:56
Medlem
MissMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Sluta med allt knarkande och börja med långa promenader. Ta med dig en stor vattenflaska och ett par vitaminbrus (stillar sötsuget lite).

Här var vi snabb på att döma folk. Har förövrigt varit med om en olycka förra våren där jag slog i huvudet hårt och fick blödningar i hjärnan, svullen hjärna, slog av en massa nervtrådar osv. Så mina morfinbaserade preparat är direkt nödvändiga och utskrivna på laglig väg.

Du får gärna ta över mina smärtor om du vill, är inte så jättekul att medicinera sig så man känner sig helt dum i huvudet.

Efedrinet räknar jag inte som knark utan som en hjälp i min viktminskning för att kunna motstå sötsuget. Långa promenader tar jag dagligen i den mån jag är smärtfri nog att stå på fötterna tillsammans med mina vovvar.

Tar gärna emot fler seriösa tips utan moralpredikningar. Skulle gärna tex veta hur jag ska lägga upp min kost för bäste resultat. Har ju extremt lite pengar pga av att jag är sjukskriven (än en gång för min nacke) så vad är prisvärt och nyttigt?
Citera
2006-07-25, 13:58
Medlem
MissMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abmmij
Skaffa ett bra statiskt träningsprogram till att börja med och lägg upp en strikt diet med 8mål mat om dagen + promenader så löser det sig ganska snabbt

Förlåt en n00b men vad är ett statiskt träningsprogram? För övrigt försöker jag gå mycket i skogen i varierande terräng för att kroppen ska få jobba mer än vad den gör genom att gå på breda asfalt eller grusvägar.
Citera
2006-07-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissM
Förlåt en n00b men vad är ett statiskt träningsprogram? För övrigt försöker jag gå mycket i skogen i varierande terräng för att kroppen ska få jobba mer än vad den gör genom att gå på breda asfalt eller grusvägar.
Träning utan vikter med kroppen som motstånd...
billig mat e väl svårt med låg budget med kvarg,tonfisk, kycklingfile och massa fullkornspasta och ris till det...kanske satsa på en spann proteinpulver som tillskott... men man får räkna lite på det för att komma fram till en hygglig diet...återkommer när orken finns
Citera
2006-07-25, 20:08
Medlem
Zuppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissM
Efedrinet räknar jag inte som knark utan som en hjälp i min viktminskning för att kunna motstå sötsuget

Efedrin kan ge farliga biverkningar, läs på lite så får du se...
Citera
2006-07-25, 20:18
Medlem
MissMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppe
Efedrin kan ge farliga biverkningar, läs på lite så får du se...

Det är jag fullt medveten om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in