Citat:
Ursprungligen postat av
MaleFeministWeasel
Finns det någon gruppering för konservativa i Sverige. Internationellt.
Inte nödvändigtvis politisk.
Jag kan säga vad jag inte är intresserad av. Alt-right grejer, borgerlighet, översitteri, överdriven kapitalism eller liknande. Det jag söker är människor som har en del konservativa kulturella värderingar.
Det är svårt att beskriva eftersom spektrumet har flyttats. Det handlar mest om den kulturella dimensionen. Traditionalister kanske är ett bättre ord än konservatister.
Jag vill inte ha woke, feminism, postmodernism och andra härskartekniker.
Jag vill prata med folk som tror på kärnfamiljen, ser styrkor i manligt och kvinnligt, har en i grunden positivistisk livsåskådning, är sympatiska, är ärliga.
Nassar och woke undanbedes.
Den konservatism du eftersöker är stendöd idag, den har kapats av allt det du ogillar i texten ovan. Jag förstår vad du är ute efter men det moderna samhället ihop med välfärdssamhället sedan efter 1945 har raderat ut den konservatism som fanns från 1800-talet fram till 1960-talet, Gösta Boman var den siste i sitt slag och den generationen har dött ut mer eller mindre vid det här laget.
Jag är rätt säker på att det är Churchill konservatism typen du söker, men tyvärr Margaret Thatcher och Ronald Reagan skapade Nykonservatismen och detta tog död på gammel-konservatismen. Idag är det bara Neofascister, nazister, SD, Alt-Right höger och tokkristna som kallar sig konservativa i denna värld.
Jag tror du får söka dig till Edward Blom för han är den i Sverige som faktiskt står för nån form av gammaldags konservatism, vem vet kanske går det för er att bilda en konservativ förening och få med rätt sorts folk.