2023-03-16, 01:49
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Killen som skrev dödsknarkarnazisthotet har en poäng.

Den dödsknarkarnazisten var jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Är inte lokala ica handlarens fel!
Ica koncernen styr detta och tjänar pengar på sina ”under huggare” som driver butiker i deras namn.
Min lokala ica handlare gnällde över att de var tvugna att varje vecka ändra priser på alla varor (hade typ 500 varor i veckan att pris ändra).
Lokala ica handlarna tjänar inget på detta, deras inköpspris har höjts

Jag skrev ICA-gruppen i inlägget de citerade och kallade ”dödshot”. Se ovan.
Citera
2023-03-16, 01:50
Medlem
Mikaelias avatar
Att handlare har ganska rejäla marginaler, mellan 15-25% kan väl knappast komma som en nyhet. Att vara Ica handlare på en Maxi butik är rena guldgruvan.
Det enklaste är att inte besöka dessa butiker. Du hittar samma varor på exempelvis Willys bra mycket billigare. För att inte tala om frukt och grönsaker på Lidl, som är bäst i Sverige och Europa på just frukt och grönt.
Citera
2023-03-16, 01:51
Medlem
Frågan ICA-handlarna borde ställa sig själv är varför de höjer priserna mer än övriga EU samt övriga Europa. T.o.m. norrmännen har ju slutat att köra till oss för att handla, nu är det tvärtom. Märkligt är det. Allt når en gräns när handlare är giriga och nu har folket fått nog!
Citera
2023-03-16, 01:53
Medlem
Prodelins avatar
Jag kände en ICA handlare som jag bodde granne med i Norrland på en ort, jag fick köpa maten för vad han köpte in det för från centrallagret och det finns en anledning till varför dom flesta ICA handlare är multimiljonärer.

Bara för att ta ett exempel, Felix fiskgratäng med dillsås, utpris till kund cirka 45:-, han köpte in dessa för cirka 18:-, ännu värre med Entrecote, Ryggbiff osv...

Kan tänka mig att marginalerna är ännu värre idag, ICA är ett korrupt företag pga bristande konkurrens, så klart de har råd sänka priserna, allt annat är lögn.
Citera
2023-03-16, 02:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
https://www.dn.se/ekonomi/ica-en-av-...ig-konkurrens/
Ja konkurrensen är dålig i Sverige, men ICA är tämligen unik att äga 50% av marknaden sett ur ett globalt perspektiv. MEN oavsett får hela dagligvaruhandeln skulden i detta inte bara ICA... det är där felet ligger.
Citera
2023-03-16, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Att handlare har ganska rejäla marginaler, mellan 15-25% kan väl knappast komma som en nyhet. Att vara Ica handlare på en Maxi butik är rena guldgruvan.
Det enklaste är att inte besöka dessa butiker. Du hittar samma varor på exempelvis Willys bra mycket billigare. För att inte tala om frukt och grönsaker på Lidl, som är bäst i Sverige och Europa på just frukt och grönt.

Eh nej? Finns massor av produkter som har - i marginal. Sedan är varje handlares butik privatägd, ICA är alla dessa handlare tillsammans. ICA centralt sköter tekniska bitar och utveckling osv. Det är inte som Coop där en butik kan gå back i åratal då det är centralstyrt.
Citera
2023-03-16, 02:10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Du kan inte dra alla över en kam så. Finns ett fåtal ICA Maxi-ägare i Sverige absoluta majoritet av mindre ICA har inte dessa miljoner att sprätta.
Citera
2023-03-16, 02:11
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Ja, att de tar tag i GRUNDPROBLEMEN. EL OCH BRÄNSLE!
Det regeringen ska göra är att inflationsfrysa matpriserna genom att sätta pristak på livsmedelsprodukter som regeringen i Frankrike har gjort.
Citera
2023-03-16, 02:57
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Det är inte som Coop där en butik kan gå back i åratal då det är centralstyrt.

Märkligt hur Coop kan vara dyrast och samtidigt inte gå med vinst.
Citera
2023-03-16, 04:12
Underbart att ica-handlarna får skit. Så som de utnyttjar världsläget för att tjäna mer pengar är vidrigt. De har höjt sina marginaler så inåt helvete sista året för att lura av pensionärerna och barnfamiljerna så mycket som möjligt.

Ica är värst av alla. Alltid föredragit ica men har tvärvänt nu och slutat handla på den lokala ica-affären.

Bra att folk ryter ifrån och hotar dem. Det behövs när inget annat hjälper.
Senast redigerad av qaaq 2023-03-16 kl. 04:14.
Citera
2023-03-16, 04:17
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Märkligt hur Coop kan vara dyrast och samtidigt inte gå med vinst.
Här har jag upptäckt att Coop inte alls är dyrast längre, förr var de det men nu ligger Ica betydligt högre. Stora Coop vs. Ica Maxi, Coop Extra vs. Kvantum eller Supermarket? (Har inte Coop Extra här så har ingen referens) Coop Nära vs. Ica Nära.
Coop är faktiskt billigare än Maxi, särskilt Stora Coop. Willys och Lidl klår de båda jättarna rejält!

Beroende på vad som finns i reklambladen brukar jag handla det mesta på Willys och Lidl, plockar lite russin ur Coops kaka och går sällan ens in på Ica numera.

Lite märkligt att hota hänga Ica-handlarna tycker jag det är, enklast är väl låta de ha sina tomma byggnader i fred, jag skiter i vilket den enda jag är lojal mot är mig själv!
Citera
2023-03-16, 04:30
Medlem
Onanikrems avatar
Lite kul tycker jag det är när sossar och miljöpartister klagar på de höga matpriserna, det är ju de som har stängt fullt fungerande kärnkraftverk, hurrat för att diesel/bensinpriset skall upp till 25-30kr pga av alla miljötillägg och skatter. De fattar inte att maten inte växer på golvet inne i Ica/Coop/Willys butikerna Nu får pajasarna så vad de skördat, hoppas eco-grönsakerna smakar bra!

Folk är bra förbannat dumma som inte begriper hur det hänger ihop, vi har de dyraste bränslepriserna i världen och ingen kopplar varför maten blir dyrare?

Maten har blivit skitdyr, vi hänger Icahandlaren!

Sista meningen var sarkastisk om någon inte förstod, sarkasm kan vara svårt i skrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in