2023-03-17, 22:31
Medlem
Terminator 2, kanske skulle svara annorlunda om jag inte håller på filmer till framtiden. Men den är så jäkla grym, så jag tror fan det blir svårt att slå den.
Citera
2023-03-17, 22:33
Kan starkt rekommendera The Remains of the Day. Storslagen actionrulle med Anthony Hopkins i huvudrollen. Action är ju inte direkt genren han gjort sig känd inom, men satan vad han levererar här. Börjar som ett drama första 15-20 minuterna men låt det inte lura er; sen jäklar blir det högklassig action så det ryker om det! Mitt tips är att inte se nån trailer, bara ladda hem och ha popcorn-skålen redo.
Citera
2023-03-17, 22:33
Medlem
Die Hard
Citera
2023-03-17, 22:42
Medlem
Krakatoas avatar
Jag skulle nog säga Hard Boiled. John Woo's genombrott i väst skulle jag nog påstå. Vill minnas att filmen var totalförbjuden då det begav sig, rätta mig om jag har fel. Chow Yun-Fat är makalöst cool och filmen har bland det bästa våldet/skjutscener jag sett. Åtminstone för den tiden.

https://www.youtube.com/watch?v=jAtxZHuJNW4

https://www.imdb.com/title/tt0104684
Citera
2023-03-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumbukta
Ettan är ju bättre. Tvåan är en barnfilm.

Kan hålla med om att ettan är bättre på många sätt men som actionfilm är tvåan svåröverträffad.
Citera
2023-03-17, 22:48
Medlem
Terminator 2: Judgement day är bra.
Citera
2023-03-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Fast 2:an är ju mycket mer action! (Ettan mer thriller, och en mer komplett och spännande film)

Som bästa genom tiderna måste jag nog hålla med om T2, den var grym första gången jag såg den.

Sen finns det ju roligare actions.

edit: tror tidens tand kommer vara god mot Fury Road också, fast T2 har ägt under lång tid

Good point. Fury road ska ha extra cred för att den lyckas vara så fulloktanig när genren är som mest död.
Citera
2023-03-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Aliens 1986 eller Terminator 2!

Sant. Aliens. All nödvändig uppbyggnad sitter som en smäck. Och sen är det bara åka av. Minns att jag satt och bara stirrade i två timmar. Och lika länge efteråt. Typ, snälla ge mig mer.
Citera
2023-03-17, 22:57
Medlem
Ingen har nämnt First Blood än.

Annars håller jag med om många här.

Heat
Commando
Jason Bourne
Wick
Die Hard
Citera
2023-03-17, 23:14
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Die Hard.
Terminator.
Alien.
Citera
2023-03-17, 23:18
Medlem
Slår ett slag för Tennet som jag inte trodde jag skulle gilla men nu har sett säkert 5 gånger. Kanske Nolans bästa film rent tekniskt. Actionscenerna är riktigt bra koreograferade, speciellt scenerna där tiden går både framåt och bakåt samtidigt. Sen ska man kanske inte tänka för mycket på handlingen om man inte vill få en hjärnaneurysm.
Citera
2023-03-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Sant. Aliens. All nödvändig uppbyggnad sitter som en smäck. Och sen är det bara åka av. Minns att jag satt och bara stirrade i två timmar. Och lika länge efteråt. Typ, snälla ge mig mer.
Ja den filmen hade allt Skräck,Action och superroliga oneliners!

Hudson: Vazquez have you ever been misstaken for a man!
Vazquaz No have you!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in