2023-03-15, 20:58
Medlem
Findus hade en riktigt schyst frysrätt. "Rostad kyckling". Den va god och ordentlig.
Fick en mindre chock när jag såg vad dom nu gjort. "Nytt recept" kallar dom det att helt förstöra en maträtt.

Se före: https://www.findus.se/var-mat/enportionsratter/dagens/rostad-kyckling-7310500109107
och efter: https://www.findus.se/var-mat/enportionsratter/dagens/rostad-kyckling-7310500186764

Dom har:
-Bytt ut en fin grönsaksblandning till enbart gröna bönor
-Helt tagit bort klick svartvinbärspuré som va fin sötma
-Gått från 15% kycklingfile (2st bitar innerfile i varje portion) till 11% kyckling (några minibitar hackad variant)

Från regelbundet köp till oätlig.
Har ni några exempel på där ni idag sett svenska företag försöka spara in pengar på att helt byta vad som är i en produkt men bara kalla det för "nytt recept" med samma gamla goda namn? Lurendrejeri, i mina ögon
Citera
2023-03-15, 21:04
Medlem
Tomtatpolls avatar
Samtliga är totalt oduglig som mänsklig föda. Har själv ätit alldeles för många sådana.

Skulle knappast säga att den var en av de bättre. En av få jag kan äta uta natt spy är "angusbiff" och "Karins lasagne".

Lika bra att lägga den maten på hyllan och äta något annat.
Citera
2023-03-15, 21:08
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Synd. Den var en av få som var okej för dagarna man inte orkade fixa lunchlåda.
Citera
2023-03-15, 21:10
Medlem
Deras sprödbakade torsk med remouladsås var en riktig go rätt den saknar ja något så oerhört. Va i kontakt med findus o fick nåt luddigt svar om nya smaker osv. Denna var alltid slut först av alla färdigrätter i disken. Så när den fanns fick man passa på o köpa på sig ett gäng.
Fan skulle sälja min häst för en sådan just nu.
Citera
2023-03-15, 21:11
Medlem
Neroxxs avatar
Är den nya äcklig nu eller smakar den okej?
Citera
2023-03-15, 21:11
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Findus har ju jobbat hårt för att göra dessa lådor helt oätliga, fattar inte hur någon kan betala för skiten. Dom tillverkas väl i Tyskland och Spanien, till minmal kostnad. Köp ett par bananer och ett äpple istället.
Citera
2023-03-15, 21:13
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtatpoll
Samtliga är totalt oduglig som mänsklig föda. Har själv ätit alldeles för många sådana.

Skulle knappast säga att den var en av de bättre. En av få jag kan äta uta natt spy är "angusbiff" och "Karins lasagne".

På tal om Dafgårds så är ju deras italienska kalvfärsbiffar väldigt smarriga Ett tips om du inte testat
Citera
2023-03-15, 21:14
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

Karins lasange är ju från Dafgårds, tillverkad i Källby, Sverige.
Citera
2023-03-15, 21:25
Medlem
S.O.Stolps avatar
Findus har ju flera rätter med "nytt recept".

Till exempel Köttbullar med sås döps om till Köttbullar med mos. Bort med lingon och man går från 14 till 10 procent kött.

Det här är ju standard i den här branschen. Innehållet minskar men priset ökar. Tror vi kommer se mer av det i närtid.
Citera
2023-03-15, 21:28
Medlem
SilentVictorys avatar
Kommer säkert ske med fler rätter snart då. Visst åker det ner en och annan ibland. Pannbiffen och oxjärpar är faktiskt väldigt ätbara.

Tycker det är väldigt smidigt med färdigrätter att värma i mikron. Lämpar sig bra vid vissa tillfällen när man måste få i sig lite mat snabbt och drar en snabbtur förbi affären.
Citera
2023-03-15, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Findus har ju jobbat hårt för att göra dessa lådor helt oätliga, fattar inte hur någon kan betala för skiten. Dom tillverkas väl i Tyskland och Spanien, till minmal kostnad. Köp ett par bananer och ett äpple istället.
Tycker inte de är så farliga. Självfallet kan de inte jämföras med ordentligt lagad mat, men rent äckliga är de inte. Tråkiga i längden dock.
Citera
2023-03-15, 21:34
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:

Då kanske du gläds åt angusbiffens nya recept. Förr fick du 15 % nötkött och ynka 60 gram grönsaker. Nu får du 14,5 % nötkött och hela 115 g grönsaker!

nya

gamla
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här