2023-03-15, 23:42
Medlem
TheSamePersons avatar
FN har deklarerat den 15:e mars varje år som den internationella dagen för fajten mot islamofobi. Vi vill passa på och önska alla muslimer i Sverige och resten av världen en glad dag och uppmuntra alla muslimer till att rapportera varenda liten islamofobisk händelse de bevittnar. Vi vill även kalla svenskar och andra icke-muslimer till att ta en större roll i fajten mot islamofobi och att förstå att ett samhälle fritt från islamofobi är ett bättre samhälle.

Frågeställning: Görs det tillräckligt mycket för att kämpa mot islamofobi eller vad bör det göras mer?

Källa:
https://www.un.org/en/observances/anti-islamophobia-day
Citera
2023-03-15, 23:45
Medlem
Vilket skämt.
Citera
2023-03-15, 23:57
Medlem
franges avatar
Det bästa vore väl om muslimerna/islamisterna slutar bete sig just så som "islamofoberna" menar att de gör - och slutar ge "islamofoberna" rätt i sak hela tiden?
Citera
2023-03-16, 00:13
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Vilket skämt.
Haha ja jag också skrev tråden bara för skojs skull
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det bästa vore väl om muslimerna/islamisterna slutar bete sig just så som "islamofoberna" menar att de gör - och slutar ge "islamofoberna" rätt i sak hela tiden?
Nej. Islamofobi finns tyvärr. Det finns många som är så rädda (och hatiska) för allt som är muslimskt. Några exempel är iraniern i SD, iraniern i Moderaterna, Jomshof och många fler.
Citera
2023-03-16, 00:15
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Nej. Islamofobi finns tyvärr. Det finns många som är så rädda (och hatiska) för allt som är muslimskt. Några exempel är iraniern i SD, iraniern i Moderaterna, Jomshof och många fler.
Och vad i helvete hade det med vad jag skrev att göra?

När du tar upp iranier som exempel på "islamofober" - du tror inte det har någonting att göra med att de kommer från Iran och har upplevt vilket veritabelt helvete en faktiskt islamistisk stat är? Och till varje pris inte vill se det islamistiska helvetet spridas i världen?

Har du besökt Iran eller Saudiarabien, och upplevt sharialagar på riktigt? Om inte - vem är du att ens uttala dig till islams försvar?
Senast redigerad av frange 2023-03-16 kl. 00:18.
Citera
2023-03-16, 00:15
Medlem
Citat:
FN har deklarerat den 15:e mars varje år som den internationella dagen för fajten mot islamofobi. Vi vill passa på och önska alla muslimer i Sverige och resten av världen en glad dag och uppmuntra alla muslimer till att rapportera varenda liten islamofobisk händelse de bevittnar. Vi vill även kalla svenskar och andra icke-muslimer till att ta en större roll i fajten mot islamofobi och att förstå att ett samhälle fritt från islamofobi är ett bättre samhälle.

Frågeställning: Görs det tillräckligt mycket för att kämpa mot islamofobi eller vad bör det göras mer?

Källa:
Så vi som har upplevt att muhammedaner har mördat folk vi håller av skall vi böja oss för ett ett nonsensord?
Citera
2023-03-16, 01:02
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Källa:

När någon kallar kritik för fobi så finns det en ideologisk agenda bakom.
Det är intellektuellt ohederligt.
Citera
2023-03-16, 01:14
Medlem
lyxelitistens avatar
De vill döda oss alla i okunskapens namn dock.
Citera
2023-03-16, 01:41
Medlem
Agent.Smiths avatar
Vilket skämt. Kristna är den mest förföljda religiösa gruppen i världen och det är muslimer/judar som står för förföljelserna.
Man får inte ens besöka Mekka om man inte är muslim. Den typen av intolerans existerar inte någon annanstans.

Gissa vilka som kontrollerar och finansierar FN. Follow the money.
Gissa vilka man inte får kritisera. De som bestämmer världsordningen.
Citera
2023-03-16, 07:41
Avstängd
TheGretaResets avatar
Vilken dag är "kämpa-mot-nazist-fobi"?
Citera
2023-03-16, 23:02
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och vad i helvete hade det med vad jag skrev att göra?

När du tar upp iranier som exempel på "islamofober" - du tror inte det har någonting att göra med att de kommer från Iran och har upplevt vilket veritabelt helvete en faktiskt islamistisk stat är? Och till varje pris inte vill se det islamistiska helvetet spridas i världen?

Har du besökt Iran eller Saudiarabien, och upplevt sharialagar på riktigt? Om inte - vem är du att ens uttala dig till islams försvar?
Jag vet inte varför iranierna beter sig som de gör men det är för olika anledningar människor beter sig som de gör. Alla är små när man jämför sig med islam. Existensen. Universum. De stora namnen osv. Jomshof är så absurd när han tror att han krigar mot islam. Han kan kriga mot någon somalisk feminist eller mot turken som leder Nyanspartiet men att han ens tror att han har någon chans mot islam som religion är tyvärr väldigt absurt och skrattretande faktiskt.

Jag kan lite om islam och för den anledningen är jag trovärdig. Detta är alltså mitt svar på din fråga vem jag är för att uttala mig om islam.
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
När någon kallar kritik för fobi så finns det en ideologisk agenda bakom.
Det är intellektuellt ohederligt.

"A mä, hur uttrycker du dig"? för att citera Annie Lööf. Självklart får man inte kritisera islam. Islam är perfektion så man får inte kritisera det. Om man kritiserar islam så finns det ju risken att "intellektuell ohederlighet" sprider sig i samhället. Nåväl, vi snackar om muslimska samhällen såklart. Hur det bör vara i väst och andra icke-muslimska länder har jag inte så mycket kunskap om men jag vet bara att jag t.ex provoceras av såna som Pålsson, Vilks, Jomshof eller den typiska flashbackaren. Jag vill såklart att andra muslimer i väst också ska bete sig som jag men jag vet att det inte är alltid lätt som man vill/tror.
Citera
2023-03-17, 01:42
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
"A mä, hur uttrycker du dig"? för att citera Annie Lööf. Självklart får man inte kritisera islam. Islam är perfektion så man får inte kritisera det. Om man kritiserar islam så finns det ju risken att "intellektuell ohederlighet" sprider sig i samhället. Nåväl, vi snackar om muslimska samhällen såklart. Hur det bör vara i väst och andra icke-muslimska länder har jag inte så mycket kunskap om men jag vet bara att jag t.ex provoceras av såna som Pålsson, Vilks, Jomshof eller den typiska flashbackaren. Jag vill såklart att andra muslimer i väst också ska bete sig som jag men jag vet att det inte är alltid lätt som man vill/tror.

Jag pratade inte om islam. Jag gick till attack mot intellektuell ohederlighet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in