2006-07-23, 14:19
Bannlyst
Precis som rubriken lyder, hur lägger jag upp T3 för att minimera riskerna, har hyfsat lätt att bränna fett så 100+ lär vara duktigt poänglöst.

Hur effektivt är det vid doser som 50 -75?

Och framför allt, hur mkt skada gör det? (uppskattningsvis)

Mvh indec.

Ps. har sökt utan att finna rätt svar ds

Edit; kan Clen stackas med T3?
Citera
2006-07-23, 14:49
Medlem
Se till att ha testo med också, annars kommer T3:t bara bränna muskler.
Citera
2006-07-23, 18:31
Medlem
lillapojkens avatar
Bara bränna muskler kommer de ju inte göra, men precis... se till att helst ha duktiga doser aas i systemet innan du hoppar på t3.
Citera
2006-07-23, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillapojken
Bara bränna muskler kommer de ju inte göra, men precis... se till att helst ha duktiga doser aas i systemet innan du hoppar på t3.

hmm, det kommer jag inte ha. Men då får vi la styra det då.

Trodde det gick att klämma på utan, men jag hade kanske fel..hmm....
Citera
2006-07-27, 22:41
Bannlyst
Skulle verkligen vilja ha svar på T3 iom att jag varit idiotisk nog att beställa skiten.

-Överskott av sköldkörtelhormon kan ge struma, kan T3 orsaka detta?

-Hur farligt är det i väldigt små doser,ex. 25mcG ,50, 75 et.c.

-Hur nödvändigt är det att kura samtidigt och är det endast i avseende katabolism.

Mvh Indec
Citera
2006-07-27, 23:06
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Skulle verkligen vilja ha svar på T3 iom att jag varit idiotisk nog att beställa skiten.

-Överskott av sköldkörtelhormon kan ge struma, kan T3 orsaka detta?

-Hur farligt är det i väldigt små doser,ex. 25mcG ,50, 75 et.c.

-Hur nödvändigt är det att kura samtidigt och är det endast i avseende katabolism.

Mvh Indec

Det är nog inte så stor risk. Dessutom har jag för mig att struma ofast behandlas med just T3 och att struma oftast beror på underproduktion av T3 fast jag kanske har fel.

Det jag har hört är att folk fått problem med hjärtat på T3 (fast det kan nog vara clenet ocskå). Med problem menar jag hjärtflimmer, men detta är nog också mycket ovanligt jag har läst om EN person som åkt in på akuten.

Jag tror det är ganska "safe" med T3. Kör en upptrappning på några dagar så du inte chockar hjärtat med för höga T3 nivåer.
Citera
2006-07-27, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltrubbel
Det är nog inte så stor risk. Dessutom har jag för mig att struma ofast behandlas med just T3 och att struma oftast beror på underproduktion av T3 fast jag kanske har fel.

Det jag har hört är att folk fått problem med hjärtat på T3 (fast det kan nog vara clenet ocskå). Med problem menar jag hjärtflimmer, men detta är nog också mycket ovanligt jag har läst om EN person som åkt in på akuten.

Jag tror det är ganska "safe" med T3. Kör en upptrappning på några dagar så du inte chockar hjärtat med för höga T3 nivåer.

Körde dom clen + T3? funderade nämerligen lite på det me self
Citera
2006-07-27, 23:22
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Citat:
Körde dom clen + T3? funderade nämerligen lite på det me self

Jag har provat clen några gånger, det är inget för mig. Mitt hjärta mår definitivt inte bra av det. Jag tror clen är farligt. I alla fall för mig för jag får hjärtrusning av det, jag vaknade mitt i nätterna och hjärtat rusade på högvarv, riktigt läskigt. Kunde känna hur blodet pulserade i hela kroppen.

Men det kanske funkar bättre för dig.
Citera
2006-07-27, 23:27
Bannlyst
Citat:
Jag har provat clen några gånger, det är inget för mig. Mitt hjärta mår definitivt inte bra av det. Jag tror clen är farligt. I alla fall för mig för jag får hjärtrusning av det, jag vaknade mitt i nätterna och hjärtat rusade på högvarv, riktigt läskigt. Kunde känna hur blodet pulserade i hela kroppen.

Men det kanske funkar bättre för dig.

Jag har inte kännt mer än att jag skakar och svettas mer än vanligt.

Men aftonbladet påstår ju att clen "spränger" in "omfördelat" fett i musklerna..

Citera
2006-07-27, 23:33
Medlem
dubbeltrubbels avatar
du kan läsa på fass om T3

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...16&DocTypeID=6

Står lite blandat

bl.a.

Dosering

Individuell, vid hypotyreos initialt 10-20 mikrog per dag med stegvis ökning till 80-100 mikrog per dag. Dosen justeras efter behandlingseffekten.

Barn. Liothyronin ges till barn på mycket speciella indikationer.

I trijodthyronin-hämningsprovet ges 80-100 mikrog dagligen i 5-7 dagar. Tillförseln föregås och avslutas med en bestämning av 24-timmars- eller 20-minutersupptaget av radiojodid i tyreoidea.

Alltså skriver läkarna ut 80-100mcg per dag!!

Och under biverkningar
Biverkningar (Läs mer om biverkningar)
Sällsynta
(1/1000 - 1/10000)

Allmänna: Överkänslighetsreaktioner som feber, leverpåverkan och eosinofili.

Vid för snabb dosökning kan samma symtom som vid hypertyreoidism uppkomma (palpitationer, takykardi, hjärtarytmier, avmagring, angina pectoris, tremor, huvudvärk, diarré, nervositet, sömnlöshet, svettningar och nedsatt värmetolerans). Dessa symtom är inga egentliga biverkningar, utan är naturliga effekter som uppstår vid en förhöjd T3 -nivå, oavsett om den beror på en ökad endogen produktion eller för hög exogen tillförsel av T3.

Alltså borde man kunna dra en slutsats att vid 80-100mcg per dag är biverkningarna ytterst ovanliga.

Men jag är ju ingen doktor, stigmarsson och chewie verkar vara mer medicinskt insatta...
Citera
2006-07-27, 23:34
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Citat:
Jag har inte kännt mer än att jag skakar och svettas mer än vanligt.

Men aftonbladet påstår ju att clen "spränger" in "omfördelat" fett i musklerna..

Det ska tydligen vara en myt men jag vet inte.
Citera
2006-07-30, 21:15
Bannlyst
Citat:
Det ska tydligen vara en myt men jag vet inte.

Började idag, e helvnervig.
Nån som kan lugna mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in