2024-02-18, 17:44
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Vad hindrar dig?
Vad menar du? Jag har skänkt ganska många procent av mina besparingar till Ukraina. Jag vill att landet Sverige (och övriga västländer) skänker mer.
2024-02-18, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vad menar du? Jag har skänkt ganska många procent av mina besparingar till Ukraina. Jag vill att landet Sverige (och övriga västländer) skänker mer.
Vad bra att du löst dina sömnproblem, fortsätt så. Jag tillhör också Sverige (och övriga västländer) och vill inte skänka ett skit åt Ukraina, kan du ta min nota också?
2024-02-18, 17:51
Medlem
otellos avatar
Citat:
Vad bra att du löst dina sömnproblem, fortsätt så. Jag tillhör också Sverige (och övriga västländer) och vill inte skänka ett skit åt Ukraina, kan du ta min nota också?
Du (och resterande, själviska vatnik-imbeciller) är i minoritet. Västvärlden kommer fortsätta hjälpa Ukraina, vare sig du vill eller inte.
2024-02-18, 17:51
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Om så vore fallet hade vi haft 400.000 mödrar, fädrar, bröder, systrar som hade skrivit om det och ja, till och med protesterat på gator och torg. Detta händer helt enkelt inte, för "400.000" eller "1000 stupade om dagen" är tagna ur röven och likt "anfaller i mänskliga vågor" eller "slåss med spadar" finns det inga klipp som visar detta, och tro mig, Ukrainarna är duktiga på att skapa klipp för att lägg upp på t ex TikTok.

Som den gamla frasen "Pics or it didn't happen" säger.

Antingen följer du inte med i dom ryska telegram kanalerna där det cirkulerat många olika videos sen ett år tillbaka om dom så kallade Storm-Z enheterna eller så ljuger du för dig själv.
Det finns ingen anledning och försöka bevisa något för dig, för du skulle bara säga att det är fejkvideos och att det är ukrainare.

Vi tar en av dom flertalet videos som cirkulerar där Reuters citerar 13 källor, 5 Storm-Z-soldater, släktingar till soldater från dom enheterna och militärer från andra enheter i den ryska armén, är detta fake? Dom säger själva ”meat grinder” och dom använder inte spadar att slåss med utan för att gräva ner sig.

https://youtu.be/1WO0zSStdj8?si=06iFS3EqeCEzku_K

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/10/3/7422490/
2024-02-18, 17:54
Medlem
Citat:
NATO m.fl. borde gå in med marktrupper och hjälpa Ukraina. Vi borde dessutom skicka mer vapen, ammunition, förnödenheter och pengar.

Och dra igång ett kärnvapenkrig? Är det rimligt att även vi i Sverige blir inblandade i och riskerar att drabbas av kärnvapenkrig, pga en gränskonflikt i en före detta Sovjetrepublik?
2024-02-18, 17:54
Avslutad
Citat:
Du (och resterande, själviska vatnik-imbeciller) är i minoritet. Västvärlden kommer fortsätta hjälpa Ukraina, vare sig du vill eller inte.
Västvärlden kommer att tvinga Ukraina till förhandlingsbordet, vare sig du vill eller inte.
2024-02-18, 18:03
Medlem
handtralalas avatar
Ryssland kommer inte dra igång ett kärnvapenkrig för att skydda sina övergrepp i Ukraina. Däremot är det tyvärr otroligt att NATO kommer att riskera de egna soldaternas liv för att stötta Ukraina, även om det hade behövts. Europeiska länder kommer dock att fortsätta stödja Ukraina, därom råder inget tvivel.

Ryssland å sin sida får fortsätta att offra 1200 döda soldater per tagen kvadratkilometer som är facit under de senaste årets krig.
2024-02-18, 18:07
Medlem
Citat:
Så majoriteten i EU har privat skänkt pengar till Ukraina?
2024-02-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Ryssland kommer inte dra igång ett kärnvapenkrig för att skydda sina övergrepp i Ukraina. Däremot är det tyvärr otroligt att NATO kommer att riskera de egna soldaternas liv för att stötta Ukraina, även om det hade behövts. Europeiska länder kommer dock att fortsätta stödja Ukraina, därom råder inget tvivel.

Ryssland å sin sida får fortsätta att offra 1200 döda soldater per tagen kvadratkilometer som är facit under de senaste årets krig.

Håller med om allt förutom det sista. De kunde göra det under andra världskriget för att de också fick så sjukt mycket stöd och militär utrustning från USA. Sist de jobbade på detta sättet så slutade det i ett Ryskt inbördeskrig. Ge det några år till av slakt så kommer inte ens gemene ryssen kunna svälja mer av Putins kuk.
2024-02-18, 18:12
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Och dra igång ett kärnvapenkrig? Är det rimligt att även vi i Sverige blir inblandade i och riskerar att drabbas av kärnvapenkrig, pga en gränskonflikt i en före detta Sovjetrepublik?
Ja, det är rimligt att vi inte viker oss för mobbare.
2024-02-18, 18:12
Medlem
Citat:
Västvärlden kommer att tvinga Ukraina till förhandlingsbordet, vare sig du vill eller inte.

Skulle inte förvåna mig om de fega svinen i Sverigedemokraterna och deras regering vill till förhandlingsbordet då hela skiten består av ett gäng Quislingar. Gemene svensk och västerlänning kommer dock inte att överge Ukraina och kommer hjälpa till att kämpa mot de ryska horungarna.
2024-02-18, 18:14
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Håller med om allt förutom det sista. De kunde göra det under andra världskriget för att de också fick så sjukt mycket stöd och militär utrustning från USA. Sist de jobbade på detta sättet så slutade det i ett Ryskt inbördeskrig. Ge det några år till av slakt så kommer inte ens gemene ryssen kunna svälja mer av Putins kuk.

Absolut, det var inget konstaterande om att det är hållbart i längden att offra så många soldater för så små framgångar. Instämmer i din analys helt och fullt.

Tror därför den ukrainska strategin att inte göra huvudlösa massanfall är den långsiktigt smartaste, de verkar mer måna om sin befolkning och soldater även om det ger mindre resultat på slagfältet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in