2023-03-16, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Det var skrämmande läsning.
Varför är inte det här mer känt bland allmänheten?

Tror att jag ska printa ut den studien och hänga på väggen, det kanske hjälper mig att sluta…

Förövrigt, om jag har tolkat det riktigt, så är socker-läsk också skit avseende cancer.

Ja, det är verkligheten.

För att gemene man är för dum/lat för att sätta sig ner och läsa studierna själva, och litar blint på vad samtliga auktoriteter säger till dem trots att de uteslutande har intressekonflikter som gör deras ord betydelselöst.

Folk föredrar helt enkelt att outsourca allt sitt tänkande då de anser att "experterna vet bäst", utan förståelsen över hur mycket av vetenskapen som är falsk och sponsrad av industrin med tydlig "quid pro quo". Det är ju inte en miljon hit eller dit som det handlar om heller, utan detta är ju en miljardindustri där företagen tjänar ofantliga summor på att gå över till artificiellt socker gentemot vanligt.

Jag hade rekommenderat att sluta snarast, det finns ingenting positivt med artificiellt socker jämfört med vanligt socker utöver att tänderna kanske känns bättre eller att det inte blir klibbigt när det torkar.

Högt socker intag är dåligt när det gäller cancer. Sockerläsk har ingen större påverkan så länge du inte dricker det hela dagarna utan enbart någon gång ibland. Sedan idén av att man inte skulle gå upp i vikt av artificiellt socker är så infantil och ignorant inför verkligheten. Allt handlar inte om kalorier in och ut, utan om du förtär mat och dryck som samtidigt reducerar din ämnesomsättning så kommer det ha en påtaglig effekt på din viktökning eller minskning.

Men ja, det är mycket idioter i denna tråd. Det är imbeciller som är känslomässigt investerade i att det skulle vara hälsosammare att dricka sin förgiftade läskeblask men de har ingen kunskap eller förståelse för vad de egentligen trycker i sig.
Citera
2023-03-17, 01:11
Medlem
Zuzumbas avatar
Aspartam (och andra sötningsmedel) har negativ påverkan på mikrobiella floran i mag- och tarmsystemet. Light-produkter å andra sidan jättebra om man lider av diabetes, eller är överviktig och inte kan hålla sig till vatten. Däremot finns det ett moment 22-här, insulinresistensen påverkas negativt och konsumtionen av light-produkter kan leda till ett kontraproduktivt överintag av energitäta livsmedel på andra håll.

Själv rör jag inte skiten.

Sockerskräcken är överdriven. Rör man på sig och lever ett hyfsat aktivt liv så är det inga problem att dricka läsk dagligen om det rör sig om normalt intag.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in