• 1
  • 2
2023-03-21, 20:02
Medlem
Adelaides avatar
Mitt råd: flytta inte till Kalmar.
Citera
2023-03-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citatmaskin1
Det råder delade meningar gällande Lindsdal.. Knepigt tycker jag, svårt att hitta något ställa idag som är fritt från bus och droger..
Lindsdahl var en gång i tiden bra. Såg som ett av dom bättre områdena. Men då pratar vi om 80 tal. Nu mycket ungdomsfester som det är mycket narkotika på. Värsta områdena är Norrliden, Oxhagen, Snurrom. Men precis som du säger är inte lätt att hitta en helt fritt område. Då ska man mer ut på landet.
Citera
2023-05-01, 18:06
Medlem
Ängö är oerhört fint och familjevänligt. Dyrt men värt pengarna, nära stan men ändå mysigt.
Citera
2023-05-03, 13:04
Medlem
Rinkabyholm, Hossmo och ljungbyholm är trevliga och barnvänliga områden med goda bussförbindelser in till stan och med bra skolor/förskolor.
Citera
2023-07-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havsfrun
Lindsdahl var en gång i tiden bra. Såg som ett av dom bättre områdena. Men då pratar vi om 80 tal. Nu mycket ungdomsfester som det är mycket narkotika på. Värsta områdena är Norrliden, Oxhagen, Snurrom. Men precis som du säger är inte lätt att hitta en helt fritt område. Då ska man mer ut på landet.

Det blir väl en balansfråga.

Områden som tidigare var bra för familjer befolkas av familjer - sen växer barnen upp och helt plötsligt är det massa UNGDOMAR i området. Sen går tiden och till slut så finns det knappt barn eller ungdomar i området - bara massa äldre men utflugna barn.
Citera
2023-08-14, 23:59
Medlem
Lindsdal är mycket fint, kanske inte som för 20 år sedan men håller måttet.
Citera
2025-02-13, 23:12
Medlem
Billigt och bra i Smedby, bättre bo utanför.
Citera
2025-04-09, 10:30
Medlem
Lala.s avatar
Hoppas att få liv i den här tråden igen. Jag är nyfiken på hur det är i Smedby nu? Det är ju bra att det ligger så pass nära centrum och att det är billigare.

Men hur är stämningen och hur tryggt är det?
Citera
2025-04-09, 10:30
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Mitt råd: flytta inte till Kalmar.

Varför inte?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera