2023-08-23, 19:21
Medlem
Hoppas att inte David läser här. Spekulera kan man väl göra men jag tycker inte han skadat någon så han behöver sänkas här.
Tycker ni är elaka. Det mesta verkar sakna grund.

Har lyssnat på några låtar. En unik röst där han har känsla i varje ton. Sedan är texterna fyndiga. Riktigt bra musiker omger han sig med.

Han behöver hjälp nu med rehab och hitta livsgnistan. Hoppas han tar all hjälp han kan få. Han har helt klart kört för hårt under lång tid.
Vad gäller hans stil så är det noga uträknat och medvetet tror jag. Kollat runt lite på hans utveckling.
Citera
2023-08-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Tänk att ha en chans att bli ekonomiskt oberoende och sedan schabbla bort det för att man typ inte pallar? Udda.

Liksom, det här va chansen. Jobba hårt i tre år och tjäna tillräckligt för att ha det bekvämt resten av livet and that's it. Andra musiker som får en gudagåva av plötslig uppmärksamhet från himlen klarar det fint men David snubblar på sin egen fot när han får chansen. Surt.

Tycker du överdriver lite nu åt båda hållen. Han är väl tillbaka nästa år bara.
Sen tror jag inte han missar så mycket pengar heller, knappast att han hade blivit ekonomiskt oberoende av några spelningar i höst.
Citera
2023-08-24, 02:05
Medlem
I sin egen låt så står han ju i slutet på ett knä, hur stadig som helst. En minut senare svimmar han. Har bara sett youtube klippen, men knappast bara en fylla för att få såna bejas ben så något gott piller har han knaprat i sig innan sändning.
Citera
2023-08-24, 08:33
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesustant
Hoppas att inte David läser här. Spekulera kan man väl göra men jag tycker inte han skadat någon så han behöver sänkas här.

Har lyssnat på några låtar. En unik röst där han har känsla i varje ton. Sedan är texterna fyndiga. Riktigt bra musiker omger han sig med.

Han behöver hjälp nu med rehab och hitta livsgnistan. Hoppas han tar all hjälp han kan få. Han har helt klart kört för hårt under lång tid.
Vad gäller hans stil så är det noga uträknat och medvetet tror jag. Kollat runt lite på hans utveckling.

Definitivt är det så; han förefaller mycket mån om sin stil, även om den inte är bildskön. Det omfattar både kropp och kläder. Och han kan sjunga med känsla och äkta inlevelse. Han säger själv att han vill vara en sång och dansman. Han har dock blivit väldigt degig i kroppen om man jämför tidigare framträdanden med de på senare år och i kombination med kollapser på scen är ju ett missbruk eller tung medicinering sannolik. Hoppas att han kvicknar till för han är som sagt äkta vara och sådant är trevligt även om man inte ens gillar musiken.
Citera
2023-08-24, 14:05
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
Även jag reagerade när jag såg detta i somras med att bandet först börjar, sen kommer han tveksamt upp på scenen

Vart såg du detta? Kanske var det samma ställe vi var på?

Landskrona!
Citera
2023-08-24, 20:01
Medlem
Citat:

Bra sagt, håller med dig i allt-

En fantastisk kille på alla vis. Vart kommer alla dessa haters ifrån?
Citera
2023-08-24, 20:15
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Tänk att ha en chans att bli ekonomiskt oberoende och sedan schabbla bort det för att man typ inte pallar? Udda.

Liksom, det här va chansen. Jobba hårt i tre år och tjäna tillräckligt för att ha det bekvämt resten av livet and that's it. Andra musiker som får en gudagåva av plötslig uppmärksamhet från himlen klarar det fint men David snubblar på sin egen fot när han får chansen. Surt.

Hahaha vad fan svamlar du om, ekonomiskt oberoende?

Du vet inte jättemkt om musikbranschen av i dag va?
Citera
2023-08-24, 21:21
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan

Hur mycket tjänar han då?
Citera
2023-08-24, 21:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan

Jag tror inte att du fattar hur mycket man kan tjäna på en enda låt som slår och spelas mycket - vi pratar miljontals kronor.
Citera
2023-08-24, 21:55
Medlem
Citat:

Håller helt med, vi vet inte vad som ligger bakom och spekulanter är onödigt och sårande om han eller anhöriga läser här. Hoppas han mår bra snart
Citera
2023-08-24, 22:39
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror inte att du fattar hur mycket man kan tjäna på en enda låt som slår och spelas mycket - vi pratar miljontals kronor.

Absolut. Men ingen av dessa indie/posör fjollorna som SVT pluttrar in kommer nånsin i närheten av att deras låt kommer att spelas i samma skikt som "Stockholm i mitt hjärta" med Lasse Berghagen osv. Kom in i matchen för f-n.

Kolla det där skogstrollet från förra året "Avantgarde" eller vad han hette.... Ekonomiskt oberoende, not so much.
Citera
2023-08-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Borta hela året: då handlar det inte om vätskebrist och lite nervositet, utan om alkohol, droger eller hälsoproblem, och förmodligen ganska allvarliga.

Kan det i förlängningen nu vara det gamla jobbet på just Systembolaget som
först vid denna tidpunkt får fullt genomslag ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in