2023-03-13, 17:34
Medlem
Vad fan kan det vara för knöl bredvid anuset? Tar inte direkt sjukt, men känns som man skulle sitta på en golfboll. Det handlar om en 1-2 cm "massa" som inte syns, men känns under huden, som verkar sträcka sig i riktning mot ljumsken.

Var rädd prostatit (som jag haft för typ 10 år sedan) och drog till akuten över helgen, men nåt sånt var det inte.

Han kunde inte säga vad knölen var, men inget "att oroa sig för"... Nehe, men va fan!

Denna knöl kom dagen efter att jag hade (vad jag tror) en hemorrojd som blödde, tog inte sjukt det heller, bara lite blod på körven och en del på pappret. Sen var det över. Trodde jag.

Nåt elakt? Nån böld? Abscess?
Citera
2023-03-13, 18:07
Avslutad
Kan vara cancer i analöppningen. Det kan gå jävligt fort, typ 3 månader tills du dör, jag hade sökt sjukvård för det.
Citera
2023-03-13, 18:10
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehjarrett
Vad fan kan det vara för knöl bredvid anuset? Tar inte direkt sjukt, men känns som man skulle sitta på en golfboll. Det handlar om en 1-2 cm "massa" som inte syns, men känns under huden, som verkar sträcka sig i riktning mot ljumsken.

Var rädd prostatit (som jag haft för typ 10 år sedan) och drog till akuten över helgen, men nåt sånt var det inte.

Han kunde inte säga vad knölen var, men inget "att oroa sig för"... Nehe, men va fan!

Denna knöl kom dagen efter att jag hade (vad jag tror) en hemorrojd som blödde, tog inte sjukt det heller, bara lite blod på körven och en del på pappret. Sen var det över. Trodde jag.

Hade något liknande förut, trodde också på abscess/fistel.
Skiten gick över av sig själv, inget blod eller annat från denna dock.
Kändes som finne, men ändå inte.

Ringde vc, de bad mig avvakta vilket jag gjorde, doktorn sa dock att möjlighet till utredning fanns om man ville. Kolla upp det om du är orolig! Det är inte kul att visa röven eller fiffi för folk, men ibland måste man, och jag får hellre ett OK på att man är frisk..
Citera
2023-03-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Kan vara cancer i analöppningen. Det kan gå jävligt fort, typ 3 månader tills du dör, jag hade sökt sjukvård för det.
right. nu är det juh inte i själva analöppningen.
och som du ser har jag sökt vård, men inga svar.

men bra försök!
Citera
2023-03-13, 18:12
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson

Man kan ju hoppas att läkaren han träffade uteslöt det, men hade inte varit första gången en läkare hade skickat hem någon med en Alvedon för att sedan dö i sepsis eller något annat gott.

Nu kommer väl TS noja ur, men är du orolig uppsök en second opinion eller acceptera att det förmodligen är en hemorrojd.
Citera
2023-03-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Hade något liknande förut, trodde också på abscess/fistel.
Skiten gick över av sig själv, inget blod eller annat från denna dock.
Kändes som finne, men ändå inte.

Ringde vc, de bad mig avvakta vilket jag gjorde, doktorn sa dock att möjlighet till utredning fanns om man ville. Kolla upp det om du är orolig! Det är inte kul att visa röven eller fiffi för folk, men ibland måste man, och jag får hellre ett OK på att man är frisk..

Hur länge tog det innan det gav sig? Känns bättre om morgnarna. Antar det är när man sitter och irriterar det som det börjar märkas mera av golfbollen senare.
Citera
2023-03-13, 18:14
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Hur länge tog det innan det gav sig? Känns bättre om morgnarna. Antar det är när man sitter och irriterar det som det börjar märkas mera av golfbollen senare.

Hmm, tog kanske någon vecka, minns inte exakt.
Började med att jag kände den när jag torkade mig, och att sitta på arslet var ett helvete.
Den kom tillbaka någon gång, men försvann igen tack o lov.
Googlade allt möjligt, och började inse att operation var enda utvägen, brr!!

Hoppas du har lika tur!
Kan ju bli inflammerade körtlar o skit kan jag tänka :/
Citera
2023-03-13, 18:15
Medlem
Citat:
Hmm, tog kanske någon vecka, minns inte exakt.
Började med att jag kände den när jag torkade mig, och att sitta på arslet var ett helvete.
Den kom tillbaka någon gång, men försvann igen tack o lov.
Googlade allt möjligt, och började inse att operation var enda utvägen, brr!!

Hoppas du har lika tur!
Kan ju bli inflammerade körtlar o skit kan jag tänka :/
Låter som mig, kände den vid torkning. Kom plötsligt.
Kändes det som att sitta på en golfboll? Ett tryck typ? Det gör inte ont.
Känns som en finne typ som du säger. En jävligt stor finne innan för huden (vid perineum). Men ändå inte haha
Citera
2023-03-13, 18:17
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Låter som mig, kände den vid torkning. Kom plötsligt.
Kändes det som att sitta på en golfboll? Ett tryck typ? Det gör inte ont.
Känns som en finne typ som du säger. En jävligt stor finne innan för huden (vid perineum). Men ändå inte haha

Ja, då kan det handla om samma.
Ja, typ, man kände att man satt på något.
Värst var vid torkning.

Ja, och jag kände ju som du skriver att det var något på "insidan", och då tänkte man ju allt möjligt
Doktorn frågade även om jag var orolig, vilket jag klart som fan var
Men jag tycker absolut du ska kolla upp det om du känner dig orolig!
Citera
2023-03-13, 18:21
Medlem
Citat:
Ja, då kan det handla om samma.
Ja, typ, man kände att man satt på något.
Värst var vid torkning.

Ja, och jag kände ju som du skriver att det var något på "insidan", och då tänkte man ju allt möjligt
Doktorn frågade även om jag var orolig, vilket jag klart som fan var
Men jag tycker absolut du ska kolla upp det om du känner dig orolig!

Nä, orkar inte söka igen, ännu iallafall..
Läkaren sa att det inte känns som nåt elakt på nåt vis ändå.

Lite orolig är man allt. Men ska nog avvakta.

Ont gör det som sagt inte för mig, gjorde det för dig? Mest lite "obekvämt".
Citera
2023-03-13, 18:22
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Nä, orkar inte söka igen, ännu iallafall..
Läkaren sa att det inte känns som nåt elakt på nåt vis ändå.

Lite orolig är man allt. Men ska nog avvakta.

Ont gör det som sagt inte för mig, gjorde det för dig? Mest lite "obekvämt".

Ok, samma som jag hörde då

Jo, det håller jag med om

Hmm, mest när man torkade sig, och har för mig att det kändes lite när jag satt.
Men mest obekvämt absolut!
Citera
2023-03-13, 18:33
Medlem
Citat:

Var uppmärksam om du skulle bli blodförgiftad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in