Citat:
Ursprungligen postat av
Ailbhe
Är det helt nödvändigt att du har mobilsvar på?
Blockera numret och stäng av mobilsvar ett tag så kanske han hittar till rätt person.
Ja måste tyvärr ha mobilsvar för att kunna lämna meddelande när jag inte har möjlighet att svara.
Citat:
Ursprungligen postat av
zZoooZz
På min Samsung står det att det blockar både samtal & meddelanden, således bör du inte ens få ett SMS om att han har ringt och lämnat ett meddelande.
Jag har en S21 Ultra.
Jag får inga samtal eller sms från den som är blockerad, men den kommer direkt till mobilsvar istället.
Alla meddelanden från mobilsvar kommer sen som sms där jag kan lyssna av ljudfiler.
Mobilsvar vet ju inte vem som är blockad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Låter frustrerande. Har personen ett udda efternamn och du på något sätt kan komma i kontakt med personens släktingar. Helt enkelt be någon av dessa rätta till numret i hans snabbval som måste ha blivit fel.
Ja har googlat honom och han verkar ha en dotter på samma adress men hittar inget sätt att kontakta henne.
Ja tror inte mitt nummer är inlagt i hans kontakter utan han slår numret för att ringa varje gång och trycker nog fel. Kanske.
Att prata med gubben ger ingenting. Han förstår för stunden men någon dag senare är de likadant igen.
Efter att han lämnat 4-5 meddelanden börjar han bli förbannad över att man inte svarar eller ringer tillbaka så han verkar tro att den han söker hör när han pratar till svarare som förr när den spelade in på kassett och hade högtalare.
Citat:
Ursprungligen postat av
zZoooZz
Helt onödigt med en app för att blockera ett enda nummer när Samsungs Android-version har det inbyggt :P
Jag har S21 Ultra och den blockar samtal och sms men skickar vidare till mobilsvar.
Även operatören kände till problemet men hade ingen lösning.