Jag fick höra att en person som hade permission med fotboja hade rest utomlands under frigången. Hur är det möjligt? Skulle det inte vara lätt att bara knipsa fotbojan i utlandet och gå under jorden? Frågan är om det ens är tillåtet att lämna landet?
Jag hörde om en kille med fotboja som kröp upp i röven på sig själv och försvann.
Man kan undras var han håller hus?
Men som svar på din fråga så skulle jag ställa mig skeptisk till detta, har han fotbojan på kan polisen hitta honom.
Nej han får inte lämna landet, han får inte ens åka runt som han vill i Sverige.
Snarare har han väl tagit av fotbojan och försvunnit fort som fan på ett tåg till Köpenhamn och sen vidare söderut då hade det kanske funnits någon trolighet i det du "hört".
Kanske en polare med bil som kört honom snabbt som fan till sydligare nejder.
Idag får man väl inte någon fråga om pass förrän man kommit så långt söderut att man når Erdogans domäner.
Jaaaa ni har rätt, något stämmer nog inte!! Ska forska vidare. Har en pålitlig källa men såklart kan jag missuppfattat situationen. Lät skumt bara att personen varit utomlands med fotbojan. Det kanske var ett försök att åka utomlands men att det inte gick vägen.... Återkommer om jag får reda på mer exakt
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!