Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2023-03-16, 09:47
Medlem
Stakbrötes avatar
fel
Citera
2023-03-16, 10:07
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Inte ett dugg avundsjuk på de som äter restaurang. Jag föredrar att äta på spritköket nere vid sjön. Men det handlar inte om mig, åter igen!

I en kris borde köpcentrumet vara tomt på folk, men det är fullt! Handlar alla på krita?

Detta var väl grunden till vår diskussion: Jag skrev:
Citat:
Vi kan välja att bekämpa inflationen, eller trycka till den kategori som du talar om. Alltså de som har det bra. Det gör vi genom att höja räntorna, så inte inflationen ökar ännu mer.

Men det kommer inte ske, för den gruppen som är van med allt och låna till allt, skall få sina lån avskrivna genom inflation och låg ränta. Medan den fattigare kategorin får betala till dem som belånat sig.
Så de som har lånat, har det bra på den kategori som får betala. I vårt fall pensionärer, sjuka och arbetare i låglönejobb.

Eller så höjer vi räntan och tar det sura pillret. Så kanske vi kan få ordning på detta, inte nu, men framöver.
Citera
2023-03-16, 10:12
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av accelerate
Din släkt borde ha startat krig, det hade jag gjort i det läget.
Lustigt nog så fick min släkt denna mark genom krig. De stred alltså för Kungen för länge sedan.

Indianerna stred. Se på hur det gick för dem. Så det var nog inget option. Vår släkt var ju ganska enkel och globalisterna kör ju en divide and conquer på oss.

Vad de gjorde var helt enkelt att börja med de svaga. Och ge delar av vår mark till några som var starkare. Fast den stora delen av marken hamna ju till kommunisterna/globalisterna.

När fotsoldaterna är borta, så ryker de i högre i rang. Så går det när man sviker sina svagaste för lite pengar. Det var många indianer som deltog i utrotandet av andra indianstammar med globalisterna. För de skulle få mer mark. Ett tag i alla fal.
Citera
2023-03-16, 12:44
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
En del av snickarens jobb tas redan nu av robotar men givetvis inte allt. Både snickare, elektriker och VVS-montörer kommer alltid att behövas.
https://youtu.be/zPQe7ToJ86s

Mmm misstänkte det att det var färdiga modulhus eller systematiska väggar kan byggas av "robotar", men all övrig renovering, nybygge osv, montering, frakt whatever kommer alltid kräva en människas hand.
Citera
2023-03-16, 12:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Mmm misstänkte det att det var färdiga modulhus eller systematiska väggar kan byggas av "robotar", men all övrig renovering, nybygge osv, montering, frakt whatever kommer alltid kräva en människas hand.

Som jag skrev så kommer aldrig dessa jobb försvinna helt då väggmoduler ska byggas ihop och allt annat ska på plats.
En mindre renovering eller ombyggnad kommer heller aldrig att göras av en robot.

Hantverkare kommer alltid att behövas, så är det bara.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in