2023-03-18, 22:05
Medlem
Hur ser det ut om det tillåts införa sharialagar på distriktsnivå än att man ska gå direkt och göra det på riksnivå? Jag tänker mig först distriktsnivå sen kommunnivå, län och till slut på riksnivå när man har fått tillräcklig med opinion.

Jag tänker mig att folket får välja i respektive distrikt eller kommun vid kommande val etc.

Ni får tycka det låter helt orimligt men sharialagarna är enda lösningen på att väst inte ska fallera, medan länder som UAE, Gulfstaterna, Singapore med sharialagar blomstrar och med noll kriminalitet, männen har sin roll som en man och kvinnan sin egen roll så håller väst på falla sönder bitar.
Citera
2023-03-18, 22:34
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voltage3000
Hur ser det ut om det tillåts införa sharialagar på distriktsnivå än att man ska gå direkt och göra det på riksnivå? Jag tänker mig först distriktsnivå sen kommunnivå, län och till slut på riksnivå när man har fått tillräcklig med opinion.

Jag tänker mig att folket får välja i respektive distrikt eller kommun vid kommande val etc.

Ni får tycka det låter helt orimligt men sharialagarna är enda lösningen på att väst inte ska fallera, medan länder som UAE, Gulfstaterna, Singapore med sharialagar blomstrar och med noll kriminalitet, männen har sin roll som en man och kvinnan sin egen roll så håller väst på falla sönder bitar.

Du trollar men svarar ändå. Varför skulle vi svenskar vilja införa religiösa lagar utformade för araber och dyl. Den enda lösningen för oss är en svensk uppdaterad lagstiftning där man anpassat lagarna till dagens behov. Sharialagarna är islam, de är synnerligen otidsenliga och kommer aldrig accepteras av oss.
Citera
2023-03-18, 22:39
Bannlyst
Väl bättre låna idéer ifrån 3:e riket istället, och börja skeppa det överskott vi har på muslimer i Sverige.

Ta 500 fångar ifrån Kumla bunkern, deras anhöriga få köpa loss dem ifrån Svenska staten för 10 miljoner styck, kan man inte betala så avrätta dem.
Citera
2023-03-18, 22:41
Medlem
Nu när Erdogan styr så räkna med ändring!
Citera
2023-03-18, 22:52
Medlem
nedboys avatar
Varför skulle vi vilja ha medeltidslagar nu för? Låter korkat.

Dessutom så är Islam baserat på en fejkad historia. så varför skulle vi vilja basera våra lagar på en fejkad ond historia för?

Låter efterblivet.
Citera
2023-03-18, 23:06
Medlem
Tomtekukars avatar
Gillar. Inför sharialagar och utrota begrepp som värdegrund och kränkt.
Citera
2023-03-18, 23:18
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Gillar. Inför sharialagar och utrota begrepp som värdegrund och kränkt.

Dumhuvud. Sharia är värdegrund.
Citera
2023-03-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Varför skulle vi vilja ha medeltidslagar nu för? Låter korkat.

Dessutom så är Islam baserat på en fejkad historia. så varför skulle vi vilja basera våra lagar på en fejkad ond historia för?

Låter efterblivet.
De flesta muslimer vill ha sharia, men det finns ingen samsyn på vad exakt sharia är.
Så många miljoner människor på jorden vill ha den
Citera
2023-03-18, 23:28
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Dumhuvud. Sharia är värdegrund.
Dumhuvud själv. Jag pratar svensk värdegrund. Ordet kränkt borde vara en give-away.
Citera
2023-03-18, 23:40
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Dumhuvud själv. Jag pratar svensk värdegrund. Ordet kränkt borde vara en give-away.

Att vara kränkt är en av muslimers mest utmärkande karaktärsdrag. Är du religiös?
Citera
2023-03-18, 23:47
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acid maria
Att vara kränkt är en av muslimers mest utmärkande karaktärsdrag. Är du religiös?
Jag är agnostiker men hyser stor respekt för dem som är religiösa.
Citera
2023-03-18, 23:50
Medlem
acid marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
De flesta muslimer vill ha sharia, men det finns ingen samsyn på vad exakt sharia är.
Så många miljoner människor på jorden vill ha den

Enligt wikipedia finns det ca 1.9 miljarder muslimer (ca 25% av jordens befolkning). Det är variationer i tolkning och utövning inom islam så det finns flertalet länder där Voltage3000 med vänner kan praktisera sina böjelser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in