2024-02-18, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Roligaste var att Buletsky med Azovbataljonen som skulle hjälpa omringade ukrainska soldaterna vägrade komma till Koksohimkombinat. Zelensky dröjde att ge order om reträtt från Avdeevka tills han skrivit under avtalet med tyskarna i München så 5000-6000 omringade ukrainska soldaterna fick hinna dö. Smart!

Tycker du borde avvakta någon dag innan du kåtar upp dig. Era egna befäl och milbloggers är inte direkt nöjda.
2024-02-18, 16:35
Medlem
Citat:
Roligaste var att Buletsky med Azovbataljonen som skulle hjälpa omringade ukrainska soldaterna vägrade komma till Koksohimkombinat. Zelensky dröjde att ge order om reträtt från Avdeevka tills han skrivit under avtalet med tyskarna i München så 5000-6000 omringade ukrainska soldaterna fick hinna dö. Smart!
Ja och detta vet du ! Du har insyn
2024-02-18, 16:42
Medlem
Sovjetmupparna och Stalin-vurmarna borde vänta ett litet tag med champagnekorkarna.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/ukraina-situationen-stabiliserad-ryskt-anfall-har-slagits-tillbaka/ar-BB1it0rD?rc=1&ocid=winp1taskbar&cvid=643850bbe3cd4 8a1bccc6bdf92885588&ei=7
2024-02-18, 16:46
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Jag anser att man i första hand ska se hela situationen från en neutral sida.
Har skrivit ett antal gånger att jag inte anser Ryssland som något föredöme.

Just nu är det ensidig pajkastning från väst.

Låt Ryssarna vara är nog mitt koncept.
Det har fungerat bra.
En bred majoritet av Ryssarna stödjer dessutom Putin.

Vi har betydligt viktigare saker att ta tag i än att stödja en korrupt regim.
Men det är ju ryssarna som är ute på rövartåg!
2024-02-18, 16:57
Medlem
Citat:

Eller åtminstone runt 1000 pers.

Citat:
Deputy Pyotr Derbal reports that, according to his information, when the Ukrainian armed forces withdrew (or escaped) from Avdievka, about 850 soldiers were “lost”, including 350 wounded who were abandoned due to the impossibility of their evacuation.

All of them are either prisoners or dead. I emphasize that these are only the ones who got lost DURING THE ESCAPE!!!
https://t.me/remylind21/14584

1500 ukrainska förluster senaste dygnet enligt det ryska försvarsdepartementet. Det kan vara sant eller inte.
2024-02-18, 17:01
Medlem
Citat:

Du vet uppenbarligen ingenting om detta. Kom tillbaka med källor istället för att snacka skit.

Kan inte gå tillbaka och försvara pedofiler som Mikael jackson istället och lämna kriget till människor som har en hjärna. Är inte förvånad att Pedofilälskare och ryssälskare går hand i hand ^^.
2024-02-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Rysstrollen och Putins rövslickare på forumet måste ha något att fira.

Till vilken förtjänst är oklart, då ryssarna inte kostnadseffektiva för fem öre och nöter ut sig totalt för något av litet strategiskt värde (måste anta att nått värde finns i detta, men jag ser inte riktigt det), men intelligens utmärker inte dessa människor. Snarare blodtörstighet och feghet, samt ohederlighet. R.I.P. alla män som behövde stupa för detta, som förmodligen skickades mot sin vilja in i döden.

+1 på detta!

Att Ryssland ser detta som en seger visar på hur degenererad deras krigsföring är.
Jag hade hellre huggit av min kuk än att ingå i den ryska armen, det måste vara så jävla vidrigt att behöva slåss för den galna idioten Putin
2024-02-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Nej system i sig som det var uppbyggt gjorde ju att inlägg gick att debunka precis som du säger. Öppenheten gjorde att Vatniks direkt kunde anmärka på om en Ukrainsk förlust saknades eller om en Rysk räknats två gånger. Därför står sig informationen om förlustförhållanden väl.

Oryx slutade posta för att alla i hela världen repostade hans arbete inklusive de största mediahusen men ingen betalade honom ett skit för allt hans arbete och han ruttnade och kände att han behövde lägga sin tid på arbete som faktiskt genererar en lön som går att leva på.

Uppdateringarna sker dock fortfarande av den andra halvan av oryx + en gäng friviligga.
2024-02-18, 17:28
Medlem
Generalöversten som ledde operationen. Ser ut som en grovhuggen svensk bonde, eller nåt.

https://t.me/the_Right_People/29717

Bild som ser ut att visa en stupad kvinnlig soldat (inte gore). Det är hemskt med alla dessa döda soldater och lik från båda sidor men jag tror ändå att de flesta instinktivt reagerar starkare när de ser döda kvinnor på slagfältet. En kvinnokropp som borde ha fött fler vita barn, istället för att slaktas i judens krig.

https://t.me/the_Right_People/29727

Ukrainska soldater som inte hann fly blir tillfångatagna och sedan förhörda bland liken av deras stupade kamrater.

https://t.me/the_Right_People/29747

Den "organiserade reträtten". Klungor av soldater flyr mestadels till fots genom öppen terräng och blir bombarderade av artilleri och flyg.

https://t.me/the_Right_People/29755

Mer "organiserad reträtt" (har de månntro lärt sig detta agerande av samma NATO-instruktörer som lärde dem "manöverkrigföring", som de uppvisade under den så kallade motoffensiven? ).

Klungor av soldater som försöker fly staden till fots och framrycker i tätt ihopklumpade grupper(vilket de borde ha fått lära sig under första veckan av grundutbildningen att man absolut INTE ska göra), blir träffade av explosiva FPV-drönare. Den ena gruppen efter den andra. En ren "turkey shoot" som amerikaner skulle säga.

https://t.me/the_Right_People/29756
2024-02-18, 17:40
Medlem
otellos avatar
NATO m.fl. borde gå in med marktrupper och hjälpa Ukraina. Vi borde dessutom skicka mer vapen, ammunition, förnödenheter och pengar.
2024-02-18, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vi borde dessutom skicka mer vapen, ammunition, förnödenheter och pengar.
Vad hindrar dig?
2024-02-18, 17:43
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Jag anser att man i första hand ska se hela situationen från en neutral sida.
Har skrivit ett antal gånger att jag inte anser Ryssland som något föredöme.

Just nu är det ensidig pajkastning från väst.

Låt Ryssarna vara är nog mitt koncept.
Det har fungerat bra.
En bred majoritet av Ryssarna stödjer dessutom Putin.

Vi har betydligt viktigare saker att ta tag i än att stödja en korrupt regim.
Hela situationen är ensidig. Det är ett blodigt anfallskrig där ena parten (Ryssland) bär det fulla ansvararet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in