2023-03-16, 12:54
Medlem
carminaburanas avatar
Ny serie som börjar sändas 5 maj, ännu en postapokalyptisk/dystopisk sådan.
https://www.space.com/silo-apple-tv-plus-series-life-underground

Personligen tror jag att det kommer bli ännu en slätstruken affärer som tex Snowpiercer, TWD, man in the high castle eller last of us, full med starka onda och goda kvinnor i olika färger och svaga män.alla skådespelare ser likadana ut, sådär amerikanskt TVsnygga, nästan som att de är odlade på labb. Samma klasskamp vi alltid ser, de svag och fattiga som trycks ner av de rika.

Baserad på en boktrilogi.
Citera
2023-03-16, 14:48
Medlem
Andersdamaans avatar
Böckerna är riktigt bra iaf, och Rebecca Ferguson brukar göra ett stabilt skådisjobb nuförtiden.
Om inget annat så kan serien iaf erbjuda litet zombiebefriad postapokalyps, och det är ju uppfriskande! Är rätt less på levande dött kött nu!
Citera
2023-05-05, 06:25
Medlem
diseuses avatar
Första två avsnitten (av tio) ute nu:

https://apple.co/_Silo
Citera
2023-05-05, 10:42
Medlem
Helt okej en så länge, jag älskar sådana domedagsfilmer. Finns som alltid ett par frågetecken.

Vilka är dessa svarta män som en av sheriffens män verkar vara nervös för. Är dom högsta ledningen som är i maskopi med doktorn och verkar i det fördolda när det uppenbart finns en ledare och sheriffer som styr utåt sätt.

Varför fråga man inte ut dom om vissa saker som händer?

Varför bestämmer man vilka som ska vara tillsammans eller inte. Barnafödande kan jag förstå att dom vill kontrollera men förhållande är ju bara idiotiskt.

Löjligt också att man inte får ifrågasätta saker och ting och varför man lura dom att tro att planeten är farlig. Varför inte bara kör öppna kort så slipper man uppror osv.
Citera
2023-05-05, 12:02
Medlem
Raytheons avatar
Helt outhärdligt, tvingade mig igenom en tredjedel av första avsnittet sen gick det inte mer. Usch, vilken typisk Netflixsmörja.
Citera
2023-05-05, 13:30
Medlem
carltellin88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Helt outhärdligt, tvingade mig igenom en tredjedel av första avsnittet sen gick det inte mer. Usch, vilken typisk Netflixsmörja.
Typisk Netflixsmörja från Apple TV...
Citera
2023-05-05, 22:33
Medlem
Giant Squids avatar
Ska kolla på den nu men börjar tröttna lite på Rebeccas märkliga motvilja till att prata svenska.Känns lite skitnödigt. Jag känner massa människor som bott utanför Sverige i 40 år som pratar samma svenska som när de lämnade landet.
T.o.m Dolph skärpte ju till sig när det blev för pinsamt. Andra hollywoodsvenskar, Skarsgårds, Wikander, Åkerlund pratar ju helt normalt. Men inte Rebecca inte, hon är ju så speciell, kan bara spela en enda roll i alla filmer. Skärpning. Det var inte så länge sedan hon hade en biroll i Nya Tider.
Citera
2023-05-06, 09:48
Medlem
Netflix woken har verkligen anammats av Apple här vilket börjar bli så sjukt irriterande.
Har blm producerat serien? När negertätheten ska vara viktigare än kvalitet på innehållet...o ALLTID svarta män med vita kvinnor.
Vafan nyansera en jävla gång ett mixat par där mannen är vit!
Stängde av efter en kvart när den vita kvinnan åter i princip tvingade sin svettiga negerhanne sätta på henne.
Citera
2023-05-06, 10:41
Medlem
S.O.Stolps avatar
Skådespelarinsatserna är nästan på amatörnivå. Vem är Rebecca Ferguson? Och vem fan är David Oyelowo?

Sen blir det väldigt krystat när wokeismen är så uppenbar.

Jag ska ge det här en chans nåt avsnitt till men då får dom skärpa sig!
Citera
2023-05-07, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Netflix woken har verkligen anammats av Apple här vilket börjar bli så sjukt irriterande.
Har blm producerat serien? När negertätheten ska vara viktigare än kvalitet på innehållet...o ALLTID svarta män med vita kvinnor.
Vafan nyansera en jävla gång ett mixat par där mannen är vit!
Stängde av efter en kvart när den vita kvinnan åter i princip tvingade sin svettiga negerhanne sätta på henne.

Du Adolf, du kan ju kolla vem Rashida Jones far är.
Citera
2023-05-07, 12:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Skådespelarinsatserna är nästan på amatörnivå. Vem är Rebecca Ferguson? Och vem fan är David Oyelowo?

Sen blir det väldigt krystat när wokeismen är så uppenbar.

Jag ska ge det här en chans nåt avsnitt till men då får dom skärpa sig!
Brukar kunna se, om inte sällan ha en annan sak sikt, vad pöbeln på Flashback gapar om men är problemet att sheriffen är svart här? Vad menar du? Att en kvinna he en framträdande roll? Är du säker på att din livssituation är problemet snarare än seriens innehåll?
Citera
2023-05-07, 16:31
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Jag glodde på de två första avsnitten och denna verkar vara lik det mesta som gjorts om framtida samhällen styrt av en elit av banditer och lurendrejare.

Skittråkig helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in