Citat:
Ursprungligen postat av
Hatbar
Jag kunde förut damma i mig en hel flaska pepsi max lime om dagen säkert i flera månaders tid när jag gick över till lightläsk och kände att jag hade hackat "systemet" efter man vant sig vid smaken särskilt med is! Både läskande gott dagligen och man blir ingen tjockis heller.
Men tyckte det blev lite onödigt dyrt i längden plus jag läste någon shit om möjliga skadeeffekter den gjord på råttor och att det höjer insulin på något sätt, gör dig hungrig och borde aktas med så la av och dricker nu vanlig läsk fast vid få tillfällen som när man är bakfull, äter pizza eller vill dricka gott till en fet spliff.
Men har jag fått om bakfoten att lightläsk är farligt för människan och borde jag konsumera det mera? Något jag undviker nudå pga noja.
Vad säger experterna på flashback?
Nervgiftet Aspartam är tillverkat av samma skitföretag som uppfann det extremt farliga vietnamgiftet där folk än idag föds med hemska missbildningar som 2 huvuden och 1 arm.
Samma företag uppfann och sålde även andra "ofarliga" produkter som asbest,ddt osv och sa i tv att det är helt ofarligt och satt det på ett barns huvud.
Nu har samma företag även uppfunnit nytt skit som gmo mat.
Skulle aldrig röra aspartam oavsett vad idioter på flashback påstår.
sukralos är heller inte bra för det ändrar bakterierna i kroppen.
naturlig stevia är det bästa och i japan använder faktiskt cola company stevia i coca cola.
Här fattar inte folk bättre så de använder billig aspartam istället.