2023-03-18, 23:35
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Var på en handikapptoalett idag och slogs då av tanken att toarullen på dessa nästan alltid sitter längre bort från toan än vad den gör på en vanlig toalett. Jag behövde liksom balansera i någon slags frilagd jägarvila för att nå pappret på väggen 1,5 meter bort. Om jag som en man i mina bästa år måste kämpa för att få torka mig i baken, hur gör då personer som sitter i rullstol?

Ibland finns det även en rulle på armstödet man kan fälla ner, men i det här fallet gjorde det inte det.

Känner ni igen det här fenomenet? Finns det några rullstolsburna forumanvändare som råkat ut för detta? Och i så fall, hur löste ni problemet?
Citera
2023-03-18, 23:37
Medlem
Tomtekukars avatar
Stöter på detta skitproblem titt som tätt. Man får gilla läget eller helt enkelt skita i det.
Citera
2023-03-18, 23:47
Moderator
Neksnors avatar
Besök sällan sådana lokaler, men ibland verkar själva tronen vara placerad så att en assistent ska kunna få plats på valfri sida, vilket nog kan behövas ibland. Då blir det svårare att ha rullan nära tronen.
Citera
2023-03-18, 23:49
Avslutad
Det är vanligt ja
Citera
2023-03-18, 23:52
Medlem
Har reflekterat över samma sak. Förväntas det att dom som toan är till för ska ha en hjälpreda med sig in kanske?
Citera
2023-03-18, 23:56
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Stöter på detta skitproblem titt som tätt. Man får gilla läget eller helt enkelt skita i det.
Pun intended antar jag. Men surt att inte kunna torka sig bara för pappret är nån meter bort. Är det härifrån uttrycket "så nära, men ändå så långt borta" kommer?
Citera
2023-03-18, 23:58
Medlem
Dimpens avatar
Eller så kan man fälla ner de armstöd som finns och där sitter även en toarullehållare. Nära och bra
Citera
2023-03-19, 00:00
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Besök sällan sådana lokaler, men ibland verkar själva tronen vara placerad så att en assistent ska kunna få plats på valfri sida, vilket nog kan behövas ibland. Då blir det svårare att ha rullan nära tronen.

Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Har reflekterat över samma sak. Förväntas det att dom som toan är till för ska ha en hjälpreda med sig in kanske?
Har alltid trott att rymligheten är till för att man ska kunna ratta valfritt åkdon inne på toan. Men det kanske är som ni säger, att en assistent också ska få plats. Fast hur många i rullstol har/behöver en assistent?
Citera
2023-03-19, 00:03
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuren-Ferdinand
Pun intended antar jag. Men surt att inte kunna torka sig bara för pappret är nån meter bort. Är det härifrån uttrycket "så nära, men ändå så långt borta" kommer?
Du har en poäng där....ju större avstånd och ansträngning, desto större njutning när man lyckas nå pappret.
Citera
2023-03-19, 00:05
Medlem
Tjuren-Ferdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Eller så kan man fälla ner de armstöd som finns och där sitter även en toarullehållare. Nära och bra
Hade varit det bästa, men i det här fallet fanns inget papper där. Och känns som att det ungefär hälften av gångerna inte sitter någon rulle på armstödet.
Citera
2023-03-19, 00:07
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuren-Ferdinand
Har alltid trott att rymligheten är till för att man ska kunna ratta valfritt åkdon inne på toan. Men det kanske är som ni säger, att en assistent också ska få plats. Fast hur många i rullstol har/behöver en assistent?
Givetvis ska man kunna få plats med rullstol också. Och det finns en hel del personer i rullstol som behöver assistent. Men ska jag gissa så gissar jag att de flesta rullstolsåkarna klarar sig själva för det mesta.
Citera
2023-03-19, 00:08
Medlem
Skall alltid va två rullar...en på handstödet å en på väggen...den stora platsen är naturligtsvis för rullstolar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in