Så, 2025. Nytt år nya tag.Ett par åsikter jag har:
Senast jag uppdaterade er backare här på Kickstarter var i slutet av 2022, när jag publicerade avsnitt 14 i den ordinarie Virtuellt-poddserien.
Då hade Virtuellt just ynglat av sig i komplementet Virtuellt-Veckan, som jag och Calle sen stadigt utan att missa en enda publiceringsdag hunnit göra över 60 avsnitt av. Still going strong.
Tack vare Patreon har det blivit ännu mer. Virtuellt-Veckan har flankerats av Spoilerspecialer, där också Mikael Zethelius ryckt in för att närläsa Silent Hill 2 Remake och Zelda: Echoes of Wisdom.
I juli 2023 fick förvisso Måns ett uppföljningsavsnitt, som av responsen att döma var väldigt uppskattat.
Men jag kan förstå dig om du tycker att det inte är utan en bitter eftersmak, eftersom den ordinarie Virtuellt-serien av flera olika orsaker avstannat.
Det ska bli rätsida på det under 2025. Efter ett par misslyckade försök är jag tillbaka i produktion, fortfarande med avsikten att gå i mål. Illustratör Tobias Örnberg är åter engagerad i att skapa sina fenomenala nedslagsplatser på Virtuellt-kartan.
Idag når just Patreon-produktionen en ny milstolpe. Jag kompletterar även med videomaterial, under parollen Virtuellt.tv. Detta för VIP-medlemmar och uppåt. Och till den skaran anser jag ändå att ni "OG" backare hör. Du kan se ett första "öppet" testklipp här:
https://www.youtube.com/watch?v=9nWzZ9Pth24
Om jag förstått Patreons adminsystem rätt, verkar det som att jag kan ge er 245 Kickstarter-backare varsitt 3-månaders VIP-medlemskap i gåva. Patreon uttrycker det på följande vis: "Gåvor är för närvarande begränsade till nya, icke-betalande och uppsagda medlemmar".
Så med den utgångspunkten hoppas jag att du kan tillgodose dig gåvan, på följande länk: https://www.patreon.com/virtuellt/redeem/...
Just det, en sak till. Angående den merch som utlovades här på Kickstarter. Jag kommer snart att kontakta alla er igen med en Google Forms-länk där ni behöver fylla i era uppgifter på nytt. Nu är iallafall merch-maskineriet konkret igång, och prover är beställda.
Tack så hjärtligt för att just du gjorde födelsen av Virtuellt möjlig, och för din förståelse! <3
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106