2008-06-26, 17:00
Medlem
slabadans avatar
Enligt min mening fick GT:n ett ofrtjnt dligt rykte under 80-90 talet ngon gng. Jag upplever att en renssans fr drinken ifrga har skett de senaste 1-2 ren. Jag har alltid uppskattat den men kan villigt erknna att jag under en period (sent 90-tal tidigt 00-tal) kanske drog mig lite fr att bestlla den p krogen.

Sedan kan man ju dricka GT med lite stil (kvalitetsgin med bra drinktillbehr) och p WT-vis (fulgin med lgbudgettonic, grna ljummen utan is och lime).
Citera
2008-06-27, 20:16
Medlem
slabadans avatar
Sitter i skrivande stund och lppjar p en en Plymouth med Schweppes Indian Tonic med lagom mngd is och en klyfta citron (fick inte tag i lime dessvrre).

Klart trivsam. Inte fr st utan lagom balanserad. Mste dock sga att denna gin gr sig nstan bttre rttvisa oblandad. Ren r den, precis som kapsylen skryter med, perfekt balanserad.
Citera
2008-06-28, 10:18
Medlem
Tullamores avatar
Bombay Saphire r verlgsen.
Citera
2008-08-10, 14:49
Medlem
Possens avatar
Vilken r er favorit gin?

Vilken r er favorit gin? Min personliga favorit r helt klart Tanqueray, men har inte smakat Nr. 10 men den r nog nnu bttre.
Citera
2008-08-10, 16:04
Moderator
Gromguttens avatar
Slog samman ngra trdar med Ginfokus.

/mod
Citera
2008-08-10, 16:43
Medlem
Berusade_Padelns avatar
Mste bara frga om ngon hr har ngot bra recept p hur man kryddar sitt eget gin? Helst utan esensbrnnare. Vet att det kanske r lite fel forum men jag knner ite fr att starta en ny trd om det.
Citera
2008-08-10, 17:06
Medlem
Banshee19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TWISTR
Oavsett ginmrke s tycker jag att det knns bra att det finns andra som ocks gillar GT, i mitt umgnge s har man nstan inte vgat sga sig tycka om denna drink, den tycks ha ftt ngot av en WT-stmpel el.dyl. Fr vrigt tycker jag om Gordons torra. Det r tmligen mycket sommar ver Gin&tonic, trevligt, trevligt.

/T

Det med WT-GT kan nog komma sig av den r s lttblandad, och fulgin r billigt. Strukturen pminner lite om JD & Cola eller liknande "groggar". r det ltt att blanda en godknd s blir det ltt lite WT.
Citera
2008-08-10, 17:43
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berusade_Padeln
Mste bara frga om ngon hr har ngot bra recept p hur man kryddar sitt eget gin? Helst utan esensbrnnare. Vet att det kanske r lite fel forum men jag knner ite fr att starta en ny trd om det.

Ta det i hembrnning/dryckesproduktion i stllet.

/mod
Citera
2008-08-11, 15:18
Medlem
Pulks avatar
r inte Beefeater bra? Har hrt att det har stor respekt p Gin-barerna i London.

(Om Beefeater)
"Det r dessutom det enda london gin som fortfarande grs i London, last man standing!"

Frn Drickbart Ssong 4 avsnitt 8.
Senast redigerad av Pulk 2008-08-11 kl. 15:31.
Citera
2008-08-11, 15:28
Medlem
TWISTRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banshee19
Det med WT-GT kan nog komma sig av den r s lttblandad, och fulgin r billigt. Strukturen pminner lite om JD & Cola eller liknande "groggar". r det ltt att blanda en godknd s blir det ltt lite WT.

I mnga fall s tror jag att det kan ha att gra med alla de vanliga drinkarna som folk har "frdruckit" sig p. Det brukar ofta handla om att dom i tonren handskats med drinken i en allt fr stor utstrckning, min syrra r sdan. Jag kpte fr ngn vecka sedan svart bacardi som jag blandade med pepsi, det var hiskeligt gott tyckte jag, men hon kunde inte ens lukta p rom:en, fr att hon druckit rom&cola i parti&minut under ngot fylleslag i tonren.... jag har inte frdruckit mig p ngon speciell drink ht, och kan i glada vnners lag dricka vad som n faller mig in... toppen! Andra saker som som "folk" lyckas dricka sig avogt instlld till r t. ex. gin/tonic, jger mm.
Citera
2008-08-11, 15:32
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabadan
Bumpar lite hr. Skall idag inhandla en Plymouth idag tnkte jag. Skall finnas ett antal p hylla p mitt systembolag. Ngon mer som hrt om det ligger ngon sanning i vad som nmns ovan, att Plymouthen skall utg ur sortimentet? D kanske man skall kpa in sig p allt de har p hyllan....

terkomer med GT (alternativt oblandad) rapport efter att Plymouthen knckts, troligen imorgon.
Har inte hrt ngot om att Plymouth ska utg ur sortimentet.
Fr verkligen hoppas att det inte ska gra det.

En flaska plymouth och en liten flaska martini, extra dry, var det som inhandlades senast.
Plymouth tillhr naturligtvis favoriterna.
Citera
2008-08-11, 15:37
Medlem
barkeepers avatar
Hendricks Gin

Hendricks Gin fran Skottland ar valdigt god.

Ett tips ar att gnida in insidan pa glaset med farsk gurka, och sedan lagga in dom i frysen innan man blandar en GT. Klart annorlunda, och valdigt gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in